Va tycks om Angel Eyes
Mina egna uppfödda dam
S* Northern Pearl´s Angel Eyes snart 6 månader
Bild 1
Vi har helt underbart söta
Ragdoll kattungar som söker nya hem!!!
Besök gärna vår hemsida S* Northern Pearl´s
Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta;falska vänner är som höstens löv granna men blåser bort med första vinddrag.

bild 2
Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta;falska vänner är som höstens löv granna men blåser bort med första vinddrag.

bild 3

och sista

Jättesöt tjej!!

vad söt hon är!
Jag fundera på att avla jag med, men jag måste fråga, vad väger din tjej? För hon ser ut att vara större en vad min är och hon är 5 mån.
Har dock inga nya bilder inlagda just nu, men denna är ett par veckor gamal.
Fast ja har inga "fina" bilder som passa utan ja tar mest när hon ser lite roligare ut 
Natalie Andersson
WhiteWizard's katteri

#5 Min tjej har en vikt på lite över 3 kg.
Men då är hennes far oxå stor i storleken.
En öronsättning som jsg aldrig skulle ens
fråga mina vänner om !
Jag menar fullt ut att aldrig para med en sådan hona

#8 och varför om jag får fråga??
bara pga öronsättningen eller??

#8 hennes mor har oxå rätt så lika öron och hon har bara ett cert kvar så är hon champion
Vilken goding
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly 

Tackar 
#8 Keikis, TS skrev och ville ha konstruktiv kritik, inte avelsråd.
Kan vi inte hålla konstruktiv kritik på en trevlig nivå så får vi ta bort den delen.
Yataz

#13 Tack Martina
Jo de var konstruktiv kritik jag menad. 
1) En öronsättning som jsg aldrig skulle ens fråga mina vänner om ! Jag menar fullt ut att aldrig para med en sådan hona
2) Tyvärr har hon lite för dålig öronsättning. Jag är personligen ytterst tveksam till att para med en sådan hona för att…
Vad säger ni? Tuff kritik båda meningarna men vilken skulle ni föredra? En del har tydligen missat Martinas ypperligt bra artiklar om hur man beter och utrrycker sig på nätet…

#15 Tack kitcat
Jag tycker att öronplaceringen är ok men att öronen är ett nummer för stora, även för åldern. Hennes ögonfärg ser bra ut! Jag saknar kínder samt höjd i pannan och profilen tycker jag ser ganska rak ut. Tycker också att hon har lite långt nosparti. Pälskvaliteten ser fin ut och hon har en härlig svans!
Vi har en kattunge till salu - Välkommen in på hemsidan!
Hanna Tjärnström
S*Itchy Koo Ragdoll, Umeå

Tack #17 de var just den kritiken som jag väntat på 
De är typ samma sak kritik som jag har på henne själv.

Dock är de verkligen komiskt att hon är typ en kopia av sin mor
Och som sagt hennes mor har ett cert kvar så är hon champion
Jo, hon är lik sin mamma. Jag tycker att man kan se att det finns Balines där bakom, för visst gör det det? Är du nöjd med henne då, kommer du att gå vidare med henne i din avel?
Hanna Tjärnström
#7 Du är ju Yvonne besatt av öronplacering vet jag
.Och menade säkert inte att låta så grov..Det är inte lätt att yttra sig med text alla gånger,eller hur,om man är lite impulsiv..
Men nu till kritiken.
Jag håller helt med #17 och #20.
Personligen skulle jag överväga att använda till avel om typen inte är så bra.När man behåller en avkomma till avel så ska den vara snäppet bättre än föräldrarna eller hålla samma typ om typen var bra från början.Men det är min åsikt.

Mamma till henne är RagaCoon's Catanya af Oroonoko.
Och här är hennes stamtavla och en bild på mamman
.
Inavelsgraden på henne är i 6 generationen 0,0977%.
Så jag har tänkt mig att använda henne i avel.
Och självklart kommer hon att del ta i ett antal utställningar så jag får en bedömning av domare, hur de ser hennes på ragdoll look. För hennes mamma har som sagt fått 2*Ex1 och 1* BIV och 2* CAC.
#22 Ja, och där bakom finns det Balines (Ragstar och Dancingmist).
Hanna Tjärnström

Jep 
#7, ja du Yvonne, har ju hört med P att du är rak på sak=) Garanterat inte menat nå illa från din sida, så go som du är!!!
Håller dock med dig, öronsättningen är inte den bästa, hade kunnat vara mindre och legat bredare… Ögonfärgen är väl kanske lite blek men det kommer ju kanske när hon är äldre. Pannan och hakan är något svag men kanske blir bättre i sinom tid.. syns att det är lite balines typ, faktiskt.
Men det är då min åsikt..
#15 Precis så som nr 2 ska det se ut.
Fast jag tycker fortfarande inte man behöver utveckla vidare om katten bör användas i avel eller ej. Det är alltid ett beslut man måste ta själv.
Yataz
Jag har nog varit för skarp!! Men tyvärr så har jag fixering på panna/öron.
Jag hoppas att min nästa kull med Julia/Highlander ger samma fina tekniska kvaliteter.
Jag skall nog i fortsättningen ej kommentera er alla då jag är en sådan perfektionist.
Jag vet vilka brister jag har med mina katter och det har vi nog alla.
#27 Visst kan man kommentera.Vill man ha konstruktiv kritik så är det ju det vi ska ge. Men man måste tänka på HUR man skriver. Se inlägg #15. Vilken kritik skulle du själv vilja få om du fick välja.
Yataz
#27 Det handlar inte om att vara perfektionist. Det vet jag flera som är och som ändå kan uttrycka sig rakt men schysst. Så nej, du bör nog inte kommentera mera under konstruktiv kritik.
Jag tycker öronen är för stora men en okey placering, däremot saknar hon bredden över nospartiet och kinderna, jag hade inte sparat henne personligen i min avel.
Sedan att en katt är ett cert från championtiteln säger inte så mycket, har man ingen konkurrans i klassen så får man ju certet så länge katten inte befinner sig långt utanför standarden.
/Kicki
Här var det svårt att hålla sig till TS fråga. Jag kan fortfarande inte läsa någonstans att TS fråga handlar om avel eller inte, utan konstruktiv kritik.
Jag ställde Catanya då hon fick sina CAC och blev BIV så nog hade hon konkurrens :) men det var en parentes för nu handlar detta om Angel.
Jag tycker Angel har för stora öron och en för markerad box. Hennes profil är väldigt svag och jag hoppas verkligen att den kommer även om jag är rädd för att den inte gör det. Angel har en fantastisk storlek, härlig pälskvalitet och bra svanslängd. Hennes temperament ska tydligen vara super! Jag tycker också att hon har en härlig intensitet i blicken.
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------
#31 Jag håller med. Jag förstår inte varför man fortsätter diskutera om katten ska användas i avel eller inte? Det är inte syftet med denna grupp!
Jag säger nu återigen att vi får hålla oss till vad denna grupp handlar om och hålla det på god nivå. Annars får jag helt enkelt ta beslutet att vi helt tar bort gruppen!
Yataz
30 & 31, vet inte om ni syftar på min kommentar att jag inte hade sparat henne i avel eller inte,
Men frågar man om en konstruktiv kritk på en katt som man kanske ska ha i avel så anser inte jag det är fel att säga om man själv skulle kunna tänka sig att använda den i avel eller inte, men får man inte uttrycka det så tar jag tillbaka det.
/Kicki
#33 Konstruktiv kritik går inte ut på att råda om katten ska gå till avel eller inte. Vi har väl aldrig tidigare tagit upp avelsfrågor i en konstruktiv-kritik-tråd utan att man bett om just det?
Vart har TS skrivit att hon ska användas i avel? Och vart har hon bett om de råden?
Konstruktiv kritik går ut på att ge kritik på vad man tycker är bra och dåligt om man ser till Ragdollens standard. Det går inte att via bilder vägleda om katten ska gå till avel eller inte. Du kan ha en supersnygg katt men som ändå av någon anledning inte bör användas i avel.
Så nej, avel ska inte diskuteras i denna grupp!
Yataz
Mitt svar på inlägg #22 ser lite konstigt ut nu eftersom inlägg #22 redigerades efter att jag hade svarat på det, om ni förstår ;-)
Jag ställde frågan om TS skulle gå vidare med katten i avel eftersom min tolkning av det hon skrev var att hon inte var så nöjd med kattens typ. Jag kanske inte borde ha ställt frågan om avel, men det kändes naturligt när jag gjorde det.
Hanna Tjärnström
34# Bra då vet jag, men eftersom hon själv nämner att katten ska användas i avel så ser jag ett samband, men då är vi några som har missuppfattat tråden.
/Kicki
#35 Ser inget fel på den frågeställningen. Du ställde bara en fråga utan att ge någon vidare vägledning vad gäller avel. Det är på den nivå det ska vara.
Anser man sedan något annat tycker jag man kan ta det privat.
#36 Efter 20 inlägg nämns det att katten ska gå i avel och då efter en fråga om det. Redan innan det började man spekulera om avelsfrågor.
Yataz
citat…" Så jag har tänkt mig att använda henne i avel."
givetvis har hon planer på avel med henne, därför behöll hon henne i kullen…. och hon vill ju säkerligen ha konstruktiv kritik… som jag förstår det i alla fall…. har jag månne missuppfattat det..?
citat "Tack #17 de var just den kritiken som jag väntat på 
De är typ samma sak kritik som jag har på henne själv."
tyder kanske på att hon själv är lite vilsen och fundersam om Angel verkligen ska fortsätta i hennes avelsprogram eller inte…
dock var ju inte avel diskussionen här utan enbart konstruktiv kritik… men uttalar man sig på det sättet får man ju räkna med även andra kommentarer??
#38 Hon svarade på #20. Och avel togs upp innan dessa inlägg utan att TS gick in på det.
Sedan kan man ju fråga sig själv vad vi andra har med att göra om katten går i avel eller inte? Det är väl upp till uppfödaren själv! Har man starka åsikter om det så är det väl bättre att man tar personlig kontakt och tar upp detta. Men jag tycker att alla uppfödare har sitt eget ansvar för vilka katter som går i avel.
Kan vi hålla konstruktiv kritik på det plan det ska vara på eller ska jag ta bort gruppen?
Yataz

ser ut att vara en stor tjej med fina färger, ljusa, så som ja vill ha dom :) pälsen ser supper ut.
öronen ser lite väl stora, smala och ev lite högt satta. kanske något boxad med? ögone kan man väl alltid önska blåare ;)
svårt med bilder tycker ja, att se..
tycker att dessa trådar är jätte bra…
39# jo, jag vet, men hon ville ju ha konstruktiv kritik, det fick hon väl..? Och Hon själv skrev att Angel skulle tas i avel..? om än efter många om och men… vad förväntar man sig som svar då? ärlig kritik och egna åsikter… eller bara medgivanden för att glädja nån annan?

Jag tycker hon ser fin ut! Det enda är väl öronen som ser stora ut, men bilder kan ju luras! Jag har en 1-årig Ragdolltjej som i min smak har lagom öron, men på kort ser de betydligt större ut! Så man vet ju aldrig, därför det kan bli fel i kritiken!
Lycka till med den fina tjejen!
kram 
"13. ingen behöver ta det som "avelsråd"? Bara utrycket att man inte ens skulle fråga sina vänner om en sak… betyder kanske inte att man ger avelsråd? Eller vad tycker ni andra??
Då detta går åt alldeles fel håll låser jag nu tråden.
Jag vet vad detta egentligen handlar om och jag tycker att detta är helt fel plats att ta det på.
Tänk om ni själva hade fått detta bemötande om ni lägger ut för konstruktiv kritik. Hur hade ni kännt er? Det här är inte längre konstruktiv kritik utan har utvecklats till något mycket otrevligare.
Finner inte ord för hur jag känner med forumet och dess utveckling just nu! Detta är bara så lågt! 
Yataz