Mina katter äter på mina blommor
Så jag har slängt ut alla blommor.
Vet ni varför katterna vill till å äta på blommor??
Finns de någon speciell blomma som man icke skall, alltså någon blomma som verkligen är farlig för katterna??
Vi har helt underbart söta
Ragdoll kattungar som söker nya hem!!!
Besök gärna vår hemsida S* Northern Pearl´s
Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta;falska vänner är som höstens löv granna men blåser bort med första vinddrag.
Ampelliljor kan du åtminstone ha, det gör inget om katterna äter på dem. Visserligen ser de inte så vackra ut när de är tuggade, men det är en annan sak 
Det finns en hel del olika listor på blommor som är farliga för katterna, kommer inte på nån direkt men nån annan kan säkert länka.
Giftinformationscentralen har också en lista på giftiga växter.

#1 tack
jag ska ta å köpa hem några ampellijor 
just nu har jag endast en oktoberkaktus kvar å den har jag stängt in på toaletten
Vi har helt underbart söta
Ragdoll kattungar som söker nya hem!!!
Besök gärna vår hemsida S* Northern Pearl´s
Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta;falska vänner är som höstens löv granna men blåser bort med första vinddrag.

Giftinformationscentralen har en lista på växter med information om de är giftiga eller ej, den kan man gå igenom och kolla på. Här finns den. Tyvärr är det väldigt väldigt många växter som är giftiga!
Mina katter tuggar också på mina växter, det går lite i perioder och ibland är de hopplösa. Jag har därför valt att ge bort (eller slänga, de blir ju inte så vackra efter att katterna tuggat sönder vartenda bland) de växter som katterna tuggar på. Nu har jag i princip bara succulenter (tjockbladiga växter) och orkidéer kvar inomhus, dessa har mina katter aldrig tuggat på.
---------------------------------------------------------------------------
Erica Osterman, S*Cheesericas ragdolls, Stockholm
Hemsida och blogg: www.cheeserica.com
Läs mer om ragdoll på www.ragdollklubben.com
---------------------------------------------------------------------------

Har du kattgräs till katterna? vissa vill ju gärna ha det att äta på för att rensa deras tarmsystem lite… Det gäller ju samma sak för ute katter, dom brukar äta gräs och det är helt naturligt för dom.
Dock gillade inte mina katter gräs, men dom ger sig ju inte på blommora heller…
Det var bara en tanke som jag tror att det kan bero på, men de betyder inte att det kan vara så…
Men jag hoppas att det kan vara till någon nytta 
Natalie Andersson
WhiteWizard's katteri
0# instinkten att det behövs till deras tarmsystem kanske, som #4 sa om att äta gräs.
http://www.svidjas.se