Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1132 ggr
elyse
0

Brun colorpointhona - populärt?

Om ca ett år planerar jag och sambon att skaffa en tredje kisse, gärna en brun colorpointhona för variationens skull (vi har en brun bicolor och en blå mitted) och jag tycker redan nu att det är roligt att titta på Ragdollbebisar, men det verkar som att just denna kombination, brun colorpointhona, är väldigt populärt. Har sett flera kullar där just denna kombination är tingad före de andra. Vad tror ni, är det så att de är väldigt eftertraktade?

huldabella
0

Ja, det är den känslan jag har, att folk tycker att just brun colourpoint är den vackraste varianten (oavsett kön) - precis som jag själv! Kyss

-----------------------------------------------

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

Christelle
0

Jo de är de vell men tycker att bruna bicolor också brukar vara mycket eftertraktade..? Hoppas du hittar en trevligt chokladpralin :)

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

Ragstars
0

Det kan nok være noe i det du sier…

Mange av de kattungespekulantene som har tatt kontakt med meg har vært interessert i en brun colourpoint.

Tyvärr(?) har det bare lyckades meg å fø opp en, men jeg håper jo det blir flere med tiden.

Min første ragdollhona var just brun CP…det var muligens kontrastene i den brune fargen og de knall blå ögonen jeg falt forFlört Jeg syntes at colourpoint var de vakreste variantene, men etter å ha holdt på med katter i noen år, og surfet rundt på hjemmesider, er det nok bicolouren som har overtatt som min favorittGlad

elyse
0

Jag kan tänka mig choklad också, fast de kanske går åt ännu fortare? Det är i och för sig inget jag behöver bekymra mig över ännu. En mitted ska nog också gå bra. Men det är liksom redan bestämt att det ska var en brun/choklad. Hon ska heta Palin (Vi samlar på diktatorer, har redan Mao och Castro. Sarah Palin siktar på presidentposten 2012…) och måste då vara en chokladpralin! ^^

dara
0

har för mig att choklad är populärast men jag kan ju alltid hoppas att det är bruna colorpoint som är det i allmänhet nu när jag har 3 små sådanna pluttar som snart skall ut i omvärldenSkrattande

-------------------------------------------------

kattungarna är här

http://hem.bredband.net/clegind/

Miggy
0

jaha, hm, jag har fått intrycket av att alla bicolorer ryker snabbt som attan! Skrattande Det har jag märkt när jag själv har letat kattunge som en tok (och tingade en bicolor, till slut!)

Bruna colorpoint ragdolls är väldigt vackra.

dara
0

#6 jo, jag tror också att bicolor är väldigt populära, spesiellt till utställning och uppfödare

janesmatte
0

tror med dem är populära det var den första färg jag föll för med ragdollen .

_____________________________________________________________________________________________________

Letar Ragdoll på foderKyss

keikis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna lilla donnan skall jag spara!! Fru Nilsson heter hon som nickname.

Hon är såå flott och har världens temprament som är helt gudomligt.

Jag sparar henne för jag tror på colourpoint i framtiden , sedan får vi se om det blir som jag tror???????

janesmatte
0

#9 så söt liten goding då Kyss

_____________________________________________________________________________________________________

Letar Ragdoll på foderKyss

huldabella
0

#9 Jättesnygg!!! Glad

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

Yataz
0

#9 Ser väldigt lovande ut! Kyss
Lycka till med henne!

Martina

Yataz

louisdolls
0

Hej Yvonne !

Var ett tag sen vi pratade i telefonen  har du det bra med dina små underverk därhemma ??

Tycker att din CP hona ser mycket lovande ut ,

jag har en choklad colorpoint själv har hemma väldigt fin ,,Treasure

hon 2 choklad bebisar och tre lila bebisar

Men nu önskar jag mig en chocolate bicolor tabby efter min

Angelina som fick 5 choklad bebisar för en vecka se,1 kille och fyra tjejer ,det ser ut som att tre av dom blir bicolorer,,

Varför jag älskar chocotate så mycket är för att dom får mycket starkare point och kontrasterna blir mycket finare mot resten av kroppen som blir väldigt ljus,

Kram Elsa

keikis
0

Hej "13" och alla andra !!

Jag har nu lyckats att spara en hona o hane??

Mest för att honan är colourpoint (brun) och sååå jättetypad och ett super temprament.

Har haft hemma mycket vana uppfödare sedan 90-talet som säger att jag sparar ej fel.

Den katten som går till  Haparanda är SUPER!! Hopas att jag får flera

kattungar som är sååå flotta?? Catleya är nu på GGGG så jag hoppas att det biter, men ack så svår då hon lägger sig hela tiden

ProvinsiaRivers
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Även jag älskar brun colorpoint.Har en riktig sötis här hemma som jag är jättenöjd med.Hennes avkommor som vart brun colorpoint har varit lättast att sälja i kullarna.(Bifogar bild)Heter S*Abayomis Charming Carmencita.

#14 Men Yvonne! Nu när du avslöjar att en avkomma från dig ska till Haparanda…så MÅSTE jag berätta att han ska till lilla mig.En brun mitted kille som kommer garanterat att smälta alla kalla norrbottniska hjärtan.Han är suuperKyss.Längtar…