Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 666 ggr
AakresRagpride
0

Ang annonnsering i andre land

Har lagt merke til at flere og flere svenske raggisoppdrettere har begynt å annonnsere kattunger til salgs her i Norge.

Jeg tenker da på antall oppdrettere i Sverige og antall kattunger, er det så at det er så mange oppdrettere at det blir vanskelig å få solgt kattungene ?

Er det noen som har oversikt over hvor mange oppdrett det er i sverige?Samme her i norge, noen som vet?

De fleste er vel på SW i helgen, men håper det er nooooen her ihvertfall Tungan ute

Hvenhildas
0

Jag vet inte hur många uppfödare det finns i Sverige idag men det har ökat lavinartat de sista 2-3 åren. Så visst är det svårare att bli av med kattungar.

Har själv annonserat i Norge men det har hittintills inte gett något napp

-------------------------------------------------------------------
Ragdoll kull född 25 jul med underbara padd tjejer fortfarande till Salu
Välkommen in på: http://hvenhildas.com för en titt

Svidjas
0

Jo, själv har ajg märkt att det iaf sen sommaren så har det blivit mycket fler ragdollkattungar till salu och mycket fler uppfödare (även jag är en av dem så..)

http://www.svidjas.se

ProvinsiaRivers
0

Ja,vad ska man säga..? Ragdoll är en populär ras och fler och fler får upp ögonen för hur underbara dom är!! Därmed blir det mer uppfödare också..på gott och ont,hehee.

Jag har inte annonserat i Norge ännu men i Finland(jag bor på gränsen).Har hittils exporterat 5 sällskapskatter dit.

Skulle vara intressant att veta precis HUR många uppfödare det finns både i Norge och Sverige..Men det blir svårt,eftersom inte alla uppfödare finns med på klubbsidor.

Svidjas
0

#3 undra om det inte finns nån info på sverak eller fife's hemsidor…

http://www.svidjas.se

ProvinsiaRivers
0

#4  Ingen aning.Har inte själv tid att kolla runt för tillfället…

Fyrpihls
0

Nej då vi har inte åkt till SW än… håller på och packar för fullt här. Anna Carin och jag åker klockan 5.45 i morgon bitti…Skrikandes

Jag har grymt ont i huve´t, men hoppas att jag inte blir sjuk!!!

jag har hört nånstans att vi är närmre 300 uppfödare i sverige men jag vet inte om det är sant..

När jag började för lite drygt 3 år sedan så tror jag vi var 30, men jag kan ha fel… för siffror vill gärna trassla till sig lite i mitt minne, men en sak är säker och det är att vi är MASSOR nu… även Norge har ju fått fler och fler…

bara om man räknar medlemmarna i SRC så är det ju 135 stycken nu tror jag Bara i sverige, och så har vi ju många som är medlemmar i bara ragdollklubben och inte i SRC och så finns det ju några som inte är med i nån av dom så 300 kanske inte är så fel…

Inte undra på att det föds en och annan kattunge…

David
0

#4. Det borde finnas statistik, men jag tror inte de finns publicerade på hemsidan, åtminstone inte Sveraks. Tyvärr.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Ragstars
0

Sender du en mail til Janka (på NRR's kontor her i Norge) så regner jeg med at hun har oversikten på detGlad

Mulig dte går an å gjøre det samme i SVERAK også?

David
0

#8. Smart, ibland fungerar inte hjärnan. Jag skickar iväg ett mail till Sverak omgående! Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...