Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett14-ot-off-topic
Läst 885 ggr
GunBertus
0

OT Snart höst-nya möjligheter:)

ja nu är snart sommaren till ända och det är dags att ta nya tag…

jag har som några vet , helt lagt om mitt liv…från att ha börjat i hotellbranschen och även jobbat utomlands , i Oslo- på Grand Hotell, till att gått över som tulltjänsteman i Malmö, till Väktare på Securitas i Växjö, till IT-support på TietoEnator i Växjö.. så har jag slutligen kommit på vad jag ville bli när jag blev stor!!

så jag började plugga till Undersköterska, en s-k KY utbildn här i Växjö och blev klar nu innan sommaren.
Jag fick sommarjobb på Hjärtintensiven på Centrallasarettet i Växjö där jag stortrivs men känner att jag inte nått mitt mål än. Jag har ju ända sen mina barn föddes , drömt om att få jobba på BB ….så jag sökte KY nyfödd-neonatal och kom in!!

så nu om några veckor sätter jag mig på skolbänken igen och läser 1 år till och förhoppningsvis, nästa sommar-sitter jag och håller en nyfödd-gosig liten bebis i famnen:)

så alla ni som tycker att ni har kört fast och tycker jobbet är bara för trist….ni är aldrig för gamla för att hoppa på nåt nytt, bara kör på:)

Kattungar väntas hos GunBertus

Rosino
0

Jag är full av beundran för att du vågat och lyckats! Hoppas det kommande året också går bra!

Skulle gärna själv också vilja pröva nåt nyt, problemet är bara att jag inte vet vad…

/ Lena

louisdolls
0

Grattis Ulla …Kyss,,,Och lycka till med nästa steg i din utbildning ,,

Jag har ju själv jobbat på förlossningen på SÖS i flera år ,,vilket var mycket lärorikt på många sätt ,,

Men bestämde mig ändå för att jag ville göra något annat ,,så vi 41 års ålder satte jag mig  i skolbänken ,,och utbildade mig till Friskvårdskonsult ,,

Som du skriver det är aldrig för sent att starta om på något nytt,

Kram Elsa

Addiction
0

Vad kul att det har gått så bra med utbildningen :)! Måste vara en stor omställning när man har arbetat länge och sedan börja plugga igen, starkt jobbat!

//Karolina Nylén

Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

Limin
0

**Grattis!** Så, spännande de låter… Skrattande

Och jag håller med dig att man är ALDRIG för gammal för att våga göra något annat i livet.

Jag har de senaste åren arbetat inom om vården (kommunen) både som personlig assistent (barn/vuxna) och handledare (gruppboende) för ungdomar/vuxna med olika funktionshinder… men kände efter många år med att jobba varannan helg, nätter, kvällar osv. Att nu ville jag göra något annat än "vårda", tvätta, städa osv. Jag är mycket intresserad av pedagogik och att arbeta med barn. Så, jag bestämde mig för att skola om mig vid 41-års ålder. Jag sökte och kom in på en 3½-årig universitetsutbildning och om 1½ år är jag färdig förskollärare Skrattande Och dessutom är jag inte äldst i klassen… så vi är fler som vågar Flört

Så, visst ska man våga göra något annat…. det är det bästa jag har gjort!!

Lycka till Ulla!

Helona
0

Himmel så grå o insnöad man kände sej här då!Skäms

Starkt jobbat tjejer!Flört Ska snart ta tag i mitt liv oxåCool

Åsa

Norrtassens
0

Vad kul för dej Ulla…grattis och lycka till med din utbildning Skrattande

Själv är jag 40 år, och har jobbat som sjuksköterska inom landstinget de senaste 14 åren. Började plugga vidare 2007, och har endast en termin kvar nu. Är då färdig både distriktssköterska OCH vårdlärare Skrattande

Läser 1 1/2 år pedagogik och nästan 1 1/2 år till distriktssköterska. Haft studieuppehåll från DSK utb. under ett år när jag läst pedagogik. Jag ska till hösten plugga dessa utbildningar parallellt…ska det vá så ska de Flört

FunHouse
0

Starkt jobbat tycker jag att sätta sig i skolbänken igen. Och helt rätt. vi ska ju förhoppningsvis jobba tills 65. pust…

Men jag trivs ännu så bra som förskollärare. Fast en dröm vore barnmorska, men jag har lagt det på hyllan. Jag förlöser mina kattungar istället. Glad

I framtiden kanske jag skulle kunna tänka mig att ha familjehem till 1-2 ungdomar som behöver hjälp och stöd. Men jag har för många egna ungdomar hemma än. Men när alla flyttat hemifrån om några år så blir det nog tomt här hemma.

Jag har varit kontaktfamilj/avlastningsfamilj inna till min brorsdotter i några år innan så jag vet lite vad det innebär.

Lycka till med utbildningen nu Ulla och #4.

AC

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

Yataz
0

You go girl! Flört

Martina

Yataz

Sar1
0

Vad roligt att höra!

Jag födde ju två prematura tvillingflickor för 4 år sedan och vi var inlagda i ca en månad och ÅH, vilka fantastiska sköterskor vi hade omkring oss!

Det ör ju ett jobb som innebär både lycka och sorg men som jag upplevde det så hade alla vi kommit i kontakt med verkligen hittat sitt "kall", hoppas det blir likadant för dig!

harley
0

Vad kul Ulla!!!!Glad

Vad duktig du är och modig som förändrar i ditt liv, du kommer säkert trivas kanon, har en jobbarkompis som sadlat om från psykiatrin till BB, det bästa hon gjort säger hon!

Så Lycka till med studierna!

Kram Monica!Kyss

ItchyKoo
0

Vad bra Ulla att du påminner om att man ska våga följa sitt hjärta! :) Jag blir jag lite avundsjuk faktiskt; att jobba på BB har även jag drömt om men jag valde en annan väg istället. (Är Socionom.)

Min granne arbetar förresten som barnmorska på BB här i Umeå och hon säger ofta att hon har världens bästa jobb :) 

Lycka till Ulla och ni andra som har varit modiga och vågat prova nya vägar!

Vi har en kattunge till salu - Välkommen in på hemsidan!

Hanna Tjärnström
S*Itchy Koo Ragdoll, Umeå

www.itchykoo.se

huldabella
0

Åh, vad duktig du är, Ulla! Jag har också alltid drömt om att bli barnmorska, men det blev inte riktigt så… Skrattande Lycka till!!

-----------------------------------------------

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

-----------------------------------------------

Snowdollz
0

Grattis! O lycka till med studierna o jobb på bb sen! Helt rätt att följa sina drömmar!

Elvans
0

Grattis till studierna… :-)

Själv ska jag börja läsa mitt 4:e år på LIU, efter det har jag bara C-uppsatsen kvar. Ska bli lärare årskurs 1 - 6 eller jag kommer att få upp till 9. Jag ska undervisa i SO, matematik och läs- och skrivinlärning alltså svenska

//Lotta

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

www.elvansragdoll.se

www.elvansragdoll.blogspot.com

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Singo-Torpet
0

kul att höra… klart man ska våga göra det man vill… fast jag är en fegis stannar nog gärna i  det trygga (fast ja inte är så gammal 22) men nu har ja fått sparken och de känns faktiskt som det var det ja behövde för att ta tag i det här med studierna som ja funderat på i 4 år nu.

Jag hoppas på att ja kommer in på Socionom-linjen till hösten annars får ja vänta tills i vår, är med på reserv listan än så länge bara. har sökt lite andra utbildningar nu som ja hoppas få svar på snart.

det blir lite som det blir men de blir nog bra till slut..

OldTown
0

Grattis!

Själv börjar jag en högskoleutbildning inom fotografering till hösten. Detta kommer dock aldrig att bli mitt framtida yrke då jag inte tror att det är så glamoröst som det kanske skulle kunna verka. Jag har dock ett brinnande intresse inom området och är alltid girig att vilja lära mig mer.

GunBertus
0

Tack alla och Oj vad mycket man fick veta om er alla :)

såna här inlägg borde vi ha oftare eller hur..

Kattungar väntas hos GunBertus

Denna kommentar har tagits bort.
Christelle
0

Va kul :)! Roligt att du funnit det du brinner för :). Ett bra val. kommer nog gå bra i skolan också! Kul att du vågade läsa igen trots att du inte är 20 längre, inte många som vågar byta yrke :)! Önskar dig allt gott :)!Lycka till

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

Evenstars
0

Jobba på BB tror jag är mycket givande arbete. Jag är uppvuxen med en mamma som är barnmoska och hon sa ofta att hon hade världens bästa jobb och att det aldrig var tråkigt att gå till jobbet! Skrattande

Men jag minns också kvällar av sorg över en förlorad bebis eller moder. Jag berundrar henne för att kunna gå vidare och fokusera, efter en sorgekväll, på all glädje hon fick dela. Hon förlöste båda mina barn. Det var lyxigt och tryggt att ha mormor i professionell roll med i rummet. GladKyss

Härligt kämpat Ulla. Jag önskar dig lycka till!

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Dockgarden
0

Lycka till, Ulla!

-------------------------------------------------------------------

GIC NL*SiempreAmar All For Love söker nytt hem

http://www.dockgardens.com/

janesmatte
0

duktig du är vill med vet även med vad.

jag vill fortsätta djurvård slutligen vet men vart nära mig finns dem kurserna vet jag inte vet ni?

_____________________________________________________________________________________________________

Letar Ragdoll på foderKyss