Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett12-om-forumet
Läst 866 ggr
Yataz
0

Klargörande av forumregel

Nu håller jag förvisso på att förenkla och förtydliga forumreglerna samt forumpolicy för denna sajt, men då det ifrågasätts en del här ute på forumet så lägger jag här ut ett klargörande vad det gäller den forumregel som jag förstått att det diskuteras en del om.

Det gäller denna punkt:

3. Detta är en sajt huvudsakligen för Ragdoll. Vi förbjuder diskussioner om s k solid (Ragamuffin), mink o dyl. Detta på grund av tidigare diskussioners följder.

Denna regel finns då forumets syfte inte är att diskutera hurvida denna ras bör godkännas eller inte. Precis som det står i forumreglerna så är det därför förbjudet med diskussioner om dessa på grund av tidigare diskussioners följder.

Jag tycker det räcker med de diskussioner vi redan har som inte kan hållas på god nivå.

Anledningen till varför det inte finns förbud till att diskutera Maine coon, Sphynx eller vad det nu kan vara är för att de helt enkelt inte drar ner stämningen på sajten. Dessa raser har inget med Ragdoll att göra och det blir därför inga direkt starka åsikter eller diskussioner kring dom.

Men det är viktigt att tänka på att forumet i huvudsak är för Ragdoll och därför ska man alltid använda OT-delen när det gäller annat än Ragdoll.

Detta var enbart ett klargörande från min sida och jag vill inte ha igång en direkt diskussion här. Den som har synpunkter eller frågor kring detta är välkommen att kontakta mig via meddelande.

Är tacksam om ni respekterar detta!

Yataz

Fyrpihls
0

ok… taget…

kitcat
0

Förstått, inga problem. Låter logiskt.

Yataz
0

Och för er som undrar över tråden där en Balines låg ute för Konstruktiv kritik så framgick det inte från början att det var just Balines. Eftersom jag vet att det förekommer den inblandningen hos rasen och att en del därför får det utseendet så reagerade jag inte till en början, utan trodde det var en Ragdoll.

Just under de dagarna hade jag inte möjlighet att bevaka forumet så mycket så därför låg den tråden kvar längre än vad den egentligen borde fått gjort. Men så fort jag fick vetskap om det så raderades även denna tråd då konstruktiv kritik på Balines inte heller hör hemma på detta forum.

Med andra ord är Balines-tråden raderad och trådstartaren av nämnd tråd informerad.

Bara för er vetskap då jag får en del frågor om det..

Yataz