OT: Dålig dag & Beslutångest :/
Allt började egentligen igår när vi upptäckte att vi hade blandat ihop könen när vi könsbestämde dom som små. Så istället för 4 honor & 1 hane står man nu med 4 Hanar & 1hona. Säger då det, tur att stamtavleansökan inte hade hunnit ramla ner i postlådan.
Men nu går det ju inte att behålla "Ashley" för avel som tänkt, men nu vet jag inte längre. Det kan hända att han blir kvar ändå, allt hänger på mina föräldrar som ska ha en hane ur denna kull. Nu är den enda honan Blå, jag är inte så förtjust i blå egentligen.
Är det någon som kan hjälpa mig lite med blåa färgen? Alltså hur stark är den genetik sett? Vad händer om man parar en blå med en lila? Är blåa lätta att sälja?
Sen hade jag kärat ner mig i louisdolls lilla trollunge, S*Louisedolls Angel Witch. Men det var fler som var intresserad av henne. Är som sagt nybörjare inom kattavel (ska gå en kurs här i vår =D) men hoppas att jag kan få köpa henne :P
Hade även fått tag på en hane jag ville impotera, men tyvärr var alla redan tingade. Grr. Skulle dröja väldigt länge innan hon får en ny kull. Men hon tippsade mig om några andra, men dom hade bara Creamoch röda hanar. Har spårat att ha en röd hane, men då blir alla honor sköldpaddor (nästan iaf). Visserligen att jag älskar sköldpaddor, men ska kunna få alla sålda. Har sett att många som får sköldpaddor får oftast flera stycken kvar.
Beslutångesten har ALDRIG varit så här hög. Men en positiv sak av att det visade sig vara hanar är att vi kan ha en tingad :) Ska höra med henne nu ikväll (hon ville köpa adidas förut men han var tingad till mina föräldrar, men nu har dom fler valmöjligheter)
Hoppas ni övelerver mina klagomål denna eftermidag. Hoppas att någon kan hjälpa mig med frågorna jag har
Mvh Simone som avreagerade sina besvikelser idag 
Ps. På bilden är "Ashley" (ja dom ska få nya namn snart) en undebar kille. =D
wow vilket jobbigt dilemma du hamnat i…
Det som är lite tråkigt med blått är ju att de inte kan bära på brunt och man får då bara blå om man parar med en lila, eller blå och lila OM den blåa är chokladbärare.
Till skillnad mot brunt som ju kan bära på dillution, alltså blått.
Men jag säger som alltid… haka inte upp dig på färgen utan satsa på katter med bra typ… Riktigt bra typ!
Och jag håller med dig om att det är lite marigt att ge sig in i padd- djungeln när man är ny. Röda och creme hanar verkar vara lite svårare att bli av med också, och dom får man ju liksom på köpet om man börjar med paddor.
Så att börja med de traditionella färgerna brunt och blått är nåt jag egentligen rekommenderar…
Men som sagt… försök att skaffa en menthor, en lite mer erfaren uppfödare som hjälper dig att välja ut rätt katt till avel osv, och som kan lotsa dig genom de första jobbigheterna.
Det är jätteviktigt!! Och/eller en likasinnad nybörjare, med stor vetgirighet. Men att vara helt ensam i den här djungeln är inte lätt.
Jag vill verkligen önska dig all lycka till och hoppas allt reder ut sig…

Tack. Kan säga att Honan blir kvar och en Hane. Sen har jag en hane på väg från Englad. Om jag nu kan få svar någon gång. En 1 årig mitted hane. Hoppas att han är något att ha bara.