Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett06-konstruktiv-kritik
Läst 828 ggr
Mariamores
0

I valet och kvalet...

om hon ska få stanna eller inte…

Jag har väl mer eller mindre bestämt mig för att behålla en av kattungarna ifrån min B-kull som återvände hem efter att de nya ägarna utvecklat allergi. Jag tycker hon har bra öronsättning, bra storlek (väger 3,9 kg vid 6 månaders ålder), härlig päls och ett underbart temperament. Dessutom spinner hon och är gosig hela tiden vilket gör det hela mycket mer personligt och svårt att bara släppa bara så där…

Det som talar emot att behålla henne är hennes vita "gräddfläck" under nosen, hon har runners och… jaa.. vet inte riktigt mer nackdelar. Jag tycker det är superkul med utställning och detta blir ju inte en utställningskatt utan endast en avelskatt. Själv tycker jag att hon har underbar bredd vilken jag inte hittar någon bra bild på, hon är väldigt ljus i sin blåa päls just fram på nosen och jag har inga bra bilder som gör henne riktigt rättvisa. Blixten till min kamera har lagt av vilket är fruktansvärt irriterande… Och för att få bra bilder på henne hade jag behövt den… Men, men

Jag skulle bli jätteglad för era synpunkter även om jag till 80% har bestämt mig… Här är bilder på BeaTriss, blå mitted

Jga är oerhört tacksam för era synpunkter!

Vi har kattungar!

Min hemsida

ProvinsiaRivers
0

Jag tycker att hon ser fin ut:-) Bra ögonfärg,ser ut att ha bra pälskvalite,massa,profil,öronsättning och bredd som du säger.Att hon inte är rätt tecknad spelar ju inte stor roll om man tänker avelsmässigt.Skulle jag vilja behålla en egen avkomma så är hon inte fel:-) Alla katter passar inte till utställning,så är det ju!Jag har tex 2 som inte gillar det fast dom ser helt "rätt" ut.

Lycka till med valet!

Mariamores
0

Tack för ditt svar Paulina! Glad

Nej, alla katter kan ju inte vara showkatter men det blir så olyckligt eftersom jag redan har katter hemma som inte är showkatter, jag tycker ju att det är sååå kul med utställning… Ögonfärgen blev lite konstig på bild 2 eftersom jag tog bort hennes röda ögon…Skäms Den är inte superbra men den är bra! Kanske hennes haka kunde haft lite mer "underbett". Jag tycker det känns jobbigt att hon ska flytta en gång till, hon har ett helt underbar temperament och spinner bara man tittar på henne och frågan är ju hur en ytterligare flytt skulle påverka henne? Men 3,9 kg vid 6 månader tycker jag är lovande? Fast jag kan ha fel… Just nu skall hennes huvud växa ikapp med kroppen bara… slyngelålder…

Vi har kattungar!

Min hemsida

ProvinsiaRivers
0

Jaa,du Maria.Det är surt det där att man har flera katter som inte passar till show och så ska man överväga ytterligare en ickeshowkatt…

Du måste följa ditt hjärta och magkänslan.Det enda råd jag kan ge.Och hon är under utveckling ännu och inte lätt att veta exakt hur hon kommer att bli som vuxen.Men den vikten hon har nu låter helt ok.

Men om hon är en trygg kisse och inte blyg så tror jag att hon klarar en flytt till om du säljer henne vidare trots alltFlört.

Jag har själv varit tvungen att hämta hem en 6 månaders avkomma pga astma hos ägaren.Han var kasterad sällskapskatt.Jag hade honom hemma ett par veckor utan problem med andra katterna och sedan hittade jag ett nytt varaktigt hem åt honom.Allt gick jättebra och det märktes aldrig att han mådde dåligt av att flytta så tätt.Trygg kisse med bra temperament.

Hoppas det löser sig snart för dig och kissen.//Paulina