Ragdollblandning?
Har funderat ett tag på min nya kissse och undrar om det inte är en hel del Ragdoll i henne. Bifogar en bild så får ni som kan avgöra.
Hon är i övrigt väldigt lik en Ragdoll till sättet och i pälsen, även om pälsen inte är lika lång och saknar teckning helt. Sen har hon ju inte de blå ögonen heller. Men hon beteer sig likadant som en Ragdoll när man lyfter upp henne, helt avslappnad med andra ord. Sen är hon väldigt stor för att vara hona med lång kropp, långa ben och lång svans.
Hon är köpt från ett katthem och ägaren innan lämnade inte mycket uppgifter om henne alls.
kan vara med Brittisk korthår
söt är hon
Ja hon är underbar. Aldrig känt en så mjuk och len päls på en katt någon gång som på henne.
Shanti heter hon förresten. Det betyder "Fred" på Indiska. Tyckte det passade henne eftersom hon är så lugn och dessutom helt vit.
Ja någon vanlig bondkatt är hon inte iallafall, även om hon är registrerad som det eftersom det inte fanns några andra uppgifter på henne.
Hon är fin, Shanti är ett fint namn, det har jag på en av mina kattungar
Alla katter är lika värda, varesig de har stamtavla eller ej
Lycka till med din lilla katt
Grattis till en underbart fin katt
Alla katter som är blandning av något, då även det du kallar vanlig bondkatt, kallas nu lite finare huskatt. Antagligen för man försöker ge dom lite mer status. De går ställa ut också på utställning om man registrerar dom i SVERAK, vilket inte kostar nåt eller bara lite.??
Så varför inte försöka ställa ut din skönhet.
AC
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
Kul att det finns fler med det namnet. Tycker det är ett väldigt vackert namn med en vacker betydelse också.
Tack så mycket bebble! 
FunHouse - Tackar så mycket! 
Ja jag har faktiskt haft funderingar på att ställa ut henne, men har ingen erfarenhet alls av sån´t.

Men Kavitha man behöver inte så mycket erfarenhet för utställning.
De finns många på plats som kan hjälpa dig.
Vi har alla varit nya en gång.
P.S hon är fin din huskatt
Vi har helt underbart söta
Ragdoll kattungar som söker nya hem!!!
Besök gärna vår hemsida S* Northern Pearl´s
Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta;falska vänner är som höstens löv granna men blåser bort med första vinddrag.
NorthenPe - Ok, kan vara bra att veta.
Vet dock inte hur hon skulle betee sig på utställning då hon inte direkt är särskilt förtjust i att bli lyft och så. Vet inte om hon har dåliga erfarenheter av att bli lyft från sitt förra hem eller nå´t. Hon kurrar inte ens när man lyfter upp henne i famnen och klappar henne. Ibland ser hon skräckslagen ut, men ligger lugnt i famnen tills hon själv säger till att hon vill hoppa ner och får hon inte gå ner då så börjar hon ljudligt att protestera genom att lätt morra, men hon bits dock aldrig.

Kavitha: De är oxå en liten tränings sak tycker jag.
Men de är ju självklart du som är kattens ägare som vet va hon tolerar och inte.
De är ju oxå så att om de verkligen är en svår hanterlig katt så vill de flesta som arrangerar utställningarna att man ej anmäler en sådan katt.
Har du haft henne länge din katt? Hur gammal är hon?
Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta;falska vänner är som höstens löv granna men blåser bort med första vinddrag.
NorthernPe - Ja jag försöker att vänja henne genom att lyfta upp henne korta stunder för att visa att det inte är något farligt.
Har bara haft henne sen i slutet av Juli i år, så hon har inte bott här så länge. På katthemmet så sa dom att enligt förra ägaren så är hon född 2007, men vet inte vilken månad eller dag.
Verkar som om ägaren innan inte gjorde så mycket med sina katter heller för hon verkar inte vara van vid att få klorna klippta heller, då blir hon mest sur. Men hon biter som sagt aldrig, så hon kanske vänjer sig såsmåningom vid att bli lyft, få klorna klippta osv.
NorthernP - Verkar nästan som om det kanske fanns barn i hennes förra hem som bar omkring på henne och som inte släppte ner henne när hon försökte visa att hon ville gå ner och därför tycker det är obehagligt att bli buren. Kopplingen har blivit fel liksom, hon kopplar det till något dåligt istället för något bra och mysigt.

Kavitha-
Okej då förstår jag.
Du gör helt korrekt. De gäller å träna. Gällande allt.
Kram & Lycka till en fin katt har du iaf
NorthernP - Men det går framåt iallafall, för i början ville hon inte ens ligga i fotänden av sängen och göra oss sällskap om vi låg i sovrummet och tittade på tv eller så, men nu ligger hon gladeligen där, så jag hoppas att kunna omvända henne så att allt som hon ser som dåligt och läskigt tillslut blir det det borde vara, bra och mysigt istället.
NorthernP- Tackar så jättemycket! 
Jag är mycket stolt över henne faktiskt. Hon ser ut som en riktig prinsessa….hehehe.
NorthernP - Ska gå och ge prinsessan lite mat nu. Hon kom nämligen och sa till nyss. Matglädje som en Ragdoll har hon nämligen också…..hahaha. Så små portioner fördelade över dagen är det som gäller, annars hetäter hon och kräks upp maten igen för att hon inte tuggar ordentligt.

Kavitha: Du gör helt rätt
Hon är jätte jätte fiiiiiiiin…. kom och ställ ut henne vettja…
Fyrpihls - Tackar, tackar! 
Ja någon gång i framtiden så kanske jag lyckats få henne att bli tillräckligt hanterlig för utställning och då vet man ju aldrig.
En riktig liten prinsessa ser hon ut som!
Grattis till en fin tjej!
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Bara kela och gosa med henne så mycket du kan, sen när hon ser att det ar tryggt så kan du prova en gång att ställa ut henne, kanske gillar hon det
men var glad för din lilla vän och tala om hur mycket du älskar henne, hon förstår
Kram
Inte nu för att jag är någon expert inom området… men hon, Shanti tjejen, verkar lite ängslig och osäker på tillvaron och även på människor kring henne, hon kanske förfasar att bli övergiven och ensam..? Hon kanske är livrädd att bli undanskuffad och därför har svårt att lita på människorna fullt ut, att låta sig bli älskad?
I alla fall ser hon jättevacker ut med sina smaragdögon och underbart vita päls 
En söt liten tjej 
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly 
Tack för alla fina kommentarer!
bebble - Ja precis, det är bara att vara envis och tålmodig så kommer hon nog att känna sig helt trygg tillslut.
angelic - Ja man vet ju aldrig eftersom ägaren innan inte gav mycket till information om henne till katthemmet. Vet dock att hon bodde med en annan katt förut, men frågan är om hon bodde med den för att hon inte skulle känna sig ensam på dagarna för att ägaren inte hade tid att ha katt egentligen och tyckte att det skulle vara en bra lösning att ha en kattkompis till henne istället för att göra det rätta på en gång och hitta ett nytt hem till henne. För hon inte verkar ju som sagt vara ovan vid att hanteras av människor, så jag undrar hur många timmar de små liven fick vara själva varje dag egentligen.
Någon mer som tror som jag, att min vackra Shanti har Ragdoll i sig?