Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett06-konstruktiv-kritik
Läst 1229 ggr
Fyrpihls
0

Facit på JadyJamber

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sådärja, nu har hon blivit 9 veckor den lilla dockan med alla frågetecken på teckningen…
Det syns kanske inte på bilderna heller riktigt, men jag sätter in ett ritat kort först.. som jag ser det så kommer det bli såhär pass "för stort" på ena sidan…

Undrar vad domarna säger om det??

Nånstans har jag för mig att jag läst att det inte ska gå utanför ögats yttre kant, men jag vet inte om jag bara inbillar mig eller så… vad tror ni??

Själv tror jag inte hon har en chans mot en perfekt tecknad tyvärr…

Fyrpihls
0

men i det stora hela så tycker jag hon står sig fint… så söt

avelsmässigt så kanske det är bättre att ha ett för stort V än ett för litet, om jag nu ska ta en kull på henne…. För nog ärvs sånt ner tror jag

Fyrpihls
0

mera bild…

Fyrpihls
0

ett till….

Fyrpihls
0

ja vad jag ska göra med henne är ännu oklart, som vanligt i min beslutsångest process…. Den har vi ju varit med om förr….

Har så svårt att fatta ett beslut… kommer ni ihåg Kitty Paw kullen??

Höll på att behålla allihop.. *fniss*

peninsulas
0

Hej Unni!

Inte så säkert att det medärvs. Jag tog kull på min Yssanta nyligen och hon har mycket snett V (för mycket vitt på ena sidan). Två av kattungarna var bc med fint symmetrisk V. Så det tycker jag inte du skall fundera så mycket på.

Hon ser fin ut din lilla sessa!

Kram från Miley o Yvonne

peninsulas
0

menar nedärvs såklart.Flört

Fyrpihls
0

ett till…. Hjälp mig nu då!! Sälja eller behålla

sälja är i så fall till sällskap/utställning

behålla är i så fall avel/utställning

Tillemoras
0

Tror inte heller att det nedärvs, se på Ma Rag´s som har tagit kullar på sin hane Rocky. Vad jag har sett har han gett en del symmetriska v:n. Om hon är bra i typen är det väl bra att behålla henne

Fyrpihls
0

# 5 nej jag menade i såfall mer Graden av vitt….

Hon har ju lagom stort V egentligen om man ska bortse ifrån att det sitter på sniskan.. jag menade att ett för smalt V vore kanske sämre i avelssammanhang…

peninsulas
0

Yssanta är mid high och alla kattungarna blev fint tecknande. Förstås användes en vacker cp hane Kysspå henne. Så du får väl leta efter en sådan med då? Då får du ju ner de vita. Hoppas jag nu säger rätt?Obestämd

Fyrpihls
0

#10 Men JadyJamber är true…
Fressten vet jag en skitsnygg colorpointhane…. hi hi.. en brun…Kyss

Fyrpihls
0

Men jag menade mest att graden av vitt nedärvs, och det är ju bättre då att ha ett sånt här V, som förhoppningsvis hamnar mitt på på bebbarna…

Rosino
0

Är det pga restriktioner som du inte säljer till avel om du inte behåller henne själv?

Är hon chokladbärare?

*nyfiken i en strut* Glad

kitcat
0

Se där, vad kul att se att min lilla framtidsspaning i Photoshop stämde rätt bra! Söt är hon i vart fall, inte tu tal om saken.

Yataz
0

Ja hon är ju en riktig goding Unni!
Jag skulle behållt henne och testat ställa ut henne någon gång.
Dock är ju inte V-et helt symmetriskt när det ser ut så där och som du säger så kör ju vissa domare stenhårt på att det ska hållas inom ögat. Men det står ju egentligen inte i vår standard Flört

Yataz

Evenstars
0

# 11 Hur vet du säkert att hon är true? Är inte päronen mitted och true bc?

Supersöt är hon!! :*

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Fyrpihls
0

Nej hon är bärare av hcm, så det är därför jag inte säljer henne till avel… däremot skull jag kunna behålla henne själv och ta en kull på henne… Hon är SÅ fin och det är nästan synd och skam…

Jag (eller annacarin) kom just på det häromdagen att hon kan ju vara midh high…

jag var ju bara så inne på att jag bara kunde ha colorpoints och true i Geisha och Vildas kull, så jag glömde tänka rätt… *fniss*
själklart kan hon vara en midh high som inte har vitt på öronen utan fått det lilla extra vita i Vet istället….

Tog ett par nya bilder idag igen.. varsågoda

Fyrpihls
0

en till

Fyrpihls
0

# 14 ja du var inte alls fel ute där Citcat…

Yataz
0

Hon är ju bara så snygg Unni!
Tar du inte henne så skicka henne hit!!! Snääääällla Oskyldig

PS. Hörru vi måste bestämma någon ny dag också Flört

Yataz

Fyrpihls
0

# 13 Nej hon är inte chokladbärare….

Limin
0

Men, hon är ju hur söt som helst!! Hon har **DET** flera gånger om…. helt underbar!! Oj, oj….så vacker!! Kyss

Oj, ser nu att du ville ha konstruktiv kritik… och det har jag inte nog med erfarenhet att ge, så du får nöja dig med att jag tycker hon är underbar!! Flört

ProvinsiaRivers
0

SuperSuperFiinKyss. She's a keeper!!

delone
0

Ja ho e ju grymt fin och vilka underbara ogon!

Fyrpihls
0

#20 ja det måste vi ju….

vi får kika lite på hur nästa vecka ser ut då.. men då kanske jag är ute och far lite.. ev… kanske måste till Bromma… Flört