Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett14-ot-off-topic
Läst 1000 ggr
David
0

Kattmördare anmäld!

Jag och Yataz har egentligen beslutat att inte tillåta hittekattsrelaterade trådar här, men jag måste bara få berätta… Jag är helt salig!

För den som inte vet har jag i snart 4 år kämpat mot en "djurskyddsförening" vars ordförande systematiskt mördat katter av sadistiska och ekonomiska skäl. (tagit betalt av den som lämnat katten för "mat och sand", men istället slagit ihjäl katten). En snabb uträkning vi gjort så handlar det om ca 400-600 katter per år sedan år 2000.

I början var det ingen som ens trodde att det var möjligt, trots att media flitigt uppvaktades. Det var ju bara jag som lyckats bevittna det här.

Idag! Idag agerade Länsstyrelsen,

Länsstyrelsen återkallade föreingens tillstånd för verksamhet med djur i större omfattning pga brott mot villkor i tillståndet. Veterinärenheten har dock inte fått in bevis på att de har tagit emot beslutet. Länsstyrelsen åtalsanmälde också föreningen i förra veckan av samma skäl.

Eftersom bevisbördan är enorm för att få till ett åtal om djurplågeri så valde de att gå på det formella, att de inte lämnat in dokument som krävs enligt §16-tillståndet.

En av de mängder med artiklar som funnits om föreningen, döda katter i sopsäckar.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Yataz
0

Förvånad Hemskt! Jag finner inga ord! Gråter

Yataz

David
0

Jag är mer överlycklig att det äntligen händer något, att myndigheterna agerar, för min egna polisanmälan blev det ingenting av. "Brott kan inte styrkas" eftersom dåvarande djurskyddsinspektör inte tog med sig bevisen ifrån artikeln för undersökning.

Men äntligen, äntligen kanske det börjar ta slut…

// David

Natal88
0

Fy….. Altså jag fattar inte hur folk kan tänka ibland!!!! Idioter säger jag bara!!!!! Ja de e ju tur att nått börjar hända mot detta! det är ju alltid en bra början..

Natalie Andersson

WhiteWizard's katteri

FunHouse
0

Jag är stum, man vill inte ens tro att sånt förekommer.

Dom orden jag vill skriva finns knappt på mitt tangentbordSkrikandes

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

David
0

Om någon med stålmage vill se "verkligheten" bakom de här plastsäckarna, skicka ett PM, har tyvärr behövt rota i mitt bildarkiv till Länsstyrelsen igen. MEN, det är stålmage som gäller för att se bilderna.

// David

Yataz
0

#5 Risken är väl att bilderna sätter sig…nä jag vågar inte se Gråter

Yataz

Miggy
0

Gud alltså jag KVÄVS och FÅR ANDNÖD när jag läser sånt här!! får lust att hälla bensin på kåken och elda upp kräket!!