Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1119 ggr
puret101
0

Snart ragdollägare!

Hejsan

Om två dagar ska vi hämta en ragdollkattunge. Det är en brun bicolor hane på 16 veckor. Har alltid velat ha en ragdoll!! Är det ok att länka till en annons här?

Vi har en katt sedan tidigare(innekatt), en kastrerad hona, vid namn Fiona, "bondkatt" på fyra år, hennes katt kompis gick hastigt bort för en vecka sedan, och hon trivs verkligen inte med att vara ensam….

Vi bor i ett stort hus med två våningar. Kattlådan är på övervåningen, i en garderob med hake så att Fiona kommer emellan, men inte hundarna. Behöver vi ha en låda på nedervåningen oxå med tanke på den kommande kattungen? Hur länge behöver vi isåfall ha en kattlåda nere?

Hur introducerar vi katterna bäst? alla tips om den första tiden mottages tacksamt!

Lottis-Gottis
0

Grattis till valet av ras, är själv ganska nybliven Ragdollägare en helt underbar ras. Jag tycker ni ska ha en kattlåda till på undervåningen. Jag hade själv två Perser inan och de hade eller har en låda på toan nere i källaren, när den nya kissen kom så har vi en oxå på övervåningen till nya kissen. Nu använder alla kissarna oftast den på övervåningen.

Lycka till med kissen!

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

FunHouse
0

Jag skulle också råda till att ha en låda till. Kan du inte ha en låda med huv över , som bara katten kan gå in i.

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

janesmatte
0

grattis Glad

_____________________________________________________________________________________________________

Letar Ragdoll på foderKyss

Tillemoras
0

Grattis till ett bra val av ras!!!!Skrattande

Yataz
0

Grattis till nya familjemedlemmen! Skrattande

Håller med ovanstående angående kattlådan…

Lycka till!

Martina

Yataz

Denna kommentar har tagits bort.
Wonderdolls
0

Grattis!!!

ariotellos
0

Grattis!

Madlie
0

Grattis, vad roligt :) Själv hämtar jag min andra ragdoll på onsdag nästa vecka. Dom är helmysiga!

Snowdollz
0

Grattis till din nya familjemedlem!!

puret101
0

Det ska bli så roligt! Visst är han söt?

Börjar få massa fjärilar i magen redan :)

kickiz
0

Lycka till den nya familjemedlemmen.

/Kicki

janesmatte
0

#6 ja jätte söt Kyss

_____________________________________________________________________________________________________

Letar Ragdoll på foderKyss

ariotellos
0

Hur går det med kissen? Har du fått hem honom än?

Miggy
0

Grattis! Jättesöt kisse, bicolorer är mina favoriter!