Vikt på 4 månaders hona
kollade vikten på min 4 månaders ragdoll hona
hon väger 2,9 kg 
är de bra eller dåligt tycker ni??
Vi har helt underbart söta
Ragdoll kattungar som söker nya hem!!!
Besök gärna vår hemsida S* Northern Pearl´s
Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta;falska vänner är som höstens löv granna men blåser bort med första vinddrag.
hej Sussi
Det kanske inte går att jämföra, men en av mina avkommor,en Hane,vägde 5.8 kg vid 6 mån.Men det är ju en hane..jag minns inte vad honorna mina vägt vid 4 mån men tror Cita vägde 4 kg vid 6 mån.
Vad vägde din hona vid 12 veckor?

#1 min hona vägde ca 1,6 nä hon va 12 veckor
Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta;falska vänner är som höstens löv granna men blåser bort med första vinddrag.

de är så ovanligt för mig att ha katter med denna vikt.
Iom att 2 av avelshonor jag har de är 3 kg nu å är ändå 2 resp 3 år.

Oj, 3kg låter väldigt litet då raggisen ska vara en storväxt ras. Mina två honor här hemma ligger mellan 4,5 och 5kg nu och då är dom väldigt tunna och ur kondition pga av kattungar. Båda skulle lätt kunna lägga på sig 1kg utan att bli överviktiga.
Jag har en hona på uppväxt och hon är väldigt liten, hon närmar väl sig 3kg nu vid ett år, det tar emot att avla på henne pga av storleken men hon har en fantastisk typ som jag vill jobba med annars skulle jag inte ha satt en så liten hona i avel.

Min 19 veckors hane stannar på 2.7 kg på vågen