Hur gör ni vid parningar?
Jag har en fundering hur ni som har avelshanar löser parningsfrågan? Har ni kärleksparet i ett särskilt rum? Eller var låter ni katterna hålla hus? Verkar katterna under parningdagarna vara lättstörda? Behöver dom lugn och ro?
Jag har gjort iordning ett sk "kattrum". Detta rum ligger tyvärr bredvid ytterdörren, och där är det ju en massa spring i och med att jag har barn. Samtidigt har jag ju några katter som kommer att hålla sig på andra sidan dörren, och de kommer säkert att vara nyfikna på vad som händer i "rummet med den stängda dörren"…
Funderar på om det är en bra plats att ha kattrummet…men jag har förstås ingen möjlighet att ha detta kattrum någon annanstans…
Tacksam för tips hur man bäst ska lösa parningen, så att det blir bäst för alla inblandade.
Är det meningen att du ska ta emot andra honor där så kanske det är mest dom som blir oroliga när barnen springer in och ut.
Är det dina egna så är de väl vana vid spring och liv.
Min hane har aldrig brytt sig om det är folk i närheten. Han sätter på ändå, särskilt om jag är där. Precis som om han vill visa matte hur duktig han är. Då gick det lika bra att vara mitt i hallen. Men då var det ju mina egna honor också.
När jag har tagit emot andra honor så har de haft enskilt rum ute i katthuset där det är lugn och ro.
Hur mycket lugn och ro de behöver beror nog väldigt mycket på vad katterna är vana vid.
AC
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
vi har de faktiskt så praktiskt att man kan dela av halva bostaden.
Så vi hade våra egna honor i sovrummet och gästrummet medans hanen och besökaren fick vara i vardagsrummet, köket och toan.
Var smidigt tycker vi så man kan ha bra uppsikt på dom den första dagen iaf. Och han precis som föregående skrivares hane, skulle visa att han var duktig och parade fin fint:P
S*Cherione - Ragdolls är Livet
Vi 1 Rag n 04 21 flicka kvar Tillsalu i Stjärnbildskullen
kolla gärna in våran hemsida www.cherione.com
Våra kärlekspar får det minsta sovrummet för sig själva så länge de behöver. När vi hade två fertila hanar samtidigt var det nödvändigt att även stänga in den andra hanen på en annan våning samtidigt, för de störde varandra rejält.
-----------------------------------------------
Vi har kattungar!
-----------------------------------------------
Tack för tipsen 
Jag tar till mej allt…det ska bli såå spännande att få vara med…ända från början 
Jag har haft ett eget rum till kärleksparen 
Har märkt att det går bättre och att de lättare koncentrerar sig på varandra när de inte får för stor yta att vara på. 
Martina
Yataz