Kattungepaket
Jag har funderat lite kring kattungepaket och är nyfiken på vart ni andra uppfödare beställer era kattungepaket ifrån? Vad har de innehållit? Beställer ni från flera olika ställen eller bara från ett?
Fick ifrån Royal Canin här om dagen och tyckte det var ett trevligt paket med; liten röd filt, torrfoder + mått, blötmat, boken om kattungen, broshyrer och rabattcheckar. Allt det i en Royal Canin väska.
Martina
Yataz
Jag beställer från två ställen. Jag beställer från RC och då "baby cat"-paketet och från Iams Eukanuba och där kitten-paketet.
Denna blandning är den jag ger mina kattungar, 50% baby cat och 50% eukanuba kitten. Genom att skicka med en påsa av varje blir det enkelt för kattungeköparna att se på påsarna vilken mat kattungen är van om de vill fortsätta köpa den maten till kattungen, vilket jag givetvis rekommenderar.
Däremot tycker jag Iams Eukanuba är urtråkig. De skickar inget annat än maten och några papper. RC är en aningen bättre (med filt eller liknande) men Hills kattungepaket är urmysigt (i alla fall var då jag köpte Cinderella 2006, hihi). Vi fick en massa smått och gott som jag inte minns och en jättefin ryggsäck som jag alltid använder på uställning till mat, skålar och annat smått.
Men för dessa paket från Hills tror jag att du måste köpa maten själv och fylla i nått kort eller liknande. Reglerna för detta vet säkert någon annan här.
Mina kattungepaket kompletterar jag med leksaker och godis.
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------

Jag har som ovanstående men för den goda sakens skull ska jag börja köpa/har köpt myntamöss från Kattkommando syd. Förena nytta med nöje. En idé för er andra oxå? Ja nu inte nödvändigt vis från KKS men kanske ni har i er närhet något katthem som behöver lite stöd?

Jag beställde hem kattungepaket från Purina Pro Plan. det innehöll en 400 g påse torrfoder, en burk blötmat, mått till torrfodret, lite info om deras mat och en väska.
Jag skickar med varje kattunge lite leksaker och en borste. Alla mina sällskapsköpare undrade vad de skulle ha för borste till pälsen och jag letade i affärerna häromkring och insåg att det inte fanns någon bra borste så jag beställde hem till alla och skickar med.
-------------------------------------------------------------
Whiskykullen är här!

#3 Vilken borste är det du använder, tycker det är svårt att hitta en bra!?
Kram
# 3 Purina Pro Plan kattungepaket låter som RC. RC skickar också med blötmat och mått till torrfodret. Vilket bra tips med borsten, tack!!
Du har så rätt i att sällskapskatt-köparna frågar om borste/kamm. Det tipset ska jag härma ;), att jag inte tänkt på det :).
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------
Jag skickar med Royals paket och Hill´s, eftersom det är den maten våra kattungar får här + MJAU blötfoder.
Hill´s har ett väldigt bra paket - en rejäl väska (typ militärtrunk), mat, matskål och en massa information och rabattkuponger. Jag lägger i Royals grejjer i Hillsväskan. 
-----------------------------------------------
Vi har kattungar!
-----------------------------------------------

#4 +5 Jag köpte borstar från Häromi, http://www.haromi.se/dbbutik/butik/db.pl?id=2145&template_file=db_showprod.php
Becats har en liknande borste men de hade slut i lager.
-------------------------------------------------------------
Whiskykullen är här!
Mjau har också kattungepaket eller rättare sagt Bozitas. Man får då Bozitas torrfoder.
Med Pro Plans paket har det varit leksaker med.
Jag är inte uppfödare, men när jag var på utställning fick jag se vad man kunde få från Hill's och tycker att de har ett bättre paket än Royal Canin, vilket jag fått vid båda bebis-inhandlingarna.

Jag skickar med från Royal Canin och från Hills, eftersom det är den maten jag använder härhemma. Jag beställer Royal Canin kitten Persian..
Kattungar väntas hos GunBertus