Tunn katt
Jag har en 6år gammal kastrerad hann raggis som ær før tunn. Fick en baby før 6månader sedan och efter det så har han blivit mer och mer tunn, vad kan/skall jag gjøra?? 
Usch då. så jobbigt.. har du kollat upp njurarna och övrig hälsa på honom? Jag skulle börja med att gå till veterinären och kolla så han inte är sjuk på nåt vis?
Annars kanske han är lite svartsjuk på att inte längre få all uppmärksamhet längre? Köp ett riktigt näringsrikt blötfoder hos veterinären som heter Hills i/d är ett bra tips för att få upp nån i vikt!
Hoppas det löser sig.. inte kul då de går ner sig!
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Er det lenge siden siste ormekur ble gitt?
Jag skulle också ta honom till veterinär för blodprov och kolla hans värden.
Tror han är svarsjuk på din lilla bebbis och känner sig "glömd"
kanske låter du inte honom vara med när du har den lilla?
Min dotter fick barn efter en del kämpande och när hon äntligen kom var hon helt uppslukad av sin dotter att katten blev "glömd" och magrade. Då lät hon Doris vara med när hon bytte blöja och ammade och katten fick sova vid fotändan när dottern sov
Allt vände och kissen gick upp och mådde bra
Så var det för henne
Tack før de svar jag fått.. avmaskad blev han i somras och skall ha igjen till vintern, har ju inte kollat hans blodværden och så, tror mer att det bebble sæger att han ær typ svartsjuk på den nya bebisen som kommit. Har en honkatt också så det gjør det inte bættre precis, skall førsøka med de førslag jag fått.