Funderingar över avelshanar...
Jag har såå många funderingar….
Nu är det ju så att jag har en hankatt, som jag tänkt att avla på…OM han får avelsgodkännande 
Jag sitter och funderar… är det någon av er har varit med om hanar som inte alls varit intresserad av att para? Finns det sådana? OM man har en parningsovillig hankatt…hur ska man då gå tillväga? Finns det något att göra vid sådana fall?
Det känns bra att vara förberedd innan 
Jag har haft en hane som verkade väldigt villig att para (han gick och ropade efter honor och han blev alldeles till sig när de skulle till att löpa), men han var undergiven och lite "mesig" och fick bara enda kull efter sig trots många försök. Han lyckades aldrig para mina egna honor, han verkade ha för mycket respekt för dem. Otroligt frustrerande var det! Jag försökte hjälpa honom att "hitta rätt" men då var det som om han tappade självförtroendet helt, han lommade liksom skamset iväg och satt sig vid sidan av. Detta hör väl till ovanligheterna hoppas jag, men jag är ärligt talat ganska orolig för att det ska bli likadant när jag har hane nästa gång. Är speciellt rädd för att låta hanen gå tillsammans med honorna jämt eftersom jag inbillar mig att han då inte ska vara så intresserad av dem när det väl blir skarpt läge… Men jag har ju dåliga erfarenheter och jag hoppas att det är ovanligt att hanar är som min var. Jag kan tillägga att han var världens underbaraste, snällaste katt, en riktig nallebjörn! Kanske var han FÖR snäll, en riktig tjuren Ferdinand…
Vi har en kattunge till salu - Välkommen in på hemsidan!
Hanna Tjärnström
S*Itchy Koo Ragdoll, Umeå
#1 oj då hoppas du får en annan hane nästa gång med lite mer krut i sig. Men man ska vara glad att de har olika personligheter, din hane är nog en underbar sällskapskatt=)
S*Cherione - Ragdolls är Livet
Vi 1 Rag n 04 21 flicka kvar Tillsalu i Stjärnbildskullen
kolla gärna in våran hemsida www.cherione.com
Det finns alla sorters hanar.
Jag har mött både våldtäktsmän och de som öht inte är intresserade av honorna - så att man tror att de är homosexuella. Och allt möjligt därimellan. 
-----------------------------------------------
Vi har kattungar!
-----------------------------------------------
#1 Vad trist att det blev så där med din hane…men han är säkerligen världens goaste kastrat 
Jag funderar oxå lite om detta med att hanen vistas tillsammans med honorna hela tiden tar bort lusten 
Nåja, det återstår ju att se….
#3 Ja…kan ju förstås tänka mej att det finns alla varianter 
Så är det ju oxå med oss människor…
#4 Min hane har vistats så gott som hela tiden med honan. Det har inte blivit något resultat, men det tror jag inte beror på att de vistats tillsammans. Lusten har nog funnits hos bägge, och parningarna har genomförts enligt "handboken".
Han har två kullar med utomstående honor, och han var lika ivrig att bara dem 

Vår hanne bor sammen med våre to fertile damer. Han er ganske rolig mellom løpene, men er ofte borte å sjekker om de lukter løpetid av noen av damene hans. Og hvis han aner ferten av løpetid så er han helt klar til å gjøre jobben sin.
Så roer han seg igjen. Han har nok skjønt at det nytter ikke å mase, men man må
tålmodig vente til det er klart.
vår hane bor med flickorna och det funkar bra iaf. Han är jätte gullig mot dom, pussas och tvättar dom. Sedan om någon löper och ska paras är han mer än gärna villig.
#6 och #7 Vad skönt att det fungerar så bra med era hanar. Om jag förstår rätt så har ni oxå hanarna tillsammans med honorna hela tiden 
ja precis, enda gången de skiljs åt är om någon löper och det inte ska paras(har en hona som ska paras men vill gärna ha ett löp efter p-pillerna innan parning)
Ja sedan om de är någon annan hona på besök såklart.

#8 Det stemmer. Han går rundt i huset sammen med demene hele tiden. Han er i tillegg verdens mest skjønne kosekatt. Han skravler og koser med oss hele tiden. Vi var litt bekjymret en tid da den ene ragdoll hunnen så ut som om hun overtok morslollen på han, men når hun løper så er det ingen kjære mor lenger, men da er hun en vilken som helst annen ragdoll.
Men om dette kommer til å fortsette er det ingen garanti for. Men vi krysser fingrene og håper at han fortsatt har det samme utrolige gemyttet som han har pr. dags dato. Han er nå 11 mnd.
Vår kosebamse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
#9 och #10 Det låter ju super att det fungerar så pass bra 
Håller tummarna att det kommer att fungera så bra för min hane oxå