RC Obesity
Är det någon som har använt RC Obesity, HJÄLP,,,,,
Har inte använt, men vad behöver du hjälp med?
Det är väl inte till så stor hjälp att veta om någon annan använt det.
Hur den fungerar, om katten går ner i vikt, hur mycket osv,,, de vill jag ha hjälp med,,,,,,,,,,,,,,
#1 Hon vill nog veta om någon kan hjälpa henne med att svara på om det är ett bra foder som hjälper katt att gå ner i vikt.
Men raggis22, har du testat med blötmat?
Jag vet att jag tjatar om det men jag kan säga att det hjälper riktigt bra och det är jobbigt en period. Jag hade blötmatsdiet på Ecco ett tag, men nu äter han vanligt foder igen och har normalhull fortfarande.
Yataz
Den kastrathane" får diarre när äter blötmat, vet sa att han måste gå ner 3 kg, vad ska jag göra, natten får ingen mat alls,,,,,,,,,,,,jag aldrig haft sådan problem tidigare,,,,,,,,,,,,,,,
#4 Vad har du använt för blötmat? Du kanske får introducera blötmaten lite försiktigt innan du helt går över till den.
Ecco blev dålig i magen av Mjau blötmat, men sedan testade jag Bozita och då blev det mycket bättre. Och då fick han småportioner ofta.
Yataz

Er veterinæren klar over at ragdollen er en stor og kraftig katterase, og at hanene bruker å veie et sted mellom 5-8 kg?
Tycker du selv at han er kraftig overvektig?
3 kg hørtes mycket ut för en katt at gå ner…
Du får trimme han lite
Fram med vippan og få ham til at busa fler ganger daglig 
Men jag har haft Bozita, jag skall pröva den igen, tycker du att jag ska fortsätta med rc-33 för dom andra,,,,,,,,,,
Tack snälla Martina))
Han väger 8,1 och han är 1 1/2 år, det är för mycket !!!!!!!!!!

En kan jo inte kun se på vikten…man må jo se det i sin helhet, og tenke på hvilke linjer han kommer från, og hvilken benstomme han har, og hur kraftig han er, osv.
Men det er DU som kjenner din katt og du som avgjør om han er overviktig eller inte
#7 Tycker du det fodret fungerar bra för de andra katterna så finner jag ingen anledning till att byta. Testa Bozita igen och ge småportioner kombinerat med torrfoder först så det blir en mjuk övergång.
Han har säkert lite övervikt men lita inte blint på vad veterinär säger. När det gäller vikt och hull har jag lärt mig att det är mycket överdrift från veterinärers sida. I alla fall har jag den erfarenheten.
Sätt upp ett mål om att få ner honom 1 kg till att börja med och vad du än gör se till att det inte går för snabbt. Man kan förstöra magen för livet så ta det lugnt. Bantning ska ta tid..
Sedan ser du själv när du tycker han har lagom hull, utan att du behöver fråga veterinär.
Testa dig fram. Det är ju inte heller farligt om du vill testa RC Obesity. Se bara till att testa en sak i taget och gå varsamt fram för magens skull. Fungerar det så är det ju bra, fungerar det inte så är det ju inte hela världen heller..
Hoppas du förstår mitt nattsvammel 
Yataz
Tack så mycket för du svarar på en gång, jag har varit så orolig.
Martina,
#11 Det är väl det vi finns till för här inne. Att hjälpa och stötta varandra 
Var inte orolig det löser sig på ett eller annat sätt ska du se. Ibland måste man helt enkelt testa sig fram och hitta det sätt som passar just din katt. Alla är ju olika.
Yataz

kram,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jag har testat den på min kastrat hane det funkar utmärkt han hade också blivit dålig i magen på grund av övervikt sen blev han bättre när han gick ner i vikt det tog ungeför ett halv år och idag äter han vanlig mat och mår jätte bra
/Mili
Har du flera katter eller, hur länge har du fordet"
#15 Jag har 3 vuxna och just nu 4 kattungar. Jag hade den foder lite mer än halv år. Då hade bara 3 vuxna katter.
# 9
Han kommer ifrån Far: Blugrassrags Royal (USA)
Mor: Riterags American Beauty (USA)