Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett06-konstruktiv-kritik
Läst 1181 ggr
Ragstars
0

Konstr.kritik, -Ragstar's Bella Donna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jeg har varit på "kattungevisitt" i dag hos Bella Donna- en av mine kattunger, som i morgen blir 6 mnd, og WOW, hvilket syn!!!

Hon er bare underbar!!!

Man blir jo lite blind når man ser sine egne vakre bebiser, så lite konstruktiv kritik fra dere her på forumet hadde varit kulGlad

Ragstars
0

Ragstars
0

Såååå lang er jeg

Ragstars
0

Helfigur

Ragstars
0

Sååå søt er jegKyss

Ragstars
0
Ragstars
0

Min elste datter med Bella Donna

elyse
0

Som lekman, om man ska vara lite negativ, så kunde kissen haft lite mindre öron och kanske lite mer markerad haka. Men jag tycker att hon är jättevacker!

Ragstars
0

#7: TakkGlad Jeg holder med deg, hakan kunne varit bettre.

Her kommer et bilde på hennes pappa, som er 6 mnd gammel på dette bildet.

Hans öron var ganske store på den alderen, men utviklet seg til å bli lite i det minste laget da han ble voksen.

Annars ser jeg store likheterSkrattande

elyse
0

#8 Ja, den här rasen växer ju länge, så man kan egentligen inte säga så jättemycket om en katt när den är väldigt ung. Min lilla hankatt på 9 mån ser nästan ut som en iller i kroppen för att han har växt så mycket på längden, men jag vet ju att detta kommer att ändras.

Ragstars
0

Her kommer et bilde på hennes pappa sånn han er nå, 3,5 år gammel

englagirl
0

Mycket vacker katt!

Grattis till ägare och dig som uppfödare!

Kul att se att utvecklingen går åt rätt håll!!!

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

elyse
0

#10 Det var stor skillnad på öronen, tycker jag. En riktig gosekisse som man bara vill krama, ser han ut att vara! ^^

kitcat
0

Fantastisk ragdoll-look tycker jag! Något svag haka men öronen tror jag rättar till sig, hon är ju bara 6 månader. Håller med #11 - en utveckling som går åt rätt håll!

Ragstars
0

#11, takk så mycketGlad

#12, ja, han er en stor nallebjörn man gjerne vil krama, og jeg saknar ham så…tyvärr kom han inte överens med min huskatt, så han fikk flytte tilsammans med en av sine kattunger. Han har virkelig blomstret opp siden han flyttet, så det var nok det beste som kunne skje.

#13, tusen takkGlad

Er det ingen som ser at hun har hvitt nede på hennes öron? Jäg er fullt medveten om at dette er en utstellningsfel, men jeg kunne likevel tenke meg at pröva stille ut henne for å få en dommers kritik på henne före jeg anvender henne i avel.

Er det andre som har stilt katter med hvitt på sine öron?

Hva sa dommaren til dette?

FunHouse
0

Jag tycker hon är mycket vacker och ser väldigt stor ut för att vara 6 månader. Hon växer nog i sina öron så de blir lagom sen.

Hon ser ut att ha fantastisk pälskvallitet. Kunde haft bättre haka, kanske lite bättre ögonfärg också, men den är ju medel.

Mycket vacker tycker jag, henne hade jag varit stolt över.

Var är det vitt? Det var ju så lite, går det inte färga lite:) Men det var ju väldigt långt ner, de kanske inte bryr sig om det??

Lycka till med henne

AC

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

Ragstars
0

# 15: Takk for fine ord!!

Om du ser på profilbildet, så ser du at hon har en hvit "runner" nedenfor öret sitt. Jeg kan jo inte färga det, det er jo juks!!Flört

Då får jeg heller tåle dommarens uttalelser og evt.sämre bedömming.

Jeg vet at Solveig kommer med 3 av sine blå bicolourer på den utställningen, så det hadde varit kul at jamföra henne tilsammans med Ynde, Naima og El ChanelGlad

FunHouse
0

Lycka till på utställningen!!!!!

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

Christelle
0

Vilken vacker tjej :)

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

Yataz
0

Tycker hon ser lovande ut! Gillar hennes uttryck! Kyss

Är det något man ska anmärka på så är det öronen och haka som då redan nämnts.

Jag har ställt ut katt med vitt på öronen men det var några år sedan. Jag tyckte ändå jag fick bra bedömning men de anmärkte ju naturligtvis på det. En domare gapskrattade när hon såg det vita på öronen Skrattande Fick naturligtvis inga cert med all rätt, men det var kul att få bedömning ändå.
Idag verkar ju allt ha blivit lite hårdare så jag vet inte hur man ser på att ställa en katt med vitt på öronen nu.

Yataz