Min lilla hobby =)
Medan andra visar bilder på deras underbara ungar tänkte jag visa lite bilder på det jag kallar min hobby ;)
Har sedan barndomen fastnat kvar i att verkligen älska gosedjur, särskillt en viss typ som jag alltid har kallat Stumpar. Dessa brukade kallas Glyttar i affärerna och var gosedjur som hade färgade magar där det stod saker som "Du är bäst", "Du är Toppen", "Jag älskar Dig" och så vidare.
Efter att inte ha hittat dem att köpa längre då bolagen kursat, bestämde jag mig för att försöka sy egna. Sprättade således upp en "stumpe" av den sorten jag inte var överförtjust i och gjorde ett mönster eftersom alla olika glyttar hade samma grund.
Har nu sytt runt 15 stycken egna och ger dem till vänner och bekanta som lovar på heder och samvete att ta god hand om dem :)
De tar ca 5 timmar att göra om det är en liten tjejstumpe som ska ha en klänning till, 4 timmar om det är utan :)
Den första jag gjorde på lakansväv för att prova fick min mor när hon låg på sjukhuset efter sin stroke, betydde jättemycket för henne att ha "sällskap" i de två månaderna :D
Nåväl, slutsnackat, lägger in en bild på min nyaste lilla Stumpe som jag kallar Lyckostumpe. Hon ska göra folk lyckliga och glada såklart ;)
Här är en länk till mitt album på Facebook som innehåller 2 sidor med Stumpar jag gjort =)
//Karolina Nylén
Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

HELT underbara, jag aknske kontaktar dig om vidare information om dessa och hur du gjort om det är ok?
Så underbart söta stumpar 
-------------------------------------------------------------------
Ragdoll kull född 25 jul med underbara padd tjejer fortfarande till Salu
Välkommen in på: http://hvenhildas.com för en titt
Söta, jag kan förstå att det är populära presenter! 
Jag avundas folk som är händiga och kan pyssla med allt möjligt, själv har jag tummen mitt i hand när det gäller sånt 
Underbara!
Martina
Yataz
Händig är nog inte det folk vanligen tror om mig, och jag tror jag gör Stumpar av ren envishet ;) Hade ingen symaskin utan köpte faktiskt en enbart för detta :D Man lär sig att vara "händig" på det man vill göra om man är envis nog =)
Jag har köpt en hel drös med textilpennor nu eftersom jag beställt så många sorter, visste inte att det fanns så tunna spetsar till textilpennor, går att göra precis vad man vill med dem! =D
#1 Det är helt okej om du kontaktar mig :)
//Karolina Nylén

Jättesöta stumpar! 
-------------------------------------------------------------
Whiskykullen är här!

jätte söta 
_____________________________________________________________________________________________________
Letar Ragdoll på foder
De är helt fantastiska!! Så duktig och fantasifull du är du är. Måste vara jätteroligt att ha denna hobby och få utlopp för din kreativitet.
Lycka till i fortsättningen!

Jättehärliga!
Jätte fina!!
De är så söta ju…. Säljer du?
//Lotta
Jag säljer om den som köper kommer att vårda dem, det är viktigt för mig eftersom jag inte vill göra en Stumpe som bara "försvinner" i en garderob eller går sönder.
Om Stumpen får sällskap varje natt och en kram eller två gör jag dem gärna :) Isåfall är det kostnad för tyget plus 100 kr eller lite vad du känner utöver materialkostnaden.
//Karolina Nylén
Ok… Tänkte på att min dotter ev skulle kunna få en. Hon älskar gossedjur och har hela sin säng full av dem 
Mailar dig privat om det
//Lotta