Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 881 ggr
gottnerivers
0

Avel eller inte?

Jag köpte en hane som heter S*Sollefteåkatten Valle hade även tänkt köpa en hona och ta en kull men har blivit tveksam tycker att det verka finnas rätt så mycket kattungar till salu och även blandavel tyvärr. Har skogis uppfödning sedan 11 år tillbaka. För några år sedan blev det en explosion av uppförare på skogis och nu tycker jag att det även verka gå åt samma håll med radollen det kommer nya uppfödare hela tiden så ge mig ett råd ska jag köpa en hona eller kastrera min hane?Obestämd

FruPiggelin
0

Som blivande uppfödare är jag också intresserad av svar på ovan; matchar efterfrågan och utbud?

Någon tid på året då det är mer/mindre kattungar (om man vill tajma in parning för att jänma ut fördelningen?)

englagirl
0

Jag för min del tycker att det "snurrar på" mer strax före semestern då folk är ledig och kan vara hemma med sin nya kattunge.

Sen förstås vid jul, då folk har långledigt och är hemma mycket.

Men i det stora hela,så upplever jag att efterfrågan på ragdoll är stor just nu,jag får mycket förfrågningar på mail,utställningar och telefonsamtal,och det är ju roligt då man har några kattungar till salu.

Foten i munnen

Nu har ju inte jag haft ragdollkull sen okt förra året och har många som står på väntelista, så svårt att bli av med dessa kattungar hoppas jag att det inte blir.

Det beror ju lite på vad det är för färger på dom små och vad folk vill ha som väntat ett tag.

Lycka till med eran uppfödning och hoppas att du gottnerivers hittar en hona som passar din Valle!

Ha en fortsatt trevlig dag!

// Lena

www.categoris.se

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~