katterna mår inte bra i värmen
Mina två här hemma ligger på fönsterbräderna och får lite vind på sig eftersom vi har alla fönster på glänt. Än har ingen av dem börjat flämta men de är otroligt slöa och lite smågriniga. Tumbai har hulkat en gång, men inte spytt i alla fall. Vattnet i vattenskålarna går åt mycket fortare än vanligt mer.
Det du kan göra som inte är så uppskattat av katten till en början, är att ta vatten på händerna och dra dem över katten några gånger, har i alla fall fått för mig att det ska kyla ner dem lite, om man inte vill blöta ner hela katten förståss men det känns lite taskigt :)
//Karolina Nylén
Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

Jag rekomenderar en fläkt! En enkel vanlig bordsfläkt och rikta mot golvet så att luften cirkulerar och kyler på marknivå, det är poppis här hemma! Annars vet jag inte hur jag eller Dexter skulle stå ut.
Lycka till!
Säger som Miggy. Fixa en fläkt. Köpte en lite större golvmodell tidigare i veckan och skillnaden är som natt och dag.
Ja katterna är väldigt slöa i värmen, jag har satt på luftvärmepumpen på kall utblås så på nedervåningne är det svalt i alla fall och nu på kvällen går dom ut i kattgården
Skall nog investera i en golvfläckt på övervåningen, dom var slut häromdagen när jag försökte köpa en
-------------------------------------------------------------------
Ragdoll kull född 25 jul med underbara padd tjejer fortfarande till Salu
Välkommen in på: http://hvenhildas.com för en titt

Mine nyter av å være på altanen hele dagen og kvelden, og ligger i skyggen der. Ellers ligger de på gulvflisene ute i yttergangen, der er det kaldt og godt
Vi köpte dyra "myggnätsdörrar" till hela huset för att underlätta för lilla prinsessan här hemma i värmen.
Men vår chokladtjej (16 veckor) ser ut att bli röd runt ögonen mot efm/kväll? Är det värmen? Hon dricker väldigt bra…
Ja, katterna blir väldigt slöa av värmen.
Här hemma står flera fläktar på hela dagarna och jag byter vatten då och då och fyller på med isbitar så vattnet blir riktigt kallt. Och sedan serveras det kall blötmat lite då och då också 
I badrummet är det oftast svalare så det brukar vara en hit om de får ligga där inne…
#6 Blir hon utsatt för lite drag kanske när ni har öppet överallt och det gör att hon blir så där runt ögonen?
Martina
Yataz
#7 nej, myggnätsdörrarna satte vi upp igår och detta började innan. Så det blir ju inget direkt drag i huset…Eller så inbillar vi oss…choklad kanske är lite mer rosa runt ögonen?
#8 Kan kanske vara så…precis som en del röda och creme kan vara… 
Martina
Yataz
#6 Är hon utomhus i hage eller på balkong? Eller ligger hon vid myggnätsdörren så det kan bero på att hon blir solbränd?
6# Min chokladkille är också lite mer röd runt ögonkanten än vad mina andra katter är.
/Kicki
Min chokladkille är oxå lite mer röd runt ögonen. Har hört någonstans (kommer inte ihåg vart) att det brukar vara så….med just chokladisar.

Innan vi ordnade med insektsnät o svetsnät på fönster o balkongdörren, var det olidligt för katterna.
Fläktar gjorde tyvärr inte saken bättre. Då försökte vi gå ut med dom sent på kvällen och även blöta ner dom ordentligt både vid sjön och från en balja vi hade på tomten. De tyckte faktiskt om det.. att vi blötte ner dom.. 
Vi stängde även in dom i sina transportburar och öppnade allt på vid gavel på kvällen, som de också såg fram emot
… så det kunde kylas ner lite inomhus.
Kräktes gjorde dom inte, men blev lite halvrisiga i magen. Och flämtade.. stackars små..
***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah
Vi har kattungar!
Stödjer Kattvärnet - Haninge
#10 nej, hon får bara vara i huset, men hon är bara 16 veckor än så länge. Så även om hon kan lägga sig och sola vid alla dörrar (som är öppna med myggnät) så gör hon inte det…
#11,12 skönt att höra att det kanske bara är färgen som gör henne lite mer rosa runt ögonen. Men man blir ju lite "hönsmamma" ;o) och vill ju att den lilla chokladbiten ska ha det bra!
Vi har köpt myggnät och har fyra fläktar på dygnet runt i vår trerummare. Fönstren är delade och har två rutor, vi har myggnät på två rutor som vätter mot trädgården/skuggan. Jag har cyklat med vår äldsta katt varje kväll, fläktar skönt får oss båda.