Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 673 ggr
Natal88
2009-08-30 15:59
0

Stamnamn...

Hejsan!

En sak jag har funderat på ett tag är ett stamnamn.

Själv har jag inget men kommer att skaffa senare. Men min fundering just nu är hur och var ifrån alla får sina idéer och insperationer till era stamnamn.

Så jag undrar om ni vill dela med er hur ni kom på era stamnamn?

Kan va kul att höra! och man kanske kan få lite insperation till att komma på något eget senare Glad

Natalie Andersson

WhiteWizard's katteri

kitcat
2009-08-30 16:04
0

Många inspireras nog av dels sina egna namn, namnet man bor på rent geografiskt och namn som anspelar på ragdollen som ras. Börja i de ändarna så ska du nog hitta ett namn :)

Natal88
2009-08-30 16:11
0

Skrattande, tack, jo ja har tänkt en hel del på mina olika smeknamn och hur det skulle fungera om man sedan sätter teman på kattungarna… ex. på några namn som ja förknippar med mina smeknamn nu är, S*Natchies, S*Natals, S*Natalkas, S*Nataliés (mitt riktiga namn)… men senfundera jag på om man ska hitta på nått helt annorlunda som kanske betyder nått.. men jag är inte helt säker en, därför hade det vart kul att höra andra uppfödares "historia". Jag blir oftast inspererad av sådant Flört

Natalie Andersson

WhiteWizard's katteri

Christelle
2009-08-30 16:35
0

Jag gjorde faktiskt en omröstning på denna sida av de stamnamn jag tyckte lät bra. Alla (nästan) tyckte S*Christelle's var bäst, vilket är mitt namn och det är ju ovanligt.

Glöm inte att kolla på denna sida om dina tänkta stamnamn är upptagna: http://www.fifeweb.org/wp/catnames/cattery.asp

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

Denna kommentar har tagits bort.
Charlie2006
2009-08-30 17:35
0

Uppfödaren jag köpte min katt ifrån fick dom från skolan en av dom gick på Grönåsens om jag kommer ihåg rätt ;).

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida