Apporterande kattunge
Måste bara berätta om vår underbara raggis-bebis! Han är 14 veckor gammal på fredag och är vår första ragdoll. vi har läst mycket om rasen innan vi bestämde oss och många har ju beskrivit rasen som väldigt hundlik. Den beskrivningen kunde inte passa bättre på vår kille! Han följer oss var vi är går, sover i sängen, möter oss i dörren och har ett fantastiskt trevligt temperament! Det vi skrattar mest åt nu är att han apporterar!
Han har en liten tygdelfin som han kommer springandes med och släpper framför oss. Sedan tittar han på oss och jamar liksom uppfodrande!
Då ska delfinen kastas och han kutar efter som ett skållat troll, plockar upp den i munnen och galopperar tillbaka. Osv. Osv. Osv. HUR länge som helst! 
Gillar era raggisar oxå denna lek?
---------------------------------------------------------
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 
hihi vad gulligt!! jo ragdoll har större benägenhet att apportera än andra raser..
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Jepp, våran Duchesse apporterar allt, om det så är en liten platsbit hon rotat fram (och matte som trott hon städat) eller om det är alla möjliga saker såsom husses sockar (ick) så ska de kastas iväg och sen sitter hon farmför fötterna ens tills man kastar iväg dem igen :)
http://www.svidjas.se
Hihi! Det är ju bara såå gulligt!
(Kanske inte just sockan då…) 
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 
Precis så gör vår 3 åriga kille också. Men bara med sina små svarta möss som skramlar. Han kan hålla igång oss hur länge som helst och tröttnar aldrig. Vår hona däremot skulle inte komma på tanken att springa efter en tramsig leksak.
Zabelle
#4 menar du min lilla prins….
?
Javisst Unni, din "förstfödde" lille prins.
Han springer fortfarande runt med sina svarta små möss. Han har uppfostrat oss bra kan du tro. Vi reser oss snällt ur tv soffan när han vill att vi ska öppna kranen i badrummet för att han är törstig. Man kan ju inte dricka ur skål på golvet….Och det talar man om. Högt!! Frukosten SKA serveras kl 05:00 ALLA dagar! Så då gör vi det…
Vi ska flytta i sommar så nu ska han och resten av gänget äntligen få en liten trädgård 
Zabelle
Min Tilly gör likadant, hon apporterar allt. Men inte så skoj när hon kom dragandes med Toaborsten när vi nyss hade fått henne, men stolt var hon och rolig såg hon ut, synd att jag inte fann mig att ta ett kort på henne. Bryr vi oss inte om henne då hon kommer med sina saker ellervåra saker så lägger hon den i handen eller vid våra fötter och nafsar lite.
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly 
Känner igen det, precis!
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 

Så morsomt :-) Min ragdollhunne på 5.5 måneder elsker hårstrikk… Så jeg sender dem avgårde og hun henter dem alltid for at jeg skal sende dem avgårde igjen .. :)
#7 Hihi…busiga Genovia 

Martina
Yataz
Mina katter både apporterar och stjäl saker för att sedan gömma dem. Man kan hitta mycket under vardagsrumssoffan! ^^
Gömmer…jag känner igen det oxå. Tilly "Genovia" gömmer allt som hon bara hittar. Men gömställena är svåra att hitta.
#10 En riktig buskatt du sålt till mig Martina, men ack så härlig och goooooo…….Så nästa kisse ska va likadan
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly 
Mina katter apporterar de med.. De har även en viss förkärlek till plutten till handfatet. Den SKA ligga på golvet så matte kliver på den och svär långa ramsor :-)
//Lotta

sött 
_____________________________________________________________________________________________________
Letar Ragdoll på foder
#12 Min lille-katt stjäl helst pennor och hårsnoddar. Kan vara irriterande när jag pluggar och ska ta pennan för att anteckna. Jag brukar lägga hårsnodden på mitt nattygsbord när jag ska sova (och då får jag ju skylla mig själv). Då är Lilleman på G och väntar på tillfälle att tjyva! ^^
Hehe, vad roligt. Vår kisse gör också så, vi skrattar ibland så vi håller på trilla ur soffan för det är så gulligt och ser så roligt ut. Han brukar oftast apportera när man slänger iväg flikar från mjölkpaketen, det är himla skoj verkar han tycka!