Pälsfråga igjen...
Her kommer enda en pälsfråga
Hur fort har din raggis' pels vuxit från sommar til vinterpäls?
Min Diva har varit nakenfis mesteparten av sommaren, men i starten på augusti begynte jeg å bade henne hver 14 dag, og har fortsatt med det. Mitt mål er jo at hon skal ha fått lite päls til medio oktober, då hun skal stilles ut, for midtvinters (December-mars) er hun jo et pälsmonster, og har nesten för mycket päls, tycker jag.
Nu, på bare snaut 2 veckor, tycker jeg at pelsen hennes har vuxit en god del, hun begynner å anlegge lite krage igjen, og jag tycker også at pälsen i byxorna hennes har vuxit
Ni som har katter med stor skillnad på sommer och vinterpäls, hur lång tid tok det före at pälsen var i OK kondisjon? (Hur mange veckor?)
Gjorde ni något spesielt for at pälsen skulle börja växa?
Jag gir mina honor RC Hair & Skin, samt tilskott av Laxolja, og lar mina honor få dagliga lufteturer ut på altanen. (jeg har inte trädgård) men temperaturen ligger fortfarande på en 12-18 grader, så det har inte hunnit bli kaldt ennå.

Etter at vi har flyttet har kattene tilgang til kjelleren siden jeg har lurt gubben til å lage kattdør ned dit
Der er det kaldt, og de har allerede fått mye bedre pels! Planen er til neste år at de skal ha tilgang rett ut til kattegården, så da satser jeg på et par pelsmonstre,siden de elsker å være ute 
Ellers gir jeg d-vitamin av og til, prøver individuelt hvilket for som passer best på kattene.Noen får ikke bedre pelse av Hair & skin, mens andre får det.
Mye bading = mer pels?
Men, hvorfor skriver du på svensk?? Hehe, ditching av oss andre norske eller? 

Hvordan gir du D-vitamin?
Sprøyteform? Tabletter? Pulver man strør over maten?
Regner med at det er mye kaldere der oppe i nord som du bor, enn her nede i "syden" der jeg bor, så du har jo et godt utgangspunkt for å få pelsen til å vokse om du lar kattene gå mye ute på denne årstiden
Her ligger temperaturen fremdeles på rundt 14-18 grader, så man kan ikke direkte si at det er kaldt. Lurer litt på hvordan amerikanerne får fullpelsede katter…Har en bekjent som bor i Houston, og der er det jo sommer hele året, så noen hemmeligheter må det jo være
Jeg skriver på "svorsk" (svensk-norsk) fordi at jeg ofte blir misforstått om jeg skriver på norsk, eller at folk ikke gidder å svare på inleggene mine fordi de ikke forstår hva jeg skriver. Synes jeg får bedre respons på denne måten, og at ordene blir lettere å forstå.
Ja du det er faktisk et godt spørsmål synes jeg. Hvordan får de pels på kattene når det er sommer hele året. Men tror det ligger i katten at den får lengre pels når det blir kaldere… Og det må jo være forksjell på temperaturen der også….Det tror jeg det må være…
Men synes du pelsen vokser fortere når du bader katten hver 14 dag?

Jeg får iallefall frigjort pelsen for løse og døde hår, slik at pelsen får "plass" til å vokse.
Jeg tror pelsen vokser fortere om man bader jevnlig, det er iallefall det rådet jeg har fått av en perseroppdretter som har holdt på med katter siden 1984

Det stämmer bra med baden,det finns också ett shampoo som espree(tror jag dom heter) säljer just för å skynda på fällningen av gamla hår.Jag har testat det och det fungerade verkligen.
Jag ger min hon en äggula i veckan,sedan en olja(faktiskt norsk)mere päls heter den och sedan ett pulver med en massa vitaminer sa37 heter det. Fodret är mixat RC kitten och Hair and skin därupp till får hon RC blöt foder med.
Ja herre gud vad jag öser i min lilla tjej ser jag,men magen funkar utmärkt i alla fall

Takk, Sussi!!!
Haha…jeg vet at du også jobber hardt for at få pelsen til at voksa
Det pulveret du prater om, heter det Kitty Bloom eller noe i den duren?
Jeg vet man får kjøpt et slags pulver fra Johnny Skjølås, Stargate, og jeg har testet det ut tidligere på kattungene mine, men mine voksne katter nekter å ete om jeg strør det over maten. Typisk
Skal google denne oljen du anvender, men jeg tenker det kanskje er en omega 3 og 6 olje, lik Salmopet, slik jeg anvender nå?
Hvilken Espree-shampo talast det om?
Har Silky Show-shampoen her hjemme, men det finnes jo mange shampoer innen samme serie. Jeg jobber jo på en djuraffær, så jeg burde jo vite hvilken det er, men kanskje den ikke selges hos oss?
Jeg tror ikke kattene våre har vondt av å få slike ting i seg, så lenge det ikke blir for mye. Hvem trenger vel ikke litt "ekstra" nå og da? 

# 5 var köper du det där pulvret nånstans?

Ja skickar med en bild så kan du se hur flaskorna/burken ser ut.
Schampot är nog ganska nytt i deras serie Simple Shed Shampoo heter det.
Jag har även just testat en spot on som är för pälsar både för hund och katt det heter Dermocent .Här är länken till det stället jag beställer Dermocenten ifrån http://www.djurfarmacia.se/startsida/
där jag har beställt det andra ifrån är http://haromi.se dom har det mesta.
Sedan finns det ju något som jag har slut på just nu,det är EFA Vet 330 det är kapslar med olja det går också att beställa från djurfarmacia. Vi kan även köpa det hos vissa veterinärer här.
Dom är riktigt bra men det tar ett bra tag innan det börjar visa resultat.
Ja mitt register är långt vad det gäller pälsmedel,jag ger mig ju inte i första taget…hahaha

Lycka till!!

#8 wow, tack!

Takk, Sussi
Det var mycket her jeg ikke har sett förut!
Hva gjør man ikke for pelsen,tjihi
Når det gjelder Dermoscent, så har jeg et paket liggende her, men vet ikke om jeg tör at anvenda det på henne nu före utställningen, siden jeg aldrig har anvendt det förut. (Tenk OM hun skulle reagera på det, som jeg har hørt at noen katter har gjort)
Jeg kjøpte mitt från en nettbutik i England, hvor man fikk kjøpa det superbilligt!! Skal se om jeg finner linken.
Dermoscent fungerte utmerkt på Santi da jeg provade det på honom. Han fikk iallefall fin pels av det, og ingen negative reaksjoner.
Ja Dermoscent har jag också testat och det funkade bra för min Amber också… förra hösten var det nog.. Nu är hon inte så pälsad.. *fniss*
Jag tycker också att mina katters allmänna kondition blev bättre när jag bytte ut RC mot eucanuba Kitten.. hela katten på nåt vis….
Fast om dom själva får välja så vill dom ju hellre ha RC av nån anledning, men jag ger dom inget val helt enkelt, så då äter dom ju…
Nåt schampo som dom får mer päls av har jag faktiskt aldrig provat, men det kanske vore nåt…
Ja, Dermoscent har jeg og prövd, med et meget gott resultat på min Amber i Fjol… Nå er hun dessverre ikke i pelsekondition.
Jeg syner og at kattene mine blev bedre i allmän kondition når jeg bytte fra RC til Eucanuba Kitten. Men vis de får velge selv så foredrar de RC men dersom eg er så töff, så gir jeg dem ikke det valget.
Noe schampo som gir mere pels har eg aldrig prövd, men kanske jeg skulle gjort det…
Hi hi… tulla berre me dökk…. 

er ikke flink å skrive på norsk men det er göy

Hahah, Unni…Jeg leste et innlegg du skrev heromdagen, og jeg trodde jeg skulle dette av stolen
…Det du skrev hadde tydeligvis en helt annen mening på svensk enn det har på norsk, for det var snakk om " at pula något i halsen"

…nei, NÅ er det på tide å finne sengan snart,hihi

Jag har satt i Dermocent på Nobless nu och hoppas det ska hjälpa något innan jag ska ställa henne nästa gång i December.Du ska inte ställa då på Adelkatten?
Ha du i Dermocent med,det som var viktigt var ju att man inte badade katten 48 timmar före eller efter man haft i Dermocent.
Kanon om du har länken där man kunde köpa det billigtJag betalade med frakt 256:-,tyckte det var ganska ok ändå.

Tack snälla,ska genast kolla den.