Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 12-om-forumet
Läst 2411 ggr
Farags
0

Informationsbrev till kattungeköpare

Sitter här och läser alla underbara berättelser och frågor på forumet. Ska snart lämna bort mina älsklingar (kattungar som snart blir 12 veckor) och skulle vilja tippsa om denna sida. Finns det någon formellt information som man kan skriva ut och ge med till sina kattungeköpare. Om inte så kanske det kunde vara en bra idé.

Bara en liten tanke, kan ju själv säga till dem om forumet men det känns roligare att ge ett "riktigt" informationbrev :D

raggorgeous
0

Jag har ett eget informationsbrev som jag skrivit ihop själv till mina kattungeköpare med sån info som jag tycker är relevant…

Där står även med info om ett bra husapotek, telefonnummer, mm mm mm….

Tror det kan vara uppskattat!! :) Tyckte iallafall mina kattungeköpare :)

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Farags
0

Ja det är bra, har jag också tänkt att göra men visst inte om det fanns för detta forum redan. Om det hade funnits så hade jag så klart skrivit ut denna och get ut. Gillar forumet och vill gärna göra reklam för det :D

dara
0

hade vait jätteba om det fanns en sådan som låg på forumet så att man kunde skriva ut och skicka med, och även för nya kattungeköpare som inte fått någon men hittat hit.

Farags
0

#3 Ja visst hade det varit super :)

GunBertus
0

fast vi kan ju inte begära att Martina ska ordna det också åt oss…

jag fick ett väldigt bra kompendium när jag gick Pawpeds 1 som jag sparade…nu får man ju inte ta precis detta, men jag kan göra om lite och skicka in det till Martina så kan hon lägga ut det här?

ska jag det tycker ni?

Kattungar väntas hos GunBertus

David
0

Tycker det låter som en jättebra idé faktiskt!

Om alla hjälps åt med innehållet så kan säkert någon av oss sätta ihop det som en PDF eller liknande som den som vill kan skriva ut Flört

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Farags
0

#3 Det låter som en bra idé :)

englagirl
0

#5 Det låter väl som en UTMÄRKT idé!!!

Bra initiativ av dig och dig Farags!

Skrattande

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Farags
0

#5 menade jag ju :)

GunBertus
0

jag tror tyvärr inte ens att jag får skicka innehållet …det strider säkert mot vissa regler..

det är bättre att jag försöker hinna fixa det själv…det handlar iaf om följande:

katten flyttar in

förgiftningar

sand och kattlådor

transport av katt

årliga kontroller

jag börjar nuuuu

matowimas
0

Jätte bra!!!

raggorgeous
0

Duktigt Ulla :)
Bra idé!

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

GunBertus
0

nu är jag färdig…skickar jag den till dig DavidE?

isf, pm:a mig din mailadress om du inte vill lägga adressen här förstås..

GunBertus
0

fast jag kom på en sak:

ska vi inte utlysa en tävlig efter bästa bilden att lägga på framsidan?

det ska ju inte tvunget vara en ragdoll nu för jag vill gärna använda detta kompendium till mina MCO bebisar också:)

harley
0

Vad duktig du är Ulla!!! Blir säkert kanon!Glad

Addiction
0

Jättebra jobbat Ulla!! Vad aktiv du är! Skrattande

//Karolina Nylén

Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

David
0

#13. Absolut. david@tuppreklam.se är det jag har.

Tycker också det låter som en jättebra idé med en tävling eller liknande om bästa framsidesbilden. Tror till och med att jag har något kul i källaren som kan användas som pris. Glad

// David

David
0

#14. Tusen tack. Fick mailet nu. Vilket arbete du lagt ner! Det här blir garanterat bra.

Vill du starta bild-tävlingen, eller ska jag och Martina göra det?

Det enda "kravet" på bild jag har är att det är en högupplöst, stor bild, som skulle kunna täcka åtminstone 70% av en stående A4.

// David

GunBertus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

den bild jag spontant får upp i huvudet är denna men det kanske inte passar till detta, men jag tycker den är så underbar:)

obs- det är Milos bild men jag är ganska säker på att jag får publicera den …det är ju min avkomma-den stoooora kissen….vinner vi -delar vi på priset MiloFlört

Evenstars
0

# 10 Superbra intiativ!! :D

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Farags
0

Shit va bra! Och den bilden är ju helt underbar Kyss

Väntar med spänning på det färdiga resultatet :)

DolliDays
0

Fantastisk du är Ulla Kyss

dara
0

helt underbar bild

matowimas
0

Fin bild!!!

FunHouse
0

En helt underbar bild! Blir en bra framsida tycker jag!

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

Yataz
0

#5 En underbar idé GunBertus, gulligt att du tänker på mig Flört
Jag har väl redan tagit på mig "way to much" ibland känns det som, men det är ju så kul! Skrattande

Vi kan ju som sagt hjälpas åt att göra något tillsammans av det.
Du har väl skickat materialet till David nu och jag väntar på att jag också ska få kika på det. Jag har ett litet eget häfte som jag brukar skicka med också som man kanske kan ta lite ifrån.

Förutom de punkter som GunBertus nämnt här ovan, är det något annat ni skulle vilja se i ett sådant häfte? Ska ju inte bli för avancerat och det ska ju passa alla oavsett ras. Kom gärna med förslag!

Detta blir nog kanon!

Yataz

GunBertus
0

årliga kontroller kommer inte med..tycker inte det är någon idé att skriva ner vad de olika bolagen tar, det ändras ju från tid till tid..

jag vet inte- kanske lite långsökt men det kanske kunde varit med lite lättförståelig rasstandard, alltså vad de olika mönstren står för…tänker på de som har tänkt ställa ut katten….gärna med bilder också..det är alltid lättare..

eller blir det för avancerat kanske?

isf kunde man ju även ha bifogat vad det finns för färger, de genetiska beteckningarna, vad man bör ha med på utställningar mm…

Yataz
0

#27 Man kan ju ta lite kort om utställning och vart man kan vända sig för mer information tycker jag.

Detta med standard och rasbeskrivning kanske blir för avanerat om alla raser ska med. För det ska ju passa alla. Men jag kanske inte föstått hu du menar? Du kanske menar förklaring av EMS-koderna typ eller?

Yataz

GunBertus
0

jag menade EMS koderna , precis.

Yataz
0

#29 Jo men det kan man ju ta med tycker jag Glad

Yataz

David
0

Kanske ska häftet inte ta upp alldeles för mycket, risken finns väl att det blir oläst. Tror/hoppas att den som funderar på att börja uppfödning/utställning kanske beställer Sveraks stadgar för utställning/uppfödning, eller kanske kontaktar sin kattklubb.

Och den som redan är uppfödare känner säkert till allt. Och sällskapskattköpare kanske inte är jätteintresserade?

Jag har inte sådan jättekoll på vad kattungeköpare är intresserade av, men det har garanterat alla ni. Glad

// David

Yataz
0

#31 Håller med. Därför tycker jag vi kan hänvisa vidare vart man kan vända sig för att få reda på information om uppfödning och utställning.

Vi får se hur det kommer se ut och vad som passar in helt enkelt.
EMS-koderna kanske mer passar in när det gäller utställning då?

Vi kanske får göra uppföljare av dessa häften om detta första blir bra.
Kanske ett utställarhäfte och uppfödarhäfte?
Jag som bara älskar att skriva, även om tiden för mig känns knapp med allt annat jag har. Men visst skulle det kunna vara en idé?

Yataz

Farags
0

Å va roligt att det blivit en sådan succe :)

Ska verkligen bli spännande att se det färdiga resultatet sedan. Jag tycker, som flera andra redan skrivit, att det inte ska innehålla för mycket specifikt om varje del utan lite lätt överskådligt bara.

Lite bra att ha länkar skulle ju också vara kul att ha….Kanske är svår iof då smaken är som baken ;)