Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett14-ot-off-topic
Läst 737 ggr
Yataz
0

OT Svininfluensan

Vad tycker ni om allt prat som går om svininfluensan?
Oroar ni er? Kommer ni att vaccinera er?

Jag känner mig väldigt splittrad och vet nog inte vad jag ska tycka och tro. Det är ju tydligen någon som blivit riktigt allvarligt sjuk i Norrköping.
Känner ni någon som blivit drabbad?

Det är tydligen mest yngre som blivit drabbade.
Och i och med att vaccinet inte kan ges till barn under 2 år, så kan jag inte låta bli att känna mig lite oroad. Känner att det kanske är viktigt att vi vaccinerar oss då vi har barn under 2 år?
Ska man bli rädd för att låta barnen gå på dagis där smittospridning över lag är som störst?

Samtidigt går tankarna till vaccinet? Hur pass bra är det egentligen? Hur mycket vet man om det när det kommit så snabbt?

Kanske jag överreagerar, men det skulle bara skönt att höra vad ni andra tror/tycker?

Martina

Yataz

raggis22
0

Jag är "skit"rädd för att få den,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Snowdollz
0

Jag kommer antagligen vaccinera mig vare sig man får bekosta det själv eller inte. Alldeles för skraj för att låta bli… Skäms

Yataz
0

"Skönt" att höra att det inte bara är jag som reagerar…

Man undrar ju om det är media som kanske blåser upp det en hel del, men faktum är ju att en del faktiskt blivit väldigt allvarligt sjuka så man vågar ju inte chansa känner jag.
Mest rädd är jag för barnens skull, hönsmamma som man är..

Martina

Yataz

Farwuq
0

Jag är en gammal man som varit med sedan Asiatens dagar, jag är inte rädd och jag tänker inte låta dem göra experiment på mig med okända vacciner.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Elvans
0

Jag är inte så rädd för att få det. Men jag tror vi kommer att få massor av problem med vaccinet som inte kommer att räcka till alla. Som jag ser det så är det unga och barn som får den allvarliga varianten medan vi lite äldre (jag är över 40) får som flunsan och går över inom 2 veckor.. Vet inte hur rätt jag har men jag har fått den uppfattningen av att läsa vilka som fått det

//Lotta

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

www.elvansragdoll.se

www.elvansragdoll.blogspot.com

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Miggy
0

Jag är faktiskt orolig med tanke på att den kan få dödlig utgång i vissa fall. Däremot är jag kluven inför vaccinet, det är så pass nytt att man inte ens vet vilka biverkningar det kan ge. Samtidigt vill man ju inte vara utan. Jag är 25, så jag vet inte om jag kvalificerar för att ligga i riskzonen, troligtvis gör jag det, och därför har jag extra beslutsångest!

Sen är det precis som du säger Martina, media trissar ju upp det en del också. Titta bara på fågelinfluensan.

Addiction
0

Jag reser typ ingenting och är inte särskillt orolig för min del, har inte läst så mycket om den om jag ska vara ärlig :s

//Karolina Nylén

Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

janesmatte
0

är inte orolig tror mycket media förstorar upp det mycket

_____________________________________________________________________________________________________

Letar Ragdoll på foderKyss

ariotellos
0

Jag är inte heller rädd för influensan, dock skulle jag nog vara mer orolig om jag hade barn under 2 år samtidigt som jag inte skulle resa till ett land där influensan härjar mest.

huldabella
0

Jag är inte direkt orolig, men eftersom vi i Nynäshamn kommer att få vårt vaccin gratis kommer hela familjen att ta den. Enda oron skulle väl vara då att man blir sjuk av vaccinet istället…Flört

-----------------------------------------------

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

Hvenhildas
0

Jag är lite orolig, men jag oroar mig mest för vem som skall ta hand om mina katter OM jag skulle få det och bli så sjuk att jag måste läggas in. Så jag kommer att vaccinera mig om jag får chansen

Jag hoppas att man på mitt jobb (Volvo IT), ordnar så man kan gå och bli vaccinerad via företagshälsovården eller nåt. Eftersom det är så stort företag är det ju inte så bra om halva företagets anställda är hemma sjuka.

-------------------------------------------------------------------
Ragdoll kull född 25 jul med underbara padd tjejer fortfarande till Salu
Välkommen in på: http://hvenhildas.com för en titt

GunBertus
0

Influensan kommer och går och hela tiden får de nya namn.

Jag har aldrig vaccinerat mig för någon influensa ,och jag är så gammal så jag hade även barnsjukdomarna och blev på så sätt immun mot dem:)

Kattungar väntas hos GunBertus

Farwuq
0

Jo, barnsjukdomarna gick man igenom utan någon vaccin. Det var annorlunda på 50 och 60-talet.

LaSadie
0

Jag har haft en influensa och det var i femman och vad är man då? 12 bast. Är inte rädd eftersom jag är frisk för övrigt och har inte varit sjuk på länge, hade en brakförkylning för ca 2 v men inget mer.

Men min sambo har cancer och nedsatt imunförsvar så ska vaccinera mig för hans skull.

Yataz
0

#10 Hur får man redan på om vaccinering kommer kosta eller inte i ens kommun?

Martina

Yataz

Tillemoras
0

Jag är inte orolig. Det är större risk för mig att drabbas av borelia eller TBE och det är hela familjen vaccinerad mot.

Farwuq
0

Jag vet inte ens om de har tagit några beslut om kostnader ännu.

huldabella
0

#15 Jag vet inte hur det blir på andra orter, men hos oss stod det i Nynäsposten att det skulle bli gratis här. Med tanke på vem de hade intervjuat så kommer det helt säkert att bli så.

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

FunHouse
0

Usch, prata inte om det…själv ligger jag sjuk. Jag fick plötsligt feber igår, hon i huvudet och ont i kroppen, hosta, snuva. Tror jag ska dö nöffandes…

Förmodligen en helt vanlig förkylning som kom som ett brev på posten på självaste semestern.

Tur man har lapptopp, så man kan hänga med på forumets diskussionerGlad.

Ang. vaccination eller inte så hoppas jag att mina barn kan få i allfall. Jag tänker också ta om jag får.

AnnaCarin

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

FunHouse
0

idag känner jag mig riktigt risig. Har hostat i natt så jag nästan spyr. Pratade med vårdcentralen. Och de berättade att massor av folk i Bankeryd var sjuka i samma influensa, som har liknande symtom som svininfluensa, men det är någon annan influensa, lugnade han mig.

Han hade 6 kollegor som plötsligt blivit insjuknat i samma symtom.

Så det var omöjligt att få ett sjukintyg idag, vilket kommunen kräver om man ska bryta sin semester för sjukskrivning. Ev. på måndag kunde jag få och då var jag tvungen att gå ner och sätta mig i väntrummet på öppna mottagningen…hur smart är det? smitta ner alla som sitter där, tyckte jag.

Han skulle i alla fall fråga doktorn snäll om han kunde skriva ut ett idag utan att träffa mig. Skulle i allafall få Cocillana….det brukar göra susen så man får sova host fri i allfall…Glad.

Ja, jag blir väl frisk lagom till jag börjar jobba….men skönt i allfall att det inte var svininfluensa. Inte annat att man blir orolig efter alla skriverier i tidningar.

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

kickiz
0

Jag går inte heller och oroar mig, skulle jobbet bekosta den så skulle jag väl ta den, men inte annars, har aldrig vaccinerat mig mot någon influensa tidigare.

/Kicki

OldTown
0

Då jag är fatalist oroar jag mig inte. Har upplevt så mycket att jag egentligen borde dött för länge sedan. Men jag är fortfarande kvar på banan och försöker göra det bästa av det.  Glad