Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 14-ot-off-topic
Läst 1940 ggr
martdat
0

Upphittad mamma med ungar

http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=c93f0219-1694-427b-ac97-9d678a0ac71e&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

En tråd här där en tjej har hittat en mamma med två ungar i en låda i en buske, det ser ut som raggisar elr ev birma, jag är inte så kunnig, saknar någon dessa?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

LaSadie
0

vem dumpar reggade katter om dom är det dvs….

martdat
0

#1 ja det kan man ju undra, hon verkar inte ha kollat chip än,,

elyse
0

Ja, blå birma skulle det kunna vara. Kanske någon som tröttnat? Jag fattar inte hur man kan dumpa djur såhär… :(

Fyrpihls
0

Fy sjutton vad förbannad jag blir…… ÅHHH Grrrrrrrr vilka j…..a  sjuka människor kan göra så…. ????

Fattar inte… lämna in dom hos polisen så de kan kolla om hon är chipad… Se till att dom kommer i händerna på nån som kan se till att dom blir chipade vaccinerade och steriliserade…

Åh jag blir så arg så jag kokar över.. stackars stackars katt….

martdat
0

#4 har bett TS kolla chip, se om hon svarar,

är inte jag som hittat dem sltså, bara länkade till tråden då jag tyckte det såg ut som ragg elr birma, tänkte att det kan vara nått myzko, tur att de hittades i allafall,, tänk om de blitt kvar i lådan,, i busken, hu,,,

Sunrunners
0

Här i Finland har det stulits en birma mamma med 2  bara en vecka gamla ungar + en äldre birma hane under dagen från ett egnahems hus.

Och det har hittats en rödmaskad ragdoll (?) mamma död i en skog och två rödmaskade ungefär 3 veckor gamla ungar i närheten.

Fyrpihls
0

#6 men herrejösses, vad är det som händer….
har det blivit en kattmaffia också nu…. Skrikandes

FunHouse
0

Jag säger det samma, man blir mörkrädd. Jag ska skaffa lås till min katt gård.

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

harley
0

Det är ju inte klokt!!!!Hur f.. kan man göra så, bara lämna dem!!! Man blir ju vansinnig, vart är mänskligheten på väg!Skrikandes

Hoppas de kommer till bra hem!Flört

dara
0

står att hon kollat chip nu, så hemskt att det finns folk till allt

Miggy
0

*tårögd*

raggorgeous
0

Men herregud vad förbannad man blir!!!!!!!
Hur kan människor lämna dessa djur åt sitt öde och sedan gå därifrån med gott samvete?!?!?!?

Jag blir såååååååååååååå ARG!!!!!!!!!!!!!!

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

kitcat
0

Jag drog iväg ett mail till birmasällskapets ordförande igår, kanske de kan hjälpa till? Tycker det är svårt att se om det är en birma eller ragdoll, men jag tycker nog det ser ut som en birma…

raggorgeous
0

läste nu på andra forumet att kattmamma med kattungar fått ett hem!

*varm i hjärtat*

Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

dara
0

är inte helt klart med om de fått hem ännu men mina vänner har skickat sin intreseanmälan om att de gärna tar emot dem i alla fall sedan återstår det ju att se så de kommer dit. var förbi dem idag och visade inlägget oh de sa ja direkt, har sökt katt oh de ville hjälpa samtidigt som ena aft birma hela sin uppväxt så tror det blir toppen där

Svidjas
0

Detta är tydligen enligt den gamla tråden inte löst helt än.

http://www.svidjas.se

Svidjas
0

Gisses, kolla tråden…. blir bara värre och värre…..

Evenstars
0

# 17 Ja, jag finner inte ord!!!!!!  FörvånadSkrikandesSkrikandes

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

David
0

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Magkänslan säger att det är något extremt lurt med personen som skapat tråden inne på Hittekatter iFokus. På den första bilden kan kattungarna inte vara gamla, sedan blir de äldre och äldre, på väldigt kort tid. (trots att en veterinär ska ha sagt att de är 8-9 veckor)

Och den hjälp som erbjuds tackas det nej till. Och som många i tråden påpekar är det nog väldigt få personer som köper en raskatt, betalar parningsavgift etc. för att sedan dumpa katten med ungar. Nu verkar den dessutom vara chipad, ett bra sätt kanske att klara ut historien utan att någon ställer vidare frågor.

Har varit med ett tag i "hittekattvärlden", och i mina ögon ser det här som ytterliggare en person som vill pungslå kattälskande människor på pengar.

Skulle helst låsa den här tråden, men det kan kanske vara nyttigt att diskutera hur vissa människor verkar göra allt för att använda katter (främst huskatter/hittekatter) för att tjäna lite extra pengar.

För ett år sedan samlades det in rätt stora summor för att kastrera ett par hemlösa katter. När det sedan kom till kritan hade katterna blivit "avlivade" (och långt ifrån veterinäravlivning) nästan direkt, och personen som pengarna gick till försvunnit från den här planeten.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

martdat
0

helskumt alltihopa, känns nässtan som att tråden skapats för att driva med folk,,,

David
0

#20. Du är väl fortfarande inne lite i hittekattsvärlden, det dyker väl fortfarande upp sådana här "nödrop" då och då? Som både tar mycket energi ifrån de riktiga nödropen, och som till slut bara visar sig vara ett försök att tjäna lite pengar.

// David

martdat
0

#21 hänger därinne i allafall, inte så aktiv handgripligen jusst nu, men du har rätt i att det blir så ibland, tyvärr,,,

Evenstars
0

Jag som inte kan lämna något åt slumpen sökte reda på vem "nalle" var och kontaktade henne och hennes mamma för att fråga om tråden. Mamman var upprörd, någon har "låtsas" vara hennes dotter och har använt uppgifter från denna dotters användare som är något annat än "nalle" och lagt ut tråden om Birman och ungarna.Tråkigt är det verkligen!

Det som är tur är ju att Birman med sina ungar förmodligen aldrig var på vift. :D

S*Evenstar's

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)

Christina

Yataz
0

#23 Oj då!! Bra gjort…för även om det väl var hon så lär hon nog nu förstå hur lätt det är att få reda på vem som ligger bakom så hon kanske inte ens försöker igen! Obestämd

Jag tycker nämligen att jag känner igen bilden som hon la ut i första inlägget…jag har sett den förut men kan inte koppla vart. Har för mig att det var någon annons för några månader sedan som hade den bilden….hmm

Yataz

Evenstars
0

#24 Tack! :) Ja precis om inte annat fick hon sig en tankeställare. Återigen vet vi ju inte sanningen men förhoppningsvis förde min kontakt något gott med sig oavsett sanningen!

S*Evenstar's

Christina

David
0

#23. Vilket jättearbete! Stor eloge för det! Glad

Troligtvis (?) var då denna "nalle" någon som "lånat" lite passande bilder och gärna skulle tagit emot en slant för transport, vaccination eller vad som helst för "hittekatterna".

(ber Lena som är Sajtvärd på Hittekatter titta in i den här tråden)

// David

englagirl
0

STOR eloge till dig Evenstars som tog dig an detta och forskade lite!

Jag har tänkt mycket på den här kattmamman med bebisar och undrat hur det gått!

Slutet gott allting gott förhoppningsvis!

Kram!

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

raggorgeous
0

Duktig du är Kicki som tog reda på fakta!! *kramar*
STjärnor till dig!!

Skönt att det verkar vara ok med katterna då iallafall!
kram på dig/  Carro

Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

David
0

Tråden inne på Hittekatter är numera låst… Så det är många som tackar dig Kicki! Glad

// David

martdat
0

usch vad lågt gjort,,,,,,,

Evenstars
0

# 26-29 Tack för att ni visar uppskattning för de arbete och mod det krävdes att hitta nalle och ta kontakt! GladKyss Jag blir dock lite generad Skäms för mitt agerande var mer en självklarthet för mig. När jag visste vem hon var ville jag kontakta henne och hennes mamma för att få en förklaring och ett slut på detta. Förklaring fick jag och sen också ett slut på den tråden.

MEN vi ska också komma i håg Svidjas, dara och mfl. arbete då de trodde att detta var allvar och det fina agerande de hade i idoga försök till att lösa situationen. Bra kämpat!! KyssGlad

Dessutom kom jag och Svidja fram till nalles indentitet oberoende av varandra under gårdagen och det var först när jag på kvällen insåg att våra slutsatser ledde till samma person utan att ha konfererat med varandra som jag kände att "nu måste jag agera" och kolla om det verkligen är denna person det handlar om och varför hon agerade som hon gjorde, för att få ett slut på detta. Så att hitta henne var lite klurigt men inte jättesvårt.

Så sammanfattningsvis, bravo till oss ALLA som kämpat i detta ärende! Det är så här jag tycker vi ska samarbeta!! Kyss

S*Evenstar's

Christina

Svidjas
0

#31 tack så mycket själv christina för att du vågade ringa (när jag fegade ur… Tungan ute)

Limin
0

En stor **ROS** till er alla som engagerade sig i denn tråd. Det var så hemskt och tråkigt att läsa den Gråter

Yataz
0

Ja, det var verkligen jättebra gjort av er alla!

Det är så här vi ska samarbeta med vår egen ras också! Glad

Yataz

martdat
0

inne på hittis står det att nalle hittat på alltihopa,,, altså hon själv,,,

om jag fattat rätt, det står att ts hittat på allt o att det var ett spratt som skenade iväg..

mycket moget gjort, nässta gång nån behöver hjälp på riktigt blir de kanske inte trodda, skitbra,

raqgacoon
0

Kram till dej Kiki jag vet ju att du aldrig lämmnar nogot åt slumpen du är inte forskare för rors skullGladKysshoppas nalle lärt sig nogot av det här.Tyst

Helona
0

Bra jobbat Kicki Flört

Åsa

raggorgeous
0

Mycket bra Kicki!!

Man undrar varför man (nalle) skapar en sån tråd bland kattfolk som man vet bryr sig så mycket!! Hjärtlöst!! usch .. irriterad man  blir på såna…  Tyst

Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

aannickaa
0

Bra jobbat Kicki!

//Annika

FarEast
0

En medlem inom Birmasällskapet lyckades lokalisera bilden på mamman och kattungarna till en uppfödare nere i Helsingborg (har jag för mig).  Personen som hittade bilden har gjort ett jättearbete för uppfödraen var inte med i BiS.

Jag tog i varje fall kontakt med uppfödaren och berättade vad som hänt och bifogade också en länk till tråden, hon blev alldeles förskräckt att hennes bilder hade använts på det sättet och ville komma i kontakt med tjejen. Jag hade fått ett mail via iFokus så jag har vidrabefodrat dessa uppgifter till henne och förhoppningsvis förstår "Nalles" att det hon gjort är fel mot både ägare/uppfödae och mot upphovsrättslagen.

Men slutet gott. Ingen birma eller bebisar på drft, bara i cybervärlden.

Katarina Åström, ledamot i BiS och birmauppfödare sen 1986 Far East