Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett14-ot-off-topic
Läst 779 ggr
Yataz
0

OT Godmorgon Onsdag 29/7

Godmorgon på er alla raggare! Skrattande

Igår satte vi upp en Yocoair dyna i ett av våra rum här hemma. Det rum där Ecco haft sina parningar och där kattlådan står. Det var en speciellt lukt i det rummet..från vad vet jag egentligen inte för det luktade inte katturin eller så och det städas noga. Bara en konstig doft.
Och vad jag kan känna nu så luktar det inte alls Glad
Tycker helt klart att det är ett bra inköp. Kostade dessutom bara ynka 39 kr, så vad har man att förlora genom att testa liksom…

Köpte ny kattsand igår. Har ju alltid köpt Everclean Multiple cat, men denna gång köpte jag Everclean Strength Scented av någon anledning. Tror inte det är så stor skillnad på dem egentligen. Tyckte detta luktade behagligare.
Snart kommer vi ha toalådan på toaletten igen då det ska göras i ordning för barnrum. Problemet är ju att det kommer ut sand på golvet som lätt kan hamna i golvbrunnen. Har ni något bra tips på att förhindra det?

Och vilken baby-boom det är här på forumet nu!
Tror var och varenda uppfödare har kattungar nu Flört
Kul då blir det många kattungebilder att njuta av! Kyss

Ha det gott folks!

Martina

Yataz

Rosino
0

God morgon!

Vaddå varenda uppfödare har kattungar Rynkar på näsan Jag har väntat i evigheter men det tycks inte bli vår tur.

Fast lite hopp kanske det finns för lilltjejen, men ännu vågar jag inte tro på det. Hon är säkert bara skendräktig.

Men roligt är det förstås för de som har kattungar, och bilder är alltid kul att få ta del av - man blir bara sååå kattungesjuk.

Ha en bra dag allihop!

Lena

Yataz
0

#1 Ja, förutom du då *fniss*
Hoppas det snart blir bebbar hos dig också!
Kanske några snygga tabbysar?

Martina

Yataz

Rosino
0

#2 Möjligheten finns ju, hon är DNA testad heterozygot för tabby så alla blir inte automatiskt tabby ändå i så fall. Jag personligen skulle gärna se att det skulle komma nån icke-tabby oxå. Men det spelar inte så stor roll, det vore roligt med kattungar igen oberoende av färg och mönster! Huvudsaken är att de är friska och allt går bra.

Men hon löper väl idag då jag åker hem på lunch.Rynkar på näsan

Lena

Yataz
0

#3 Jag håller tummen för bebbar!

Martina

Yataz

Evenstars
0

Goddag!

Vi sitter just i vår "kattgård" och dricker kaffe i värmen och solen. Katterna leker i agility-tunneln…blir knappast ljuvligare än så här!! :D

Jag fick tips för flera år sedan att ha Pergo-golv under kattlådorna, du vet sånt golv som man kan lägga på balkonggolv för att slippa gå direkt på betongen. De finns i olika färger, har små hål i mönstret där sanden rinner ner och stannar och köper du kopior av Pergo kostar 1m2 inte mycket. Vi har dessa under samtliga lådor och vi har nästintill ingen sand på golven (undantag det som fastnar i pälsen). Du kan bygga dem så som du vill och de går enkelt att lyfta på och dammsuga under. Sen tar du dem enkelt i duschen skurar upp dom så ofta som du tycker att behövs. :) Jag skulle inte klara mig utan dem nu när vi börjat ha dem :D.

Lycka till!

Kicki

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Singo-Torpet
0

god dag!!

tiden springer i väg så fort solen tittar fram känns de som..

idag har ja vart ute os mamma hela dagen fram tills för en timme sen.. Mollgan älskar att vara där ute (hunden) springa fritt, men så utäkte ja i morse att hunden är ju halt så de vart koppel och inte alls några race ute på ängen :/ måste vart efter gårdagens lek med syrran när vi var och titta på mollgans små syskon på 2-3v och dom var ju så söta så man dör nästan :)

nu ska ja upp till läkarstionen och ta bort 2 prickar från ryggen som ja har iriterat mig länge nog på, fastnar i byx-kanten :/

sen blir det till att jobba x-tra igen, sjuka på jobbet.

ha en trevlig solig dag =)

Fyrpihls
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

god kväll folkens… viken bra ide, med pergo plattorna.. Det ska jag också prova…

Sitter just och ska kvällsblogga och funderar på om vi snart måste flytta ut de 8 kattungarna ur sovrummet..
Det börjar bli livat värre, men ni vet, de blev ju lite bortskämda i husvagnen på semestern så vi har inte hjärta att förvisa dom från dubbelsängen…

Vi har ju ändå ett par barn och en liten hund där också.. hi hi

att man kan sova är ju ett under… tihi

här ligger Ilse och myser

Inlägget är låst för nya kommentarer