Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett14-ot-off-topic
Läst 843 ggr
Hvenhildas
0

OT ang Brandsläckare

Idag hade jag besök av en försäljare som kom och ringde på dörren. Jag brukar inte köpa av dörrsäljare men han sålde brandsläckare ch jag har funderat ett bra tag på att skaffa en. För TÄNK OM olyckan skulle vara framme.

Och han sa nåt som kanske inte många vet om.
När man köper en dylika skall dom i de allra flesta fall servas en gång om året vilket dom som säljer dessa oftast inte informerar om. Det skall man ta reda på själv !  Det finns nämligen en risk att den dagen det händer något fungerar inte släckaren.
Pulversläckare behöver byta innehåll för det står och klumpar ihop sig när det står oanvänt i många år. Så ni som har brandsläckare hemma som bara hänger oanvänd (tack gode god för det) ni kanske skulle ta en koll och se vad det står på släckaren.
Den släckaren jag köpte var underhållsfri men kostade lite mer och har 10 års garanti.

-------------------------------------------------------------------
Ragdoll kull född 25 jul med underbara padd tjejer fortfarande till Salu
Välkommen in på: http://hvenhildas.com för en titt

ItchyKoo
0

#0  Vi har just köpt hus och jag har tänkt att vi ska införskaffa en brändsläckare, samt en brandfilt som man också bör ha. Att det skulle börja brinna är en av mina största fasor, hoppas innerligt att man aldrig behöver uppleva det… Men en underhållsfri brandsläckare låter definitivt som ett bra val, det är ju så mycket annat man ska komma ihåg att hålla efter… Vad kostade din?

Vi har en kattunge till salu - Välkommen in på hemsidan!

Hanna Tjärnström
S*Itchy Koo Ragdoll, Umeå

www.itchykoo.se

Hvenhildas
0

Jag hoppade över brandfilten så jag skall betala 3730 kr:
Och det är mycket pengar för en släckare men slår man ut det på 10 år är det ju ändå en relativt billig försäkring. Hade jag köpt med brandfilten skulle det kostat cirka 1200 kr till

Företaget heter Toda AB som sålde den.

Så nu skall jag kolla mina brandvarnare också och se om dom fungerar och byta batteri om dom är Ok

ItchyKoo
0

#2  Ja du, spontant kändes det dyrt med nästan 4 000 kr, men det borde ju vara en självklar utgift likaväl som hemförsäkringen eller annat liknande… Det blir att skriva upp en sådan på inköpslistan ;-)

Vi har en kattunge till salu - Välkommen in på hemsidan!

Hanna Tjärnström
S*Itchy Koo Ragdoll, Umeå

www.itchykoo.se

huldabella
0

Jag köpte en brandsläckare genom vår brandkår på jobbet och fick den betydligt billigare. Skrattande De informerade inte heller att man ska serva dem, men det visste jag iofs redan genom mitt jobb - har använt ett antal…

Det känns självklart att man har brandsläckare och brandfilt hemma, men vår brandchef påpekade en gång att man ofta glömmer bort den bästa brandsläckaren (så länge det inte är fråga om en elbrand eller fett-brand) - trädgårdsslangen! Flört

-----------------------------------------------

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

-----------------------------------------------

Hvenhildas
0

Ja fast har man trädgrårds slangen inkopplad jämt  Flört
Och när dte väl brinner då är man inte så himla rationell
Jag har själv varit me ddå det brunnit, inte hemma hos mig utan i en stuga vi hyrde för mååånga år sen då vi var på utst. Det var en engångs grill som började att brinna och jag kan lova dig att jag har nog aldrig varit så irrationell som den ggn, man får helt enkelt panik.

janesmatte
0

Jätte nra tråd bra tips ska genast kolla upp våran släckare

_____________________________________________________________________________________________________

Letar Ragdoll på foderKyss