Kräks av BARF!
Jag har ett problem jag behöver tips och råd om. Det är så att min fertila hane här hemma äter dåligt och har gått ner i vikt. Men nu äntligen har jag hittat något han älskar…BARF.
Jag gör den av blandfärs, kycklinghjärtan och nötlever i rekommenderade procenter samt benmjöl 1/2 tsk per kg kött… Allt fryses först i några dygn och ges sedan rått.
Problemet är nu att han kräks av det vilket han aldrig någonsin gör annars. Oftast ligger det stora hårbollar i kräket så jag antar att det beror på det. Han verkar dessutom lite hård i magen. Vad ska jag göra? Finns det något man ska tillsätta för att undvika detta? Stackarn 
Jag har hittat ett jättebra BARF forum där du kan ställa din fråga.
http://naturalcat.forum24.se/naturalcat.html
AnnaCarin
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
Ge kattmalt, det ska hjälpa mot hårbollar.
Martina
Yataz
Fler av mina katter brukar också kräkas av barf. Också hanen, som fick rått kött som liten kräks när han får t.ex köttfärs.
Antagligen borde man ge mycket, mycket små mängder i början. Men jag har mer eller mindre gett upp.

Det är vanligt att katter hetsäter när de får BARF, speciellt köttfärs. Det gjorde(gör ibland) min kisse i början, nu ger jag små portioner och det funkar bra.
När man börjar ge BARF så måste man introducera maten sakta eftersom matsmältningen måste ställa om till den här typen av kost.
Att katten får förstoppning är ingen fara! När man ger katten rått kött så blir det knappt några slaggprodukter kvar att "bajsa" ut eftersom kroppen tar upp så gott som allt! resultatet blir mindre avföring, mindre lukt etc.. (jämfört med torrfoder som innehåller ämnen som katten inte kan smälta)
Lycka till!
Mina kattungar vräkte i sig köttfärs också i början och kräktes. Men sen gav jag väldigt små bitar åt gången.
(Men däremot är 1/2 tsk benmjöl för lite till 1 kg kött. Det ska vara 1 tsk per 200gr kött. Alltså ska det vara 5 tsk benmjöl till 1 kg kött.) Fast det var ju inte det du frågade om, men ville bara säga det eftersom jag just läst en massa om BARF.
AnnaCarin
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

Jösses, jag menar att jag gav 1/2 tsk per 100g, inte per kg 
Tack alla för tipsen. Jag ska börja ge lite i taget. Hoppas det funkar!
#6 ok
,
Hoppas dom vänjer sig, men det är säkert att det är så gott så dom vräker i sig. Servera inte för kallt heller, det kan också ge upphov till kräkningar.
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

Okej, ska tänka på det…attan. Han fick ingen BARF igår, men jag gav lite, lite ikväll och direkt kräktes han. Suck. Då kan det ju inte vara hårbollar bara. Knappast hetsät heller väl…? Han åt inte ens allt.
Vad lustigt, vet inte vad det beror på??
Men fråga gärna på forumet jag gav länk till. De verkar jätteduktiga och erfarna de som är där.
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt