Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 1135 ggr
GunBertus
0

inbjudan

nu har jag fått en inbjudan från Mainecoon katten om föreläsning en hel helg med Ulrika Olsson …

kunde vi inte också haft något sådant? det är ju för alla raser…

hon tar upp :Att avla så genetiska sjukdomar undviks + HCM på lördagen -och på söndagen handlar det om Avel och selektion

jag visste inte om jag fick lägga ut inbjudan så ni ser allt vad den innehåller ,men det är verkligen späckat..+ boende + mat för 350:- om man är medlem i Mainecoon katten…tänk vad mycket man får för pengarna..

detta efterlyser jag inom ragdollenFlört

Kattungar väntas hos GunBertus

raggorgeous
0

Låter superkul!!!
Ett jättebra initiativ!

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

GunBertus
0

ja alltså , missförstå mig inte..det var inte en inbjudan till oss,men jag tänkte jag kunde visa hur det kan se ut..

och så tyckte jag att vi kunde ordna något sådant..det var det jag menadeFlört

Heros
0

I SRC hade vi ju Susan Little i våras som pratade om bla HCM och mycket annat. Vi håller på nu i SRC med en ev helg i januari men inget spikat.

Tyvärr är det så att vi är en liten skara som arrangerar saker och som alla andra har vi jobb, familj plus mycket annat och ibland räcker inte tiden till allt som man vill.

Men varför inte deltaga på en annan rasrings evenemang om man tycker det är intressant, kostnad för att bli medlem i en rasring är ju ganska minimal. Jag har själv blivit medlem i andra rasringar under min elevtid för att ta del av tex seminarier ang deras ras.

/Åsa

raggorgeous
0

ja det var det jag syftade på också - att det vore skoj om vi ordnade sånt för vår ras :)

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

GunBertus
0

jag har varit på Ulricas kurser 2 ggr men jag tänkte mest på andra…och såklart hade jag ju kunnat gå en gång till för man lär sig alltid något nytt:)

att lägga i förslags lådan alltsåFlört

Sunrunners
0

Jag tycker också att den här skulle vara viktigare för rasen än att sysla på lite för smal eller lite för osymmetrisk bicolours V Flört.

Fyrpihls
0

Ni vet vär att det finns en aktivitetsansvarig i SRC… mejla bara era förslag så kanske det kan jobbas fram nåt bra….. mejladressen står på SRC.s hemsida…

Ragstars
0

Min kattklubb erbjudar et spennande seminar 7-8 novmber, men det er kanskje liiiite langt for er at resa?Flört

Alle som vil komme er iallefall hjertelig velkomne!!Skrattande

http://www.rorak.no/images/stories/pdf/Invitasjon_til_seminar_nov._09.pdf

Yataz
0

#7 Precis vad jag tänkte på Flört

#8 Verkar vara en väldigt intressant helg. Synd att den inte är här i närheten. Verkligen bra pris också för en sådan super-helg!

Yataz

FunHouse
0

Jag tycker Ulrikas föreläsning var jättebra! Jag var på den precis när jag köpt min första Ragdoll.  Jag skulle gärna gå en gång till.

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se