Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett14-ot-off-topic
Läst 1238 ggr
Yataz
0

OT God morgon Måndag 13/7

Härliga måndag va? Flört

Ja för mig som går hemma föräldraledig så är det knappt så jag håller reda på dagarna…vardag som helg är ungefär detsamma för mig..

Idag har jag några viktiga samtal att uträtta. Sedan får vi helt enkelt se vad dagen har att bjuda på. Känner att jag måste ta det lite lugnt. Börjar känna mig orkeslös och så. Kämpigt med småbarn vissa perioder. Många av er vet säkert vad jag pratar om…

Men vet ni vad jag lyckades göra?? Förvånad
Jag skulle tvätta burskynken ikväll så jag har till Stockholm den 18/7, men jag lyckades förstöra dom Skrikandes
Alla blev missfärgade för något som inte skulle följt med i tvätten råkade ändå följa med. Så nu fick alla burskynken en nyans av rosa…inte så kul Gråter
Så nu måste jag sätta mig och sy burskynken lite snabbt denna vecka, hur jag nu ska hinna det till 8 katter!! Behöver ett dubbelburskynke och 5 enkla burskynken…*suck*
Men det får bli som det blir…slänger väl ihop något eller så gör jag som någon annan hade gjort…tar med enkelt tyg och klämmer upp med klämmor eller nåt..
Jaja, vi får se hur det blir…

Visst är det roligt med dessa små mini-bloggar här på forumet Glad

Ha en underbar dag!

Martina

Yataz

dara
0

god morgon… eller kväll, idag gick det inte heller att sova.

NEJ!!! fasen va jobbigt att burskynkena blev färgade men kanske kan köpa en förga på affären och färga igen fast i en färg som du kan stå ut med, då kan du ju använda dem ändå…

Marrics
0

Precis min tanke! Inte hinner du sy så många burskynken! Här väntar jobbet. Ingen semester. Bara att jobba på. Oturligt nog stukade jag foten rejält igår så det blir till att linka till jobbet.

Ha det gott ni alla som är lediga. Ja ni andra oxå.

Rosino
0

God Morgon!

Vad ni är uppe tidigt, eller kanske sent.

Det är semester som gäller nu, jag är gräsänka då min sambo jobbar i södra delen av landet in i veckorna Rynkar på näsan så det är bara jag och katterna hemma.

Denhär dagen - eller åtminstone denhär veckan - står skåpstädning på programmet. Jag har konstaterat att våra få köksskåp och garderober är till 2/3 fyllda med sånt vi aldrig använder… Ska försöka slänga en del gammalt, men jag är av hamstertyp och tänker alltid att "det kan vara bra att ha".

Martina, stressa inte med att försöka få ihop så mycket nya gardiner! Katterna blir ju inte bedömda efter det.

En stor uppfödare blev bestulen på alla sina utställninggardiner på en utlandsresa, och hon hade använt delvis gamla skynken och handdukar, och det gick bra det också.

Lena

zabelle
0

Godmorgon! Skrattande Sista veckan innan semestern börjar.. Ska bli härligt.

#0 kan du inte färga om dina burskynken? Lägg dem först i clorin för att få bort så mycket färg som möjligt och sen färga om. Tyst

Vi håller på att renovera nya bostaden och flyttar på fredag. Någon som har nåt bra tips hur jag ska göra flytten så smidig som möjligt för katterna?? Planerar att låta katterna o hunden vara hos sonen och svärdottern under flyttdagen och sen låta dem komma hem på kvällen när alla möbler och deras saker är på plats…

Zabelle   

Addiction
0

Morrn morrn, man känner sig som lite sjusovare :) Vaknade runt 09:30. Hela sambons släkt är här så det är fullt hus och katterna tycker det är lite too much.

Idag ser jag fram emot Skara Sommarland, hoppas vädret blir bättre!

//Karolina Nylén

Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

FunHouse
0

Stackars dig Martina. Men vad är det för fel med rosa?

Jag har precis varit ute och tagit en powerwalk med min man. Vi ska göra det varje morgon nu på semestern. Nu ska jag putsa alla mina fönster på huset…pust.

Ha en bra dag alla!

AnnaCarin

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

Singo-Torpet
0

God morgon.. fast för mig känns det som godkväll, just kommit hem från att jobbat ett riktigt långt pass, natten var tung och nu är det bara att försöka sova nån timme för att åter jobba vid 14 tiden till 21 men sen är jag lite ledig och det ska bli så skönt, kroppen skriker sömn brist..

sen efter jag jobbat måste jag nog städa lite här hemma inte kul men ett måste…

hoppas alla får en fin dag här lysser solen för fullt :)

zabelle
0

#7 Måste man inte ha minst 12 timmars vila mellan arbetspassen?

Zabelle   

Singo-Torpet
0

#8 jo men finns det ingen personal får man gå runt det… (fuska lite med systemet) men nu har ja ställt upp denna gång så nästa gång stannar ja hemma och sover i stället :)

zabelle
0

#9 ok.. då hoppas jag att du i alla fall hinner vila lite innan du går på igen. Förvånad

Zabelle   

Lottis-Gottis
0

God middag!

Vaknade ganska sent, bäst att passa på att sova ut den sista semesterdagen innan verkligheten som börjar imorgon.

Idag ska vi väl fortsätta med vårt kök, eller rättare sagt maken. Det blev merjobb i köket som vi inte räknat med och det är att dra några nya elkablar som äckliga råttor gnagt på.

Annars blir dagen rätt lugn med borstning av kissarna mm.

Ha det bra alla här på sajten!

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

Elvans
0

Idag händer det inte så mycket.. Har nyss varit iväg och handlat lite som jag ska äta snart.. Är helt barnledig ända tills den 20/7 *skönt*

iof ska jag skriva på min fallstudie så den blir godkänd och sedan ska jag börja fixa allt till utställningen i Stockholm på lördag.

Men du Martina jag har ju ett dubbelburskynke över som jag kan ta med mig om du vill… Det är rosa men det kanske inte gör något?

Hör av dig  :-)

//Lotta

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

www.elvansragdoll.se

www.elvansragdoll.blogspot.com

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Christelle
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon. eller goddag? ;P
Är så trött idag då jag igår var i övik med min far som fyllt 50. Han fick där en rejäl överraskning, han skulle flyga luftballong! Han blev otroligt glad! Det var en upplevelse att se det STORA ballongen flyga iväg. Pappa tyckte det var den bästa upplevelse och present han fått :). Han fick också en guldkjedja av familje som ett fint minne.

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

Yataz
0

Tack för era idéer och tips!! Kyss

Jag tänkte också att det får väl i så fall duga med rosa, men kollade igenom dom precis nu och de är fläckade med rosa…inte alls snyggt. Rynkar på näsan
Var ju en kanon-idé med att färga tyget…men blir det verkligen bra på krossad plysch?

Får se hur jag gör…tyg har jag en hel garderob full så jag behöver inte direkt gå och köpa något. Sen återstår det att se om jag har tid…kanske jag hinner sy något. Ska se om jag hinner med ett ikväll…för sen är det ju en del katter att bada denna vecka också Obestämd
Aja, vi får helt enkelt se. Annars tar jag väl bara tyg och klämmer upp på något sätt..

#12 Tack Lotta, jag kan gärna låna det om jag inte hinner få ihop något själv. Skulle vara super!!

Min andra fodervärd Helena erbjöd sig också att hjälpa mig att sy ett enkelburskynke!!
Vad skulle jag göra utan mina kära fodervärdar??!! Ni är bäst!! KyssKyss

STOR KRAM till alla!

Martina

Yataz

dara
0

#14 men kan man se att det är missfärgning eller ksulle det kunna se ut som batik om folk inte visste vad du råkat ut för? och om det är för fläckligt och det inte GÅR att ha dem som de är så skadar det mju inte heller att prova färga dem med flit

Yataz
0

#15 Jag ska nog testa och färga dom och se hur det går..
Så som de ser ut nu ser förskräckligt ut Gråter

Tur att det inte är några dyra burskynken som jag köpt eller nåt…det är sådana jag sytt själv, men det är ju ändå lite tid man lagt ner på dom Skäms

Martina

Yataz

Inlägget är låst för nya kommentarer