Mamman vill inte anamma sina bebisar
I tisdags förmiddag så fick min Angelina 5 bebisar .Förlossningen gick ganska fort under 1 timme så var alla födda.
Troligtvis så fick hon en chock efteråt för hon reagerade inte på bebisarnas skrik och tvättade dom inte efter förlossningen .
Jag har nu vakat över henne för att få henne att ligga i bolådan ,matat och toat bebisarna ,
Jag fick ett tips om att stryka AD-pasta på bebisarna och började med det igår ,och nu så fungerar det skapligt ,
Alla bebisarna tuttar och hon har börjat slicka på dom ,
Fjärde dagen idag och vikterna ligger mellan 160-180 gram så det är ganska bra vikter på dom ,
Så nu hoppas jag att det ska fungera med bebisarna framöver ,
Men vilken pärs det är när det inte fungerar som det ska
Kram Elsa
Hoppas att hennes moderskänslor vaknar snart.
Hon har nog inte riktigt förstått vad som hänt.
Usch, stackar dig. Hoppas det ordnar sig…
Kram AC
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
Lycka till! Kram Kicki
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------
Det ordnar sig nog ska du se…
håll henne sällskap och försök så gott det går att inte tillmata dom utan att dom hungrigt tuttar på henne, för då kommer snart hormonerna igång ska du se…
Lycka till… Kraam

Lycka till
Vi har helt underbart söta
Ragdoll kattungar som söker nya hem!!!
Besök gärna vår hemsida S* Northern Pearl´s
Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta;falska vänner är som höstens löv granna men blåser bort med första vinddrag.
Hur går det för er??
Håller tummarna

Problemet är att hon bryr sig inte när dom skriker ,
varje gång jag går därifrån så lämnar hon lådan ,engång så låg hon på en som skrek i högan sky ,men hon verkar inte reagera på det ,,
Så jag vågar knappt lämna henne ensam med bebisarna ,
Men snuttar gör dom och verkar få i sig tillräckligt med mjölk ,
Så nu försöker jag tillmata dom så lite som möjligt ,,
Jag har varit med om samma sak med två honor (mor och dotter).
De bara stirrade på kattungarna när de kom ut och det nästan såg ut som om de undrade vad det där var för äckligt..ville knappt tvätta eller något.
Sedan efteråt så hade de svårt med att ligga hos ungarna och reagerade inte så mycket när ungarna skrek heller.
Det kan vara så här för vissa honor när de får sin första kull, brukar bli bättre vid nästa kull. Förhoppningsvis blir det det i alla fall.
Det är bara att visa honan och lägga henne hos ungarna titt som tätt så hon förstår att hon måste ta hand om dom. Så fortsätt bara som du gör med att sätta dig där vid henne och ungarna och se till att hon ligger kvar. Åtminstone så att de äter och verkar belåtna.
Det kan vara jobbigt första veckorna, men sen när de börjar smaka fast föda så brukar det ge med sig själv och honan brukar förstå innan det är dags för denna tid också.
Lycka till!
Martina
Yataz
ja, kämpa på Elsa… men det är ju inte jättekul att sitta bredvid en bolåda och vakta heeeela soliga dagarna…
Är hon inte nöjd med stället kanske… Hon kanske vill vara på nåt annat ställe där hon känner sig trygg…
Vad gör hon om en annan katt kommer?
Kan hon inte få skyddsinstinkt kanske då??
Ja, hoppas det löser sig.
En del är ju inga bra morsor helt enkelt, så är det ju med oss människor också…
men en del blir lugnare andra kullen om de liksom får till det till sist…
Kram till er

Hon har fått in sin kompis från Usa och dom har varit ihop hela tiden ,,för jag vill inte att hon ska känna sig ensam därinne ,
Hon har reagerat som vissa mammor gör när dom är snittade
hormonerna har inte riktigt hunnit med tror jag .
Men jag är glad så länge dom tuttar och klarar sig med det ,,
Men visst jag springer ju och kollar henne hela tiden ,,kan inte riktigt låta bli ,,,

jag hade en MCO hona som på sin första kull fick 7 ungar på 1 timme . Hon bara stirrade på det som kom ut, åt inga moderkakor, tvättade inte…ingenting…
jag var totalt slut kan jag tala om…
jag stödmatade dessa ungar under hela deras uppväxttid, det blev 5 som överlevde..hon låg hos dem max 5 min, sen gick hon bara därifrån…tvättade inte mycket, hade överhuvudtaget inga moderskänslor…
hon fick inga mer kullar efter detta.
jag tror PERSONLIGEN uppväxttiden präglar katten mycket ,och man vet ju inte hur våra importerade katter haft det…eller hur?
hoppas det går bra iaf:)
Kattungar väntas hos GunBertus