Frågor om kattmat
Är lite nyfiken på vad ni ger era katter för mat? Ger ni både torrfoder och blötmat, eller bara en av dom, eller något helt annat? Vilket märke/viken sort föredrar ni? (Eller era katter
)
Jag ger Hill's vuxenfoder och bebisfoder (blandar) och sedan brukar det bli något annat märke. Katterna har alltid olika sorters mat och jag varierar. Men det lutar åt att börja med Bianx:s kastratfoder, det fick de prova i veckan och tyckte jättemycket om det. Torrfoder står alltid framme. De får blötmat nästan varje dag. Mjau i tetrapack blir det då, men bara de sorter där maten är i små bitar i gelé, de äter inte patéer. Heller inte tonfisk, skinka, kött etc - det är bara kattmat som gäller.
Torrfoder och blötmat, dock torrfodret räknar jag som basföda och blötmaten som ett lyxigt tillskott (och extra vatten)
Jag föredrar Eukanuba då min kastrat har varit foderkänslig och detta foder är det enda han tål (bortsett från hills a/d)
Blötmat från dem mjau och nu även Iams.
http://www.svidjas.se
eukanuba ger jag också mina. + mjaus paté, + rått kött.
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
Jag ger mina katter Hill's kitten samt Mjau blötmat. Jag ger också bara bitar i gele. Ibland kan de få lite skinka och kokt fisk som godis.
Royal Canin torrfoder både kitten och Fit 33 tror jag det hette.Sedan ger jag Bozita och Mjau blötmat i tetror några ggr i veckan till dom katter som gillar det.Jag och katterna är nöjda för tillfället
.

Jag ger mina katter Royal Canin både kitten 36 och indoor long hair. Sen så kan dom få både lite kyckling, fisk och väldigt lite rått kött… det tycker dom är mums. Har ibland gett dom lite kattmjölk. Annars tänkte jag testa lite blötföder då och då, men jag håller mig mest till torrfodret.
Natalie Andersson
WhiteWizard's katteri
Ger mina katter Royal Canin, haft både Indoor Longhair till de vuxna och Kitten till junioren (eller dräktig hona)… :) Tycker RC funkar absolut bäst på mina katter!
Sedan får de en liten påse Pussi blötmat (kött/kyckling) på morgonen, men det är mest som lite extragodis *s* Torrfoder är huvudfodret!
Om jag har en dräktig och digivande hona får hon även Hills a/d blötfoder som är extremt näringsrikt, så de får i sig lite extra.
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Jag använder endast torrfoder Royal Canin Persian Kitten..
Det funkar kanon o jag har aldrig nåra "dåliga magar"