Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1106 ggr
harley
0

Skumt beteende!?

Hejsan! Nu måste jag fråga en sak! Har en 2 årig hona som parades för 4 veckor sedan, tror tyvärr inte det tagit sig, syns inget alls.

Men nu var det så igår att när jag låg uppe på sängen och pratade i telefon, hade shorts på mig, så gränslar hon sig över mitt ben och det ser ut som om hon ska para sig ( med mitt ben, illa!) Jag tar bort henne, då håller hon om min arm och ska göra samma sak!

Varför gör hon detta? Har aldrig gjort så förr på människor! Men jag har sett henne göra detta på de andra katterna ibland, har då hört att det kan vara dominansbeteende, men på mig!!!!

Vad tror ni andra att detta skulle vara? Ser inte att hon löper för det brukar vara väldigt tydliga löp.

Obestämd

Hvenhildas
0

Jag har en hona som gör likadant, hon får p-piller en gång per vecka och dagarna innan det är dags så grenslar hon min arm.

När en honkatt är på parning händer det ibland att även honkatten sätter sig på ryggen på hankatten och då har jag hört att det beror på att det är en dominant hona.

Att din katt gör så mot dig kanske beror på att hon på nåt sätt vill visa att hon är den som bestämmer i kattflocken där du då kanske ingår i hennes ögon Skrattande 

Men jag har egentligen inget riktigt bra svar på din fråga, kanske en kattbeteendevetare (heter det så ?) kan svara bättre

-------------------------------------------------------------------
Ragdoll kull född 25 jul med underbara padd tjejer fortfarande till Salu
Välkommen in på: http://hvenhildas.com för en titt

Skrutt
0

Jag har en kastrerad Ragdoll kille här hemma som  "juckar" på min pojkvän(på mig har det hänt nångång) för han tycker väll helt enkelt han skall vara högre i rang än min pojkvän. Tar man bort honom jamar han surt och försöker bita tag som dom gör på honkatter. Han har gjort så sedan han började bli könsmogen och slutade inte när han blev kastrerad. Uppfödaren trodde det var dominans. En veterinär jag berättade det för hade aldrig hört talas om nått sånt. Jag tror också det är dominans eftersom han är en väldigt bestämd herre. Väldigt mysig, gosig och "mammas" pojke förövrigt Glad Så din kisse försöker väll antagligen visa sig dominant också är min gissning.

//Skrutt

www.vanillacatsdiary.blogspot.com

harley
0

Det var min första tanke oxå detta med dominansbeteende, men jag blev så snopen för det var första gången på människor. Hon gör så ibland mot mina andra katter, hon ÄR en bestämd dam av sig, men snäll. Det har bara hänt mig en gång, hon bet inte bara trajade på mig och höll om mig! Flört

harley
0

Ingen mer som vet eller tror nåt om detta beteénde????Obestämd