Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 2633 ggr
Natal88
0

slickar på mitt öra...

Hejsan!

Jag kom just tänkta på en sak… varje morron så vill Molly absolut ha sällskap!, men det hon mest är beroende av är att hitta nått av mina öron, när hon väl hittat ett så blir hon som tokig och vill absolut slicka och suga på det, samtidigt som hon kurrar jätte mycke!.. det kicklas väldigt mycke, men hon ger inte efter samtidigt som hon trampar med frammtassarna (typ masserar)…

Är detta ett normalt beteernde?

Jag har nämligen aldrig upplevt detta med någon katt tidigare…

Natalie Andersson

WhiteWizard's katteri

Addiction
0

Antagligen ett restbeteende sen hon tuttade på sin mamma. En del kattungar utvecklar sätt att lugna sig själva på i stressade situationer, en del spinner, andra trampar, andra suger på saker, alla de grejerna är väldigt lugnande eftersom det är en del av det de upplever hos sin mamma. Det behöver inte vara att du har gjort något utan en del katter utvecklar såna beteenden.

Har själv en hona som älskar att "tvätta" händer, vilket jag är ganska säker på började med att hon tvättade sig själv när hon blev stressad som liten kattunge.

//Karolina Nylén

Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

Natal88
0

Ok… Ja de var ju de ja sa till min sambo Glad.. Hon ser mig som sin mamma Flört då hon alltid somnar brevid eller i min famn efter Flört

hihihi… men det kicklar så mycke när hon slickar och suger på örat… hihi

Natalie Andersson

WhiteWizard's katteri

ariotellos
0

Min Orion väcker mig varje morgon med att han trampar på mig samtidigt som han kurrar. Det är jättemysigt tycker jag. Det konstiga är att bara vill gosa på morgonen.

Helenas-Margit
0

#3 samma med min kille bara gos på morgonen

Svidjas
0

Min kastrat vill alltid sova med sitt huvud i min armhåla och min ena hona tvättar mina händer, som sagt säkert nått som sitter kvar sen barndomen. Det är iaf urgulligt och inget farligt ;)

http://www.svidjas.se

Natal88
0

hihi.. va gulligt Glad

Natalie Andersson

WhiteWizard's katteri

Raggadish
0

Jag har också en hona som snuttar på mig, beteendet har avtagit lite men det går inte en natt utan att hon snuttar och då menar jag i stort sett överallt, mjölktrampar och spinner högt.

Så fort  jag sätter mig i en fåtölj eller lägger mig ner så kommer hon i 180-knyck för att få sig ett skrovmål :-)

Jag hade med henne på arbetet på natten och tänkte att hon kanske ville snutta på min kollega MEN icke då - han är ju inte hennes mamma, det var bara jag som dög. Kan inte heller straffa ut henne genom att stänga sovrumsdörren för hon rår ju inte för det här, samtidigt är hon så söt när hon snuttar, buffar med huvudet och söker närhet.

Kan bara vänta ut henne och se om det avtar "i alla fall" lite mer.

Fyrpihls
0

haha, det där känner jag igen… jag hade en hona en gång som snuttade på mina örsnibbar hela sitt liv… Jag kunde inte ha örhängen på mig på natten och hon låg alltid tvärs över min hals och snuttade på örat och trajade.
Sen bytte hon sida ibland så idag fattar jag inte hur jag kunde sova så, men det var ju några år sen. Man var lite mer klubbad när man sov då…
Hon hette Trulsa och var en vanlig bonnkatt…. Vi fick henne när hon var bara fyra veckor för hennes mamma blev överkörd och de tänkte avliva henne, men det tänkte inte jag.
Jag hade nyss flyttat hemifrån så det var min första bebis.
Jag var kanske 16-17 år
Hon var med Överallt… Vi hade en amazon, där åkte hon med och låg bakpå hatthyllan och hade toa på golvet därbak och mat och allt.
Vi var unga och hade med henne överallt… hon var allas lilla maskot.
Ibland var det party och det hände att vi glömde henne hemma hos den som festen var på men hon var ju så van att vara med överallt så hon bara fann sig.. Toan och maten var ju alltid med.
Trulsa blev jättegammal och levde lyckligt alla år, som våran lilla bebis…
När vi fick vår första riktiga bebis sen så satt hon och blängde på oss först när vi kom hem och jag ammade den lilla.. men sen var det som om hon bara bestämde sig för att ok.. så är vi två då… så lade hon sig på bebisens mage och snuttade på mitt vänstar öra när han ammade höger tutte och tvärsom… Sen blev de oskiljaktiga.. hon låg i hans vagga och kom och sade till mig direkt när han var på väg att vakna.. Han hann inte ens börja gråta… hon visste precis…
Ja, DET var en väldigt speciell katt…. hon kunde prata med mig "på riktigt" och hon lärde mig mycket om hur katter tänker…

Trulsa, du var så go och fin….