Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 1270 ggr
harley
0

Alltid Hallonröda tuttar?

Hejsan! Jag har bara haft en kull med bebbar,och den gången såg jag efter ca 4 veckor att tuttarna började ändra sig lite i färg och storlek,inte jättemycket.

Nu väntar jag ev min andra kull efter samma hona, det är ca 3,5 vecka sedan hon parades nu och det syns absolut ingenting!  Syns det alltid tycker ni när det gått ca 4 veckor, endel säger 3 veckor.

Är så osäker på om det tagit sig, hmmGråter, men jag hoppas verkligen. Hon var lätt att få dräktig förra gången, var en annan hane, denna hane har inte lämnat några bebbar efter sig ännu.

Ja hur har ni haft det med era honor?

Kram Monica

ProvinsiaRivers
0

Det tar längre tid att se förändring på tuttarna när hon fått kull/kullar tidigare.

Jag minns inte hur det var när min Cita var dräktig andra gången men kanske 3.5 vecka eller 4 veckor innan jag såg att dom var stora.Så jätterosa blir dom inte heller alltid när dom fått kull tidigare.Håll ut ännu.Snart synns det nog någotGlad.

harley
0

Ja jag är såååå nyfiken, vill så gärna att det tagit sig! Just nu är de små små och nästan vita! Hon är en blå coulerpoint, vet inte om det syns sämre då, hon är väldigt ljus blå.

Men inget är väl som väntans tider! Skulle finnas en grav test som för människor! Kanske funkar!?? Hmm…..Nä skoja bara.

Kram

Norrtassens
0

Jag håller alla tummar och tår att det tagit sig Skrattande

harley
0

Ingen annan som har några erfarenheter ang huruvida tuttarna ändrar färg????  Kan de se "vanliga ut långt fram? Små och ljusa?

Eller ändrar de ALLTID färg och storlek? Obestämd

Tillemoras
0

Jag har erfarenhet av parning som inte har tagit sig och såklart parning som har tagit sig med samma hona. Dom två första kullarna så såg jag tydligt på dag 21 att det var hallon. Det var stor skillnad. Innan var dom ljusrosa och små.

Nu senaste och tredje kullen var det helt klart svårare att se. Har varit jätteosäker. Tyckte det var skillnad men då var hon inte dräktig och andra gången var dom mer fylliga och röda men jag var osäker. Ju längre tiden gick desto säkrare blev jag. Mitt tips är att titta på tuttarna längst upp vid frambenen. Väg henne mellan vecka fem och sex. Ökar hon mycket då så är hon troligtvis dräktig. Lycka till!

En uppfödare sa till mig att det inte alls behöver synas lika tydligt andra gången honan är dräktig……vet ej om det stämmer. Det är nog väldigt individuellt.

harley
0

Tack för era inlägg, jag är jättetacksam för dem! Ja jag ska väga henne så får vi se om det hänt nåt med vikten! Är det någon som märker skillnad i temperamentet?

ProvinsiaRivers
0

Nä,inte i temperament direkt men dom blir MARKANT tröttare efter 3,4,5 veckor.Kanske äter lite mer oxå om dom inte mår illa.

Håller tummarna för digSkrattande.

harley
0

Tack #7 Jag märker inget ännu, men håller både tummar och tår!!!Glad

Addiction
0

Jag är också lite i din sits Monika, väntar på "tecken". Min ena hona blev parad för 3 veckor sedan på Tisdag eller Onsdag. Tycker hennes mage är större 0_o hon äter som en elefant! Hoppas på att se hallontuttar kommande veckan, annars har den tjejen några kilo att banta ;)

//Karolina Nylén

Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

harley
0

# 9 Hoppas hon är dräktig!!!Glad

Ja vad otålig man är, man vill ju bara veta!!!

NorthernPearls
0

håller tummarna att hon är dräktig

Vi har helt underbart sötaKyss Ragdoll kattungar som söker nya hem!!!

Besök gärna vår hemsida S* Northern Pearl´s 

Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta;falska vänner är som höstens löv granna men blåser bort med första vinddrag.