Katternas möte del 2
Hej å hå, matte är helt slut!! Jag vill återigen tacka alla som gett mig stöd och råd om missarnas första möte. Det har varit livat minst sagt, men det börjar se lite ljusare ut, kanske 
Stora killen Dexter är jättenyfiken på den lille och vill slicka och leka. Han försöker leka kull genom att peta på lillen och sen springa iväg som en pil för att bli jagad. Den lille förstår inte riktigt, så Dexter ropar på honom från andra rummet "hallå, vart tog du vägen?"
Felix är fortfarande osäker på sig själv och Dexter och väser som en orm, öronen ligger platt på sidorna och han går sidledes, bakåt och ser skräckinjagande ut. Dexter försöker peta men blir ledsen av Felix morr, så han vänder på klacken och jamar i stil med "åh nej…inte nu igen". Efter nån minut gör han ett nytt försök.
Som ni kanske minns så hade jag så mycket problem med Dexter, men vi kastrerade honom i torsdags och han är som en ny katt! Vilket gosmonster! Han är så klok och fin, och bandet mellan oss är som starkast nu. Jag tröstar honom när Felix är kaxig och pratar med honom, och han blir så lugn. Dexter har ett tålamod som en ängel med Felix, jag är grymt imponerad.
De har båda legat och vispat med varandras tassar under soffan och sprungit runt. Den lille börjar visa mer intresse för Dexter, men väser till när Dexter blir för lekfull. De har ätit ur samma matskål och Dexter är mycket tolerant.
Det är så mycket krut i den lille att det inte är klokt! Han springer som en pil och leker med allt
Det har varit så mycket på gång så varken husse eller matte har hunnit bekanta sig med lillen, vilket känns lite tråkigt, men det kommer nog bli bättre!
Problemet är att Felix är så MAGER! Han ser ut som ett vandrande skelett och hans ansikte är lite insjunket
Skinn och ben! Han ser nästan läskig ut. Så nu ges hills A/D blötfoder, högkalori pasta och BARF och hans torrfoder uppmjukat med vatten och jästflingor. Han måste gå upp i vikt alltså.
Här kommer lite bilder på de båda tigrarna:
Felix tittar nyfiket, hm vad har du för godis däri?

Ser ju jättebra ut! Det där kommer gå bra ska du se!
Mager? Hur mycket väger han då?
Lycka till med allt!
Martina
Yataz
Var försiktig med maten, jag ser inte att kattungen är
mager,,,,,,,,,,,,,,,

Vad roligt att det verkar gå betydligt bättre.
Men frågar som Martina vilken vikt har gossen? Jag tycker inte att jag reagerar på att han är smal/mager på de korten på honom. Men det är ju svårt att se kanske? 
I den åldern är de ju normalt lite "urväxta" och kanske kan få ett sådant intryck. Om han har aptit, bajsar normalt och verkar glad o pigg så är det säkerligen inget att oroa sig över utan helt normalvariation.
Stort lycka till!
Skönt att det lugnat ned sig.
Man ska vara försiktig med foderbyten! Helst ska kattungen en bra tid efter flytten äta samma mat som hemma, och alla förändringar ska fasa in över lång tid. Annars riskerar man problem med bl.a. diarré som kan vara svår att bli av med.
Jag håller med #6 o 7,,,,,,,,,,,,,,,,,

Va roligt att det börjar gå bra nu :), sa ju det :)!
Man måste bara ha is i magen :)
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

ser riktigt bra ut 
_____________________________________________________________________________________________________
Letar Ragdoll på foder
Vad roligt det verkar som det blir bättre och bättre!!

Hej!
Oj oj vilket rejs det är här hemma! Nu leker de så mycket att Dexter blir helt andfådd
Det verkligen värmer i hjärtat att se sina kissar så glada,och framförallt Dexter som nu fått en lekkompis. Det är så roligt att se!!
Det gäller verkligen att ha is i magen första dagarna, oh ja!
#5, 6, 7
Jajemän, jag vet vad som gäller
, man måste vara försiktig med de små känsliga magarna Han får sitt ordinarie foder och saktar fasar jag in lite A/D och näringspasta och han har fått fint hull på bara några dagar. På bilderna ser man dåligt, men han var mager när han kom
Han e mycket matglad och lekfull, snabb som ett spjut!