Jag vill bara säga TACK
Hej,
Jag vill bara säga ett stort TACK för den hjälp jag fick på SW i Nyköping när Smulan insjuknade akut.
Jag är så tacksam för den hjälp jag fick av er andra som hade katter i samma burrad som mig. Ett stort tack även till den veterinärstuderande killen som kom och erbjöd sin hjälp till mig samt från den finska veterinären som också kom och ställde upp för mig och Smulan.
TACK även till sekreteriatet som ropade efter veterinär och till den killen som sprang omkring och letade efter veterinär (jag minns inte ditt namn) men du vet vem du är :-)
Även TACK till Karsten som gav bort en av sina sprutor till mig så jag kunde ge Smulan vätska.
Sådan hjälp är ovärderlig och det värmer så gott att veta att hjälp finns att få när man mest behöver den, det gör att det känns bättre och man känner sig inte lika utlämnad och ensam.
Jag blev minst sagt livrädd när jag såg hur Smulan blivit slö och hade fällt upp sina blinkhinnor nästan helt.
Jag åkte direkt med Smulan till Bagarmossens djursjukhus och fick hjälp, hon lades in över natten men var piggare dagen efter så jag fick hämta hem henne.
Orsaken var: Röd svullen hals och att kindtänderna är på väg att lossna, lite förhöjda vita hade hon och fick en penicillinkur som hon har ätit klart - är nu sitt vanliga jag igen, snuttar, busar och driver mig smått till vansinne mellan varven. Men det viktigaste är att hon mår bra igen.
Jag fick höra att några av er som ställde ut era katter var lite oroliga för att det skulle vara något smittsamt (vilket jag kan förstå) men så var inte fallet som tur är.
Återigen STORT TACK till er som fanns där för oss när vi behövde det som mest, en elogé till er alla.
Smulan tackar naturligtvis hon med :-)
Åh vad skönt att höra att allt gick bra! 
Jag har tänkt så mycket på dig och led verkligen med dig och Smulan på utställningen!
Det här är ju sånt som kan drabba alla och jag kan bara känna vilken panik jag själv skulle känna om jag varit du. Man blir ju så orolig när det kommer så där plötsligt som det gjorde.
Självklart tänker man även på smittorisk, jag var en av dom, och när jag frågade den finska veterinären sa hon att det inte fanns så mycket att göra mer än att man får hålla koll på de katter som satt i närheten.
Trots allt är ju utställning en väldigt utsatt miljö och man tar ju en chansning när man ställer ut för man vet ju aldrig riktigt vad man kan träffa på som man kan få med hem.
Nu var det ju inget smittsamt och jag är glad för din skull eftersom det även måste kännas som en lättnad för dig när man har flera katter.
Men även om det skulle varit något smittsamt så skulle ju inte det vara ditt fel. Du kunde ju inget veta med tanke på att allt kom så plötsligt.
Jag önskar Smulan med matte stort LYCKA TILL i framtiden och hoppas vi ses på någon mer utställning framöver! 
Yataz

Hej,
Tack snälla du, orden värmer…visst är det så att det alltid finns en risk när man ställer ut men det är ändå jobbigt när en katt blir sjuk på en utställning och så snabbt som det gick. Tankarna snurrar på högvarv, man rannsakar sig och funderar på om det var något som jag borde ha sett tidigare.
Men jag är tacksam för att hon mår bra igen, nu får hon vara hemma och ett tag tills den värsta könsmognaden är över, kommer att ställa henne först nästa år igen.
Man kanske skall undvika SW i framtiden ;-) eller kanske inte.
/Marie

Heja Carolina Hurricane a.k.a Smulan- klart du ska vara med på fler SW 
kram på dig ,Marie
Kattungar väntas hos GunBertus
Skönt att höra Marie att hon är återställd.. så fin var hon… kram på dig
Skönt att hon blev frisk . usch vilken läskig upplevelse!!
Härligt att du fick hjälp!! så det ska va!
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se