Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1111 ggr
ProvinsiaRivers
0

Konstiga öron.Hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min bruna colourpoint hona har fått förändringar på sina öron nu i sommar.Det började i samband med hennes första löp efter kullen.Då var dom 7 veckor.Det ser ut som förgreningar om ni fattar…det fattas inte päls men det är ljusa ränder liksom.Jag bifogar bild.

Hon är inte sjuk eller nåt.Kliar sig inte och mår hur bra som helst.Övrig päls är normal.Hon är i gott hull fast kullen är 11 veckor nu.

Har ni sett nåt liknande???

Ska ju ställa ut hon i slutet av augusti.Men vad fasiken blir det av det när hon ser ut såhär..?

Sprattelkattens
0

Sådär ser Iduns öron också ut just nu, kom i samband med värmeböljan. Hennes kull är 14 veckor nu.

-------------------------------------------------------------

Whiskykullen är här!

www.sprattelkattens.se

ProvinsiaRivers
0

#1     Ahaaa.Misstänkte som att det kunde ha med värmen att göraFörvånad.Men aldrig sett på en annan katt. Då kanske det försvinner till höstenGlad..??Hoppas…

dara
0

kan ju vara så att hon utsöndrat mycket värme genom öronenen period

harley
0

Min 10 månaders hona som oxå är en Rag n fick oxå färgförändringar på sina öron nu i sommar, blev en strimma med lite ljusare färg uppifrån och ner!! Inte riktigt så tydligt som på din men dock liknande! Ja lite skumt!

MonicaFlört

Cheeserica
0

Det är hormonellt styrt, precis som färgen runt ögonen t.ex.. Min erfarenhet är att det tar ett tag att försvinna, så räkna inte med att det är borta till utställningen. Men klart du ska ställa ändå. Flört Min hona blev Champion med sådana öron (men domaren kommenterade dem).

---------------------------------------------------------------------------

Erica Osterman, S*Cheesericas ragdolls, Stockholm
Hemsida och blogg: www.cheeserica.com
Läs mer om ragdoll på www.ragdollklubben.com

---------------------------------------------------------------------------

Rosino
0

Håller med #5, det beror på hormoner.

Flera av mina honor har haft/har sådär ibland. Inte särskilt snyggt, men inte farligt. Glad

ProvinsiaRivers
0

Tack så mycket för era svar allihop!!!

Känner mig lugnare nu.Cita är 2 år och har fått nyligen sin andra kull.Hon har inte sett ut så här tidigare.Detta dök ju upp i samband med värmen och så började ju löpen samtidigt.

#5  Jasså,att det tar ett tag…Men ok,jag ställer henne ändå och hör vad dom säger.Hon är i fint hull nu iaf.Hoppas ingen börjar skrika där att hon skulle vara pestsmittadFörvånad,hihiFlört. Det är ju cert jag vill ha,men inte hela världen om det inte lyckas.