Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett05-utställningssnack
Läst 899 ggr
Yataz
2009-07-12 14:50
0

Utställningskondition Ecco

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer några bilder på Ecco som jag tog igår.
Jag har badat honom med inpackning, schampoonerat 5 ggr och avslutat med balsam. Mer kan jag nog inte göra.. Flört
Tur att han är en snäll gubbe Kyss

Men som ni ser har han väldigt kort päls nu. Ingen krage alls Gråter
Så jag blir osäker på om jag ska ställa honom eller inte nu den 18/7 på Järvas utställning.
Han har ju dessutom sina runners och har ganska mörk kroppsfärg. Den mörka kroppsfärgen är nog mitt fel, använde furminator föööör flitigt Skäms

Vad tror ni? Kan han ställas?
Han ställs i klass 5 nu ju så det är ju lite mer som krävs.
Han har Bjarne Wikström som domare…vet inget om honom hur hård han är som domare och så?

Jag ska bada honom en gång till 1-2 dagar innan utställningen. Hans päls blir som bäst då..

Tacksam för synpunkter!

Martina

Yataz

Yataz
2009-07-12 14:50
0

ett till…

Yataz

Yataz
2009-07-12 14:51
0

ännu ett…

Hade lite taskigt ljus när jag tog bilderna, så på en del bilder ser han chokladbrun ut i pälsen…men det är han inte Flört

Yataz

Yataz
2009-07-12 14:52
0

ännu ett..

Yataz

Yataz
2009-07-12 14:52
0

ett sista…

Yataz

Rosino
2009-07-12 14:56
0

Bjarne Wikström är en domare som tycker om långhåriga raggisar…

Yataz
2009-07-12 15:26
0

#5 OPPS!! Förvånad

Yataz

Sprattelkattens
2009-07-12 16:42
0

Jag har haft Bjarne Wikström för ett par år sedan på Herkules. Han sa inte så mycket så jag uppfattade honom som "tråkig". Obestämd 

Wilma har inte heller någon krage just nu, hon är egentligen bara i utställningskondition nov-feb.

-------------------------------------------------------------

Whiskykullen är här!

www.sprattelkattens.se

Chorotegas
2009-07-12 20:10
0

Hej Martina!

Jag har varit utsatt för samma dilemma med kort päls på min Yahweh just inför en utställning. Hon är dessutom en liten hona och alla trodde hon var en kattunge när jag kom med henne till utställningen. Tänk så mycket pälsen gör på en katt :)) Jag fick inte certet den gången och det var i klass 7.

Men jag tycker ändå du ska chansa på att ställa Ecco, för om du aldrig har haft domaren tidigare, så kan han ju lika gärna ge cert, som inte. Det är så olika hur domare gör i sådana fall.

Jag hade Louigi Comorio den gången Wee inte fick sitt cert. och han vill ha STORA katter, så då gick det inte an att komma med en 3 kg tung hona utan päls och tro att man skulle få något cert. Jag hade anmält henne även till söndagen den gången men ABS:ade henne då.

Jag önskar dig lycka till och hoppas på cert!!!!

Kram Ulla

Yataz
2009-07-13 02:54
0

Tack! ni som har svarat!
Det lutar åt att jag tar med honom ändå så får vi se hur det går.
Han är ju i alla fall fräsch och i gott hull (kanske lite väl gott just nu) Flört

Han ska ju tävla som avelshane också då han har en del bebisar där..

Bidrar med en bild som är tagen i februari…se skillnaden!!

Martina

Yataz

Rosino
2009-07-13 10:51
0

Lycka till!

janesmatte
2009-07-13 13:48
0

Lycka till Martina jag tycker han är snygg även med mindre päls fast skilnaden ser man väldigt på bilderna Glad

_____________________________________________________________________________________________________

Letar Ragdoll på foderKyss