Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 1379 ggr
Norrtassens
2009-07-11 21:54
0

Laboklin

Är det någon som har koll på hur länge Laboklin behåller blodprov som inskickats? Alltså…hur länge efter man skickat in ett blodprov kan man komplettera med mera test?

Rosino
2009-07-11 22:13
0

De tar väl de tester man beställt och sen är det kört - eller?

Har aldrig tänkt att de skulle förvara "överblivet" blod. Är det ens möjligt nån längre tid?

Norrtassens
2009-07-11 23:18
0

Jag har mailat Laboklin för denna fråga…

Kollade därefter upp i deras sida, och där står det:

"A special service: we store DNA samples up to 10 years for any new request (either parentage or hereditary disease) to run with the same animal. A new sample collection is usually not needed".

Så jag hoppas verkligen att de behåller ALLA DNA-tester…Skulle så vilja komplettera 2 katter för att se om de är chokladbärare Skrattande

Yataz
2009-07-12 12:45
0

#2 Trodde då bara de menade swab-testerna, inte blodprov…men jag kanske missuppfattat. Meddela gärna när du vet. Kan vara intressant att veta.

Martina

Yataz

Rosino
2009-07-12 13:01
0

#3 Jag har uppfattat det så också, men det ska bli intressant att veta hur det ligger till.

Norrtassens
2009-07-13 19:46
0

Jag fick svar i dag, de svarade inte hur länge de sparar utan deras svar var: "We keep the isolated DNA of samples sent in for DNA-testing".

Jag skulle bara skicka labnumret, så skulle de testa för chokladbärarskap på katterna i fråga. Blodprovet som togs och skickades in gjordes i mars i år. Så det var ju väldigt smidigt tycker jag Skrattande