Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1168 ggr
raggis22
0

Ragdoll äter mest än andra raser

Jag har hört att Ragdoll är den "dyraste" där det gäller mat???? Vad säger ni,,,,,,,,,,,,

Addiction
0

Jag tror mammas huskatter äter lika mycket som mina ragdolls, möjligtvis att storätaren Viktor (huskatt) äter mer ;) 

Kan inte se någon som helst vetenskaplig koppling eller sanning i det påståendet.:)

//Karolina Nylén

Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

Snowdollz
0

Det stämmer inte in på mina, de vill mest ha sitt royal torrfoder (fri tillgång såklart), ratar all "lyxmat" istället. Tror inte de äter större mängd än andra katter heller, har bara huskatt att jämföra med. Hur stor kvantitet en katt äter beror väl istället på vilket näringsbehov just den katten har och hur bra näringsvärde det är i maten. Är maten bra näringsmässigt behöver de inte äta lika mkt som en av sämre mat. Bra mat blir på så vis drygare.

raggorgeous
0

Tycker jag inte alls stämmer…. de äter normalt mycket.
Som sagt har du ett bra, näringsriktigt foder med mycket och bra protein behöver de inte äta så mycket för att bli nöjda. 

Tycker absolut inte ragdoll äter mycket nu då jag fått in en Sphynx i huset.. hihi… DE äter mycket..*S*

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

OldTown
0

Synnerligen individuellt. Har en som äter jättemycket. Nej, hon har inte mask och andra som är desto mer moderata i sina födointag.

Addiction
0

#4 Precis samma här. Tyra äter som en HÄST. Hon äter 2/3 och Tumbai 1/3 (innan dräktigheter). Först trodde man det var något fel på katten, men alla är ju individer och har olika energibehov och aptit :) Men det ser så lustigt ut ^

//Karolina Nylén

Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

elyse
0

Kostnaden beror väl på vad man har för mat? Mina två Ragdollhanar äter bara torrfoder och viss blötmat, dvs ingen skinka, kyckling, tonfisk etc, men det är mest för att de inte vill ha annat än kattmat. De äter det de får; torrfoder som alltid står framme och blötmat 1-2 ggr per dag. De är inte dyrare i drift än svärmors fyra bondkatter.