Å få en katt OPP i vekt...?
Har dere gode tips for å få en katt OPP i vekt?
Min Diva har gått ned en god del i vekt siden februar/ mars, og jeg ville gjerne hatt henne tilbake i den gode og runde kondisjon hun var i tidligere…
Jeg synes hun er blitt alt for tynn, og ansiktet og ørene er blitt mye mer fremtredende på henne… Visst var mye av det pels, som nå er borte, men 4 kraftige løp siden april har også vært med på å sette ned vekten
(Nei, jeg ville ikke sette henne på pillen før hun ble parret)
Forer henne nå på RC Hair & Skin, et foder med bra fettinnhold, omega 3 og 6 fettsyrer, og hun giller foret, men føler hun står stille på vekten.
Hun har tidligere fått RC Hairball/ Outdoor, og før det RC / Hills Kitten.
Hun vil absolutt ikke ha våtfoder, endast tørrfoder, tyvärr.
Jeg behøver litt råd fra dere andre her
Skal til veterinæren med henne i morgen, for vaksinering og en helsesjekk, så jeg håper at hun får en full sjekk og at alt er OK med henne. Matte blir jo bekymret når hun blir så tynn så fort…
Hun er iallefall en urgod katt som trives, koser og buser, så humøret er det ingenting fel på, og hun virker frisk som en fisk.

Om du ska till veterinären så köp in dig på flera burkar hills A/D blötfoder. De ser ut och luktar som en jättegod leverpastej och den är mycket kalrorik. ÄVen den kräsnaste kissen faller pladask för denna delikatess! Jag ger den till min lilla kattunge som såg ut som ett vandrade skelett och på bara några dagar har han fått bättre hull!
Värt att prova!
Det är synd att din kisse inte gillar blötfoder, men prova kanske med feta köttbitar i rå eller tillagad form? Hon behöver mycket proteiner och fett just nu, jag är tveksam till torroder överlag. Bozita gör jättesmaskiga blötfoder, man kan tillsätta extra fett i form av laxolja för att få upp kalorierna. Jag förstår att hon inte är så förtjust i det dock..
Lycka till!
Hei,
jeg har en hann som jeg også må prøve å litt opp i vekt og Hanne Sofie Sneum ( dommeren ) sa at jeg skulle gå til slakteren å få kjøpt fåre hjerte å gi han , dette skulle øke apetitt og det hele …. om det virker vet jeg ikke ennå men jeg skal nu prøve dette .
Merethe

Takk for råd
Det er lite sannsynlig at jeg får henne til å ete noe annet enn tørrfoder, og jeg har heller ikke lyst å tvinge i henne A/D foder uten at jeg er helt nødt… Laxolja får hun via RC Hair & skin.
Har vært hos veterinæren nå, og det viste seg at hun hadde en inflamasjon i kroppen sin, og er nå satt på 14 dagers antibiotika kur. Jeg krevde at det ble tatt blodprøver av henne, selv om veterinæren sa hun virket fin, men jeg insisterte, og det viste seg at jeg hadde rett. Godt man kjenner sin katt såpass at man vet når de ikke er helt på topp.
Håper hun kommer seg raskt når hun er ferdig med antibiotikakuren. Ikke kul når noen man er glad i går og hangler…
#3 Då kommer säkert detta med vikten ge med sig när hon blir av med inflammationen i kroppen.
Tills dess får du väl skämma bort henne och låta henne smaka på allt det hon gillar så hon äter upp sig..
Om hon gillar att slicka i sig majsvällig så kan du ju testa med att ge det morgon och kväll. Det kanske kan hjälpa lite på traven..
Viktigt så klart att hon får i sig torrfoder, men det får hon vad jag förstått?
Martina
Yataz