Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 14-ot-off-topic
Läst 614 ggr
Yataz
0

OT God morgon Torsdag 17/9

Godmorgon på er alla!

Idag ska jag till min fodervärd i Norpan igen. Katterna Cherry och Halo ska få sitt sista skönhetsbad inför helgens stora utställning Glad

Men Lotta om du läser detta innan jag hinner ringa dig så blir det lite ändrade planer imorgon då vi inte behöver åka till veterinären för besiktning av Halo…jag förklarar senare varför..men jag dyker upp hos dig ungefär vid den tiden vi sa ändå Flört

Men nu till något mycket allvarligare!
Vad är det som händer mellan oss ragdolluppfödare???
Alltså jag vet att vi inte kan dela åsikter om allt och att alla inte kan älska alla, men för det behöver man ju inte förpesta varandras tillvaro…eller hur?!
Vissa ägnar sig åt skvaller och skitsnack, andra ägnar sig åt att skriva spydiga kommentarer i inlägg och ibland övergår det även till rena personpåhopp.
Om man bara måste skriva elakt så får ni skriva av er någon annanstans eller bara skicka iväg ett pm till mig så ni liksom får det ur er. Men öppet på forumet är abslout inte rätta platsen för sådant!
Och överhuvudtaget, hur gamla är vi på en skala? Detta är ju värre än när vi var små och bråkade i skolan! Nä, ta och ge er!

Tänk istället på att du kan skriva ett inlägg idag som kan göra en annan människa glad! Du ska se att du själv blir glad av det! Glad

Jag tror starkt på att den som själv beter sig elakt mot andra gör det för att denne själv inte mår bra av en eller annan anledning. Men bara för det har man inte rätt att göra så fler mår dåligt. Och du mår garanterat inte bättre av det heller, tvärtom!

Så skriv något idag som kan få en annan människa glad!
Har man bara negativ energi att bidra med så kan man vara tyst! Tyst

Jag hoppas verkligen detta kommer lätta i framtiden! Vi ska väl kunna samarbeta för vår underbara ras? Hur kommer annars framtiden för denna se ut? Det ligger i våra händer och det är vårt ansvar att göra något bra av den!

Peace! Ha en undebar dag alla glada och sura männsikor!

Yataz

Yataz
0

Jag är samtidigt en glad och stolt Sajtvärd som varmt vill välkomna alla nya medlemmar som droppar in här på sajten nästan var dag! Skrattande

Välkomna hit!

Glöm inte att ni gärna får presentera vilka ni är i tråden "Vem är vem?"

Yataz

harley
0

God Morgon! Håller helt med dig Martina! Varför vara sur när man kan vara GLAD!Skrattande

Le mot någon och du får ett leénde tillbaka! Glad

Lottis-Gottis
0

Godmorgon!

Kunde som vanligt inte sova så bra inatt och gick up kl 5…grrrr

Idag sk jag umgås med snabeldraken och jaga damm och dona. Sen blir det till att packa.Imorgon far jag til Nyköping, det ska bli så kul, har inte varit där sen i maj då vi hämtade hem Tilly, så släkten är så glada att vi äntligen kommer upp.

En annan sak som ska bli kul är att jag ska gå ner till Utställningen, det är endast tre minuters gångväg från min mor. Måste ju träffa min lilla Tilly´s Mormödrar Glad eller hur #1, Pratade med svägerskan igår i över två timmarGlad och försökte få till det att ses, vissa ska ju ut på Galej på kvällenFlört synd att jag inte visste för då hade jag hängt påGlad.

Nu kommer sonen nyduschad och vill ha frukost.

Ha en bra dag!

Vi ses i Nypan!

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

englagirl
0

God morgon alla!

Då ska man börja jobba igen efter 13 dagars ledighet.

Förvånad

Det har varit så skönt och jag har fått mycket gjort!

Jag har ju varit "mammaledig" eller vad man ska säga,men min ragdollhona Grynet hade ju tid för bebisar och då är jag alltid mammaledig då jag vill vara hemma o se att allt går bra.

Det gjorde det den här gången oxå och fyra små gryn blev det tidigt i söndags morse så dom är 4 dagar nu.

Skrattande 

Jag tror det är en padda bland dom fyra,hoppas hoppas!

Foten i munnen

Bra skrivet Martina,det är mycket trevligare att läsa inläggen om alla har en vänlig ton mot varandra! Det blir lite "sandlådenivå" ibland!

Ha en fortsatt trevlig torsdag allesammans och var rädda om varann!!!

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Fyrpihls
0

Godmorgon allihopa…

Solen skiner i Bankeryd, både Inne och ute, bokstavligt talat.

Det blir till att bada katter idag igen…. Jag ska ju leverera de tre sista i Intensive kullen i morgon,
och så ska vi ju på utställning i helgen… Jippiiiieeeeeeyyy….

Så det är lite att stå i… utställningsväskan är bara riggad för enkelbur, så den måste jag ju packa om…
och så sin egen väska förståss… fast jag är ganska bra på att packa
sparsamt…

Dessutom var jag så trött igår, så alla vanliga MÅSTEN har jag sparat tills idag…
Till veterinären och besikta ska jag också…. ja oj oj,
Det går inte att sitta här då….

Men jag önskar alla en fin och go och harmonisk dag… KRAM

David
0

Idag ska det lekas med nya kameran, så jag om sådär 4-5 veckor kan börja bomba med bilder här. Flört

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...