Mormor vill in!
Är det vanligt att andra honor vill krypa ner till någon annans bebbar??? När är det tillåtet isåfall???
Min Miss Li fick ju små bebbar för 2 dagar sedan, hon tar väl hand om dem och har mat, allt frid och fröjd. Men nu är det så att "mormor" vill krypa ner och mysa med dem oxå!!!! Jag har avstyrt det hela för det är så tidigt tycker jag. Men mamma accepterar det, men inte jag, hmm…
Nu ska ju "mormor" ha bebbar vilken dag som helst, andra Bo-lådor finns framme!
Som det är nu så stänger jag in mamma och bebbar i eget rum! Bara funderingar! Hur gör ni?
Jag tillåter dom att ha ormgrop om det funkar, för det är naturligt för katten… Så gör kattdjuren i vilt tillstånd också….men man måste dock se till att det funkar och att de får i sig sin råmjölk och sånt.
Jag vet att det råder delade meningar om detta, men jag kör det naturligaste sättet… dvs… låter mammorna bestämma till en viss gräns vart dom vill föda och vara..
För mig har det funkat och rätt unge har diat rätt mamma i några veckor, sen var det lite stjälande av annans spene lite här och där…
men ett tips kan vara att låta mormor få föda sina i ett eget bo och att ungarna kommer igång och diar och så kan man sen låta dom vara tillsammans.
En nackdel med ormgrop kan ju då vara att OM man får nån bacill, så är det ju stor risk att alla får det… annars kan man ju begränsa det till en av kullarna om man har dom separerade…
ja, det var bara några tankar från mig…

Oh jah..Bambina og Beyonce var sammen 24/7 i kattungekassen. De vasket hverandre, kattungene etc. Bambina spesielt var fanatisk, hun hadde kattunger på 6 uker, beyonce på 1 uke. Jeg var redd for at de skulle herje med de minste,men det nyttet ikke å flytte på bambina.
Det gikk bare godt, pupp fra begge, 2 om jobben er bedre enn 1 
De elsket det, kattungene elsket det, så hvorfor ikke.
Men pass på at begge hokattene er komfortabelt med sitasjonen. Om kattemor legger seg på de små, prøver å bære de bort, IKKE la de dele på kattungene.Den eneste bakdelen er jo som unni nevner.

Tack snälla ni för era tankar om detta! Jag tror jag låter mormor få sina bebbar först, de kommer vilken dag som helst, och ev sedan låta dem husera ihop. De är väldigt goda vänner! Inatt sover Miss Li med sina små som är 2,5 dagar i ett eget rum och mormor Isora får vara där jag är så jag har koll på henne!
Man blir ju lite orolig, man är ju inte så van ännu, så än en gång
TACK FÖR TIPSEN!!!
KRAM