kattfoder till en liten och en stor?
Min perserhona är nu 13 mån, kastrerad för några v sedan.Skulle köpa nytt foder till henne, som är från 12 mån ålder..frågade samtidigt hur jag skulle göra med maten när min ragdollunge kommer hit,då tyckte hon att jag skulle ha endast ett foder framme som är för kattungar,som även min vuxna katt ska äta,och gick hon upp i vikt skulle jag få banta ner henne.. det vill jag ju inte behöva göra.kattungar behöver ju alla de ämnen som finns i kattungematen,men kan jag inte ha två foder framme,ett för den vuxna och ett för den lilla..så får de äta vilken de vill av..förhoppningsvis får den lilla ändå i sig av kattungematen..?? eller vad tycker ni,vill inte att den lilla ska ta skada av det men inte heller behöva ev banta ner min vuxna katt som kan gå upp i vikt av den lillas mat..hon har ju redan börjat äta mer efter kastrering,och så ska hon få mat som är för kattungar..hmm..vet inte..

Ikke lett det der nei. Men jeg tror du kan ha to forskjellige fòr fremme uten problem. VI har tre forskjellige tørrfor typer og hadde litt problemer i begynnelsen med en som var litt for smal, og ensom var litt for rundt og de to siste som var helt ok. Men det gikk seg til etter hvert. Nå er alle som de skal. VI har både RC babymat, RC sensetiv og Eucanuba chicken stående fremme til en hver tid.
Så min erfaring er iallefall at her hjemme så gikk det seg til med tiden. Det går heller ann å justere litt når det kommer til våt fòret er nå min erfaring. Men lykke til iallefall. :)
Vi har kört på en blandning av vanligt foder och kattungefoder efter att äldsta fyllde ett år. Det är bara sex månader mellan mina två katter och nu fyller de lilla 1 år i november och de kommer båda två att få kastratfoder och samma blötmat som nu (Mjau). De har båda två lite extra hull som de behöver blir av med.