Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 06-konstruktiv-kritik
Läst 1203 ggr
GunBertus
0

GunBertus Lehmann Brothers, d 03 21

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Upp för bedömingTyst

Han ska ju börja användas i avel nu så det kan ju vara trevligt med lite åsikter om starka resp. svaga sidor:)

I mina ögon är han ju såklart perfekt.

Han är mamma Chanidolls Lucinda och morfar Mourningsdoves Sirach upp i dagen.

Kattungar väntas hos GunBertus

GunBertus
0

en till

GunBertus
0

här har han lite av Maxwell-Meliwin dragen också tycker jag, efter pappa Katrinelunds Kenzo

GunBertus
0

(jag vet att öronen borde toppas, brukar komma ihåg det men det blev så stressigt när jag hämtade honom hos ägaren:) )

Fyrpihls
0

Han ser jättefin Ut Ulla…. sicken cremebulle…. mums…

Är det fannies helbror?

harley
0

Snygging! Ser väldigt fin ut! Trots att jag inte vant mig riktigt vid röd och creme. Men han var fin ändå!

Kram Monica

Ps "Lill-Rultan" hälsar!Flört

GunBertus
0

ja det är Fannies helbror:)

här är en bild när han var liten..

GunBertus
0

åsså i profil..(kan ju vara kul att jämföra..)

Addiction
0

Tycker han blivit riktigt snygg, typen känns bra, särskillt om man tänker på att de röda färgerna fortfarande arbetar mycket på det :)

//Karolina Nylén

Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

Wonderdolls
0

Gud vilken snygg kille!!!Kyss Ögonfärgen skulle önska något mörkare men annars tycker i mina ögon är han jätte fin!!Glad

/Mili

GunBertus
0

ser man ögenen bättre här kanske? man ser att den blå färgen kommer, om man tittar runt iris…svårt med bilder

Fyrpihls
0

pussar från syrran…

Wonderdolls
0

Skämsja det väldig svårt att avgöra på bild den där med ögonen måste nästan se katten live!Kyss Han är snygg verkligen en lovande hane!Tungan ute

GunBertus
0

ingen som har några åsikter…postiiva och negativa?

har ju lagt honom på KK menar jag..

keikis
0

Hej!!

Nu kommer elaka Yvonne!

Superfin hane antagligen eftersom du vill ha kritik.

Jag kan ej bedöma vad du skall para med??

Men öronsättningen(Fixerad)är ej den bästa enligt min uppfattning,

jag har gjort mitt misstag  att para Blanka med Jackie,en mycket

mysig kull men Gud vad hemska tekniskt!! Jadu!! Din kille kompleterar

säkert dina fina honor .

Kram från Yvonne.

GunBertus
0

ja det är tur vi alla tycker olika:)

kan inte hålla med dig om att öronsättningen är en sån katastrof..

tycker öronsättningen är väldigt bra faktiskt…jag vet att du är öronfixerad och det är jag med, men det får inte gå till överdrift heller:)

man får helt enkelt kombinera lagom stora med små om man är öronfixerad, och inte små med små för då blir det föööör små..

nu krånglade jag nog till det märker jag själv:)

nej du får inte bedöma vem jag ska para med, det ska jag försöka klara ut självGuld i mun eller rättare sagt-det är redan bestämt..

Snowdollz
0

Tycker han ser riktigt fin ut Kyss, bara positivt. Ska man hitta ngt mindre bra vore det väl ögonfärgen, men den kommer säkert om han har mörkare färg runt pupillen.

keikis
0

Jag tycker att din grabb är SUPER skall du veta, och jag vill ej egentligen

utlåta mina bedömningar då du har såå mycket mer erfarenheter gällande

teknist utseende.

Fyrpihls
0

Här kommer min konstruktiva kritik.

Jag har ju sett honom Live också… Jag har ingen aning om hur tung han är nu, men han ser maffig ut.

I typen tycker jag han ser ut att ha bra profil och panna.. hakan också ok.
öronsättninge helt klart ok för en 10 månaders tonåring, de halkar garanterat snart på plats… O i formen är de bra, förutom att man får känslan av att dom är lite spetsiga eftersom hårtossarna finns kvar…

Med tiden kommer han bredda ut och kommer då fylla ut hela kind och nospartiet… (tror jag)

Jag gillar honom, dock har han just i dagsläget ganska  mesig ögonfärg, men den kommer nog också…

Pälskvaliten är ju svår att bedöma på bild, men om han har samma som min Fannie så har han kanonbra päls..

Sammanfattning; en ståtligm kille i harmoni… Be proud of him

keikis
0

Hej igen Ulla!!

Öronsättningen har jag ej sagt är katastrof, och jag menar ej att gå till överdrift!!

Det är sååå svårt att ge vinklar o bedömningar på detta forum.

Jag är ej en människa som kan allt gällande Ragdoll men försöker ibland att ge mina synpunkter då man vill höra andras åsikter??

Jag vill verkligen ej lägga mina åsikter på dina planer, det skulle jag ej vilja själv,om jag skall rådfråga är det ju en annan sak.

Kramar från Yvonne.

Fyrpihls
0

Nu håller vi visst på att halka in i en diskussion om hur vi svarar varandra istället…Förvånad

Vi måste lära oss att hålla oss till trådens ämne, nämligen konstruktiv kritik på Lehman..Glad

Jag kom på en lite sak till..

en lite mer markerad knyck skulle jag kunna tänka mig på nosen..Tyst annars "tummen upp"

Mariamores
0

Hejsan Ulla!

Jag har ju själv röda killar och jag blir JÄTTEGLAD Skrattande när jag ser en så här snygg kille i den "nya" färgen! Med tanke på att han bara är 10 månader och redan så "färdig" typmässigt så känns det som att han är på god väg och bli en av de snyggaste cremekillarna jag någonsin sett!

Konstruktiv kritik då…

Positivt:

Bra profil (har aldrig sett så bra på de röda varianterna innan), bra haka, bra bredd i nospartiet. Öronplaceringen jättebra med. Tycker att det verkar som om hans blå ögon är blåare IRL än på bilderna, har haft en del trassel med att fota mina killar med och få ögonen att se ut som de verkligen gör ;-).

Negativt: Kanske skulle jag vilja ha en öronen en fjärdedels storlek större med tanke på att han just är 10 månader och kommer att breddas och växa på sig i huvudpartiet något? Jag kan ju ha fel men det är min känsla.

Superkille om jag tycker kunde bott hos mig Flört! Lycka till med dina planer och hns kommande bebbar!!Glad

Vi har kattungar!

Min hemsida

GunBertus
0

jag bad om KK på min katt och då är det meningen att man får tyckaFlörtdu ska inte be om ursäkt för dina åsikter Yvonne.

Tack för era kommentarer alla, det var inte många men alltid nåt.)

#Roligt att du gillar honom och ja, ögonen är blåare men jag får inte till det med kameran….

ja profilen är ok tycker jag, jag brukar få den typen på mina ungar så jag tycker inte den är sååå märkvärdig men jag blir glad när du säger det..

jag vet…öronen…i mina ögon är detta max, men jag vet ju att egentligen ska de vara liiiite större med tanke på att katten växer…men jag sträcker mig till detta, hihi