Blå tabby mitted 15 v. konstruktiv kritik?
Har haft hemma min sötnos i två veckor nu och han lever och frodas =) Vägde honom idag och då låg han på 2,4 kg, är det mycket/lite/normalt?
Tog några bilder idag också, säg gärna vad ni tycker =) Ibland tycker jag hans profil ser lite rak ut men jag tror det är när man ser lite snett från sidan. Rakt från sidan tycker jag den är mer böjd men jag vet inte?
Har börjat fundera på att kanske ställa ut honom längre fram men är helt novis på det här med ragdollens exteriör så det skulle vara kul att höra vad ni tycker =)

Måste bara få säga att jag älskar bläsen.
http://www.svidjas.se

Jo, den är fin den =) Man brukar ju säga att kattungar är väldigt söta men än så länge tycker jag han blir finare och finare ju större han blir.
Ja,bläsen är skitsnygg! Vikten låter som normalt för åldern.Han ser rätt kraftig ut och har bra bredd över nosen.Hakan är jag lite osäker på när man ser från sidan..kunde kanske vara lite kraftigare.Öronen är väl normala för åldern.Rätta mig gärna om jag har fel! Jag är inte så bra och tyda bilder.Snygg tabbyteckning i ansiktet har han oxå kan jag ju säga.Lycka till på utställningar!!

Han ser ut til å ha bra storlek, og han har en OK øresetting og storlek på ørene sine. Han har også et fint bliss i pannen sin. OK fylde i sine kinn, men kunne hatt mer. OK hake.
Han kunne hatt bedre bredde i sitt huvud, og profilen og pannehøyden kunne vært mye bedre. Håper det kommer seg etterhvert. Hans ögonfärg tycker jeg også er alt for lys, men jeg er mycket petig på sånt
Tabby er ikke min favoritt, men det virker som om han har OK tabbytekninger til å være 15 v gammel.
Han ser snill og god ut, iallefall
Lykke til med ham!

#6 och #7. Tack för svaren =) Väldigt intressant att läsa hur ni tycker han förhåller sig till "hur" en ragdoll ska se ut. Själv ser man ju bara en jättesöt katt